Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodzącego Peugeot 407 2.0 HDi


Niunius07

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na słabą wydajność układu chłodzenia. Wina  może być z winy  słabej jakości montowanych części zamienniki chłodnicy lub pompy plynu gdyby nie dzialaly wentylatory to auto temp. rosła by na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja mam w Fordzie ten sam silnik i mam dodatkowy, cyfrowy wskaźnik temperatury. Jadąc pod długie, autostradowe podjazdy jak w Słowenii czy Włoszech temperatura dochodzi do 113 stopni i wtedy dopiero wskazówka idzie ponad 90. Wtedy wyłączam klimę i daje ciepły nadmuch, temperatura szybko spada ale w aucie głośno przy otwartych oknach i gorąco. Zdarza się to raz, może dwa na 1500km. 

Temperatura płynu bez przyczepy to od 76 st do 81 przy czym wskazówka zawsze na 90, przy gorącu na dworze dochodzi do 90. Dopiero jak pisałem przy 113 widać jak rośnie. Z przyczepą na prostej drodze ,nie pod wiatr i przy temperaturze zewnętrznej ok. 35st płyn ma 90-100 stopni. Oczywiście jazda w trybie sport skrzyni i na 5 biegu, załączony tempomat na 94 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja holuje takim holownikiem dosyć ciężką przyczepę dmc1500 i zdarza mi się czesto ze wskaźnik dochodzi nawet do maksimimum (podjazdy w Chorwcji czy Słowenii ale i w Polskich górach również). Kilkukrotnie osiągalem maximum i wyskakuje komunikat aby zatrzymać samochod bo temertatura za wyska ( wtedy pomaga kilka minut na postoji i tempertatura spada) Peugot chyba tak maja podobnie mialem w 307 1.6 hdi też szybko się grzał na podjazdach szczególnie w gorące dni. Do tej pory nic z autem niepokojącego się nie dzieje. Więc raczej bym się tym nie przejmował ewentualnie strome tereny pokonywać można w np nocą?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie o to między innymi pytałem czyli my właściciele peugeotów musimy się do tego przyzwyczaić i jeździć tak żeby było dobrze


Jeździłem 807. Z budą 1200 i 1300. Miałem podpiętego torque pro i w telefonie widziałem temp, zależnie od sytuacji reagowałem klimą i biegami.
Przegrzany silnik i wywalona UPG to nic fajnego w trasie

Dlatego polecam taką obserwację
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎28‎.‎07‎.‎2019 o 22:28, Niunius07 napisał:

Najgorzej że nie mogę np jadąc że stała prędkością 90 km/h jechać na piątym biegu tylko muszę tak kombinować bo zaraz temperatura dochodzi do tego czerwonego pola a czasami nawet lekko zaczyna przekraczać

5 bieg przy 90km/h?

Cały czas uważam, że jeździsz na zbyt wysokich przełożeniach i stąd problem. Co więcej sam piszesz o tej obserwacji.

Mam wrażenie, że jadąc z budką na siłę próbujesz jechać jak bez niej. Ja trochę tak miałem w mojej pierwszej trasie :P i tez skoki temp.

Teraz

Kiedy jadę w trasie po płaskim 85 - 90 km/h to mam 4 bieg i obroty 2500, jak jest większa lub długa górka to redukuję na 3 bieg i żadnych skoków temperatury a w tym roku jechaliśmy nawet w 38C. Czasem próbowałem zapinać 5 ale przy 90 km/h czułem że silnik ma trochę za ciężko. Spalanie cały czas w okolicach 10l/100km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, filipert napisał:

Mam wrażenie, że jadąc z budką na siłę próbujesz jechać jak bez niej. Ja trochę tak miałem w mojej pierwszej trasie :P i tez skoki temp

Dlatego podjąłem ten temat bo opierałem się na opinii osób którzy mówili że jadąc z przyczepą lub bez wszystko jest u nich bez zmian. Chciałem się zorientować czy mam zepsuty samochód lub może jest zbyt słaby. Teraz po waszych opiniach wiem że trzeba jeździć inna techniką bo nie ma możliwości ciągnąć 1300 za sobą i jechać jak bez. Faktycznie jest tak jak piszesz 4 i 3 a 5 to raczej można zapomnieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej obniż przełożenie że oszczędzisz dwumasę i FAP, ilość syfu na dolocie itp/itd, dodatkowo te silniki są tak obłożone czujnikami które kontrolują dawkowanie paliwa- że praktycznie nie wpływa to na wzrost spalania, twierdzę nawet że przy odpowiedniej technice jazdy może być ciut mniejsze.
Komputer fajnie sam dba o zużycie paliwa (oczywiście nie dlatego żeby kierowcy było fajnie- lecz za sprawą ekologii).
To nie nie stary "klekot": silniki HDi wcale nie lubią "lekkiej nogi".
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

Mam wrażenie, że jadąc z budką na siłę próbujesz jechać jak bez niej. Ja trochę tak miałem w mojej pierwszej trasie :P i tez skoki temp

Dlatego podjąłem ten temat bo opierałem się na opinii osób którzy mówili że jadąc z przyczepą lub bez wszystko jest u nich bez zmian. Chciałem się zorientować czy mam zepsuty samochód lub może jest zbyt słaby. Teraz po waszych opiniach wiem że trzeba jeździć inna techniką bo nie ma możliwości ciągnąć 1300 za sobą i jechać jak bez. Faktycznie jest tak jak piszesz 4 i 3 a 5 to raczej można zapomnieć ?

U mnie jest 136 koników. A na oszczędność nie patrzę. Tak jak mówicie jak z przyczepka to cisnąć i do przodu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Bob Duży said:

Aż  mi się nie chce wierzyć, 1300kg ciągałem GV z silnikiem francuskim 1.9ddis i nigdy przenigdy nie wychyliło się  ponad pion. Dodam że GV jest cięższa ma mniej koni i stały napęd na 4 buty co bardzo mocno nadwyręża silnik. Ale j się nie znam.

 

Proste i logiczne, przeprojektowane chlodzenie wzgledem konstrukcji typowo francuskich. Czytaj - zalozona wydajniejsza chlodnica :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podjąłem ten temat bo opierałem się na opinii osób którzy mówili że jadąc z przyczepą lub bez wszystko jest u nich bez zmian. Chciałem się zorientować czy mam zepsuty samochód lub może jest zbyt słaby. Teraz po waszych opiniach wiem że trzeba jeździć inna techniką bo nie ma możliwości ciągnąć 1300 za sobą i jechać jak bez. Faktycznie jest tak jak piszesz 4 i 3 a 5 to raczej można zapomnieć
U mnie jest 136 koników. A na oszczędność nie patrzę. Tak jak mówicie jak z przyczepka to cisnąć i do przodu
Raczej masz cos nie halo. Kilka lat jeździłem C4P z silnikiem 1.6 HDi i holowałem nim przyczepę o DMC 1300. Nawet w górach nie było problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.