Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodzącego Peugeot 407 2.0 HDi


Niunius07

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobny problem. Skoda Octavia II 2.0 TDI 190KM (po chipie) + Hobby 1300kg
W tym roku pierwszy raz zapuściłem się do Chorwacji z przyczepą. W Chorwacji jadąc na południe przy temperaturze ok. 37 stopni przy podjazdach autostradowych temperatura płynu chłodzącego podnosiła się   do ok 110-115 stopni (wg wskazań licznika). Przy powrocie z wakacji na "przełęczy" w Chorwacji przy temperaturze powietrza ok 35 stopni miałem awaryjną sytuację (kontrolka temperatury na czerwono ) musiałem zjechać na SOS. 5-10 min postoju, wyłączona klima i temperatura wróciła do normy. Później również podskakiwała, ale starałem się nie dobić do czerwonego.  Nie byłą to przyjemna sytuacja.
Na podjazdach autostradowych starałem się jechać na ok 1800 - 2000 obrotów.  Na przełęczy 3 bieg 50-60 na liczniku i podobne obroty. 

Po powrocie do Polski, wymieniłem olej silnikowy (akcja serwisowa MOTUL) oraz płyn chłodzący (G12+). 
Czy można coś jeszcze zrobić, aby uniknąć podobnej sytuacji ?
Planuję wyjazd do Grecji i chciałbym nie mieć z tym problemu.

Jakieś propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W tym roku zauważyłem, że lepiej jest utrzymywać wyższe obroty (pompa szybciej pracuje) i na tych podjazdach gdzie w zeszłym roku przy lżejszej przyczepie musiałem włączać ogrzewanie teraz dawałem radę bez tego. Temperatura dalej się podnosiła ale wolniej.

Myślę, że niewłaściwym jest jeżdżenie na niskich (1800-2000) obrotach. Spróbuj następnym razem zredukować i trzymać 2200-3000.

Nawet na prostych odcinkach nie utrzymuje obrotów poniżej 2000. 

Edytowane przez mac28
Dodanie komentarza. (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycje? Podjazdy pokonywać na zdecydowanie wyższych obrotach (zdecydowanie powyżej 2500). 

Wydajność układu chłodzenia jest wprost proporcjonalna do obrotów, przy 1800-2000 obrotów, płyn chłodzący nie dawał rady odebrać i odprowadzić ciepła z silnika do chłodnicy, stąd kosmiczne temperatury. Szybszy obieg płynu i temperatura będzie w normie.

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego podjąłem ten temat żeby zobaczyć czy ktoś ma podobne problemy i jak sobie z tym radzi. Tak jak pisałem takie problemy występują właśnie przy temperaturze powyżej 30 stopni Celsjusza. Jak wracałem z nad morza przy temperaturze 17 stopni wszystko było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich którzy podjęli temat jaki rozpocząłem ?. Tak informacyjnie, niestety mimo wszelkich starań tj; zmiana stylu jazdy, wymiana termostatu i paru innych elementów sezon zakończyłem na lawecie??? . Kiedy wybraliśmy się w podróż gdzie celem były okolice Jeziora Czorsztyńskiego w momencie jak się zaczęły dłuższe podjazdy pod górę Peugeot w momencie zaczął łapać temperaturę aż doszło do maksa i płyn poszedł w asfalt. Do domu miałem 350km była godzina 19.00 i niestety trzeba było się z całą ekipą (2+2 i pies) zawijać. Dostaliśmy od ekipy holowniczej Forda Focusa i mogliśmy wrócić wygodnie do domu chociaż smutno było, a samochód z przyczepą przyjechał o godz 4 pod dom. Właśnie go sprzedałem i mam inny holownik. Pozdrawiam. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.