Jump to content
Niunius07

Temperatura płynu chłodzącego Peugeot 407 2.0 HDi

Recommended Posts

Niunius07

Witam wszystkich🤝. Czy ktoś z forumowiczów holuje swoją przyczepę Peugeotem 407sw 2.0hdi. Chciałem zapytać dokąd dochodzi wskazówka temperatury płynu chłodzącego. W moim przypadku jest już przed skalą czerwoną nie wiem ile to jest w stopniach dlatego tak piszę. Kiedy jeżdżę bez przyczepy jest na pierwszej kresce za 90*. A holuje przyczepę o wadze do 1300dmc. Pozdrawiam jak ktoś ma podobną sytuację to niech da znać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bob Duży

Według producentów aut każde miejce do czerwonego pola jest prawidłowym wskazaniem. Natomiast  takie zachowanie też nie jest normalną sprawą. To nie amerykaniec że temp rośnie i to jest standard. Sprawdź drożność chłodnicy, kiedy płyn zmieniałeś? Bardzo istotna i pomijalna przez kierowców sprawa.Może wentylator się nie uruchamia.. Peugeot to stan umysłu wszystkim steruje BSI a jak zapewne wiesz BSI często płata figle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bakup

Witam. Jestem posiadaczem 407 SW 2.0 hdi od pięciu lat. W moim przypadku płyn chłodniczy również przekracza 90 stopni podczas holowania. Bez przyczepy mieści się w przedziale 80 a 85 stopni. Nie ważne czy lato czy zima. W tym roku uszkodzeniu uległ moduł sterujący wiatrakami. To spowodowało dojście do czerwonego pola oraz wyłączenie klimy jak wracałem z budką. Zobacz czy wiatraki się kręcą bo czerwone jest niepokojące natomiast lekko ponad 90 jest w porządku.  Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Powinna być na 90*. Wskazania są z dużym opóźnieniem i mało precyzyjne.
Lekkie odchylenie na plus z budą jeszcze jest w normie ( szczególnie pod górki i przy +35*) ale pod czerwone pole to trochę za dużo.
Coś masz nie tak. Sterowanie wiatrakami? sterowanie klimą?( powinna się wyłączać przy dużym obciążeniu jak wiatraki nie dają rady wystudzić chłodnic), termostat raczej nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OnionSkin
11 godzin temu, Niunius07 napisał:

....W moim przypadku jest już przed skalą czerwoną...

No to w czym problem widzisz  :)
Problem to będzie jak na czerwone wejdzie.
Ponadto to co widzisz na "wskaźniku" to jedno a to co widzi komputer sterujący to drugie: podłącz diagnoskop to zobaczysz różnicę (przy całkowicie sprawnej instalacji chłodzenia).
W zależności od "odmiany" HDi (a są 4 czy nawet 5) nawet 105 stopni (jak w moim RHR którego w tabeli nie ma) jest OK (przy określonych warunkach oczywiście).

PS.
W moim RHR temperatura stabilizowana jest czterema elementami a nie tylko termostatem mechanicznym.

 

HDi_Temp.png

Edited by OnionSkin (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07

Dzięki że odpowiadacie. Wymieniłem termostat, wentylator, rozrząd a chłodnica ma rok. A ten czujnik ci odpowiada za sterowanie wentylatorem to jest ten w termostacie czy jakiś inny? Jadąc na 4 biegu 90km/h zaczyna się grzać po wrzuceniu trójki temperatura spada. Jeszcze wspomnę że jak wracałem z nad morza na zewnątrz było 17 stopni to wtedy wszystko było ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
OnionSkin

W moim RHR tylko jeden czujnik (właśnie ten w mechanicznym termostacie) odpowiada za elektryczny termostat.



 

HDi_czujnik.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
tok

W RHR  tylko w 807 wentylatory działają  1 prędkość   połączone szeregowo ( wolne obroty) 2 prędkość połączone równolegle ( duże obroty)  steruje to zespół 3 przekaźników mocowany przy chłodnicy na górze 

Share this post


Link to post
Share on other sites
OnionSkin

No właśnie: bez wiedzy o konkretnym modelu silnika w konkretnym modelu auta to można wróżyć.
A RHR (DW10BTED4) to w 407 nie montowali chyba nawet.
Swoją drogą kiedyś w prehistorycznych czasach chłodnice miały różną pojemność czynnika w zależności od rejony klimatycznego- czy to przy obecnych anomaliach oraz unifikacji rozmiarów nie może być problemem?
Ponadto z własnego doświadczenia: wymieniałem chłodnicę w 307 (dziura od kamienia)- oryginał ważył na bank ze dwa razy tyle co "nowa" a lemele były z foli aluminiowej do pieczenia ale na pewno nie z Aluminium  :(
Jako że to autko "na zakupy" to jakoś to działa.

@Niunius07: zarejestruj się na peugeotklub.pl i tam może popytaj.


 

Edited by OnionSkin (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
6 godzin temu, Niunius07 napisał:

Jadąc na 4 biegu 90km/h zaczyna się grzać po wrzuceniu trójki temperatura spada

No i masz odpowiedź. 

Niskie obroty silnika = wolna praca pompy wody = za wysoka temperatura. 

Ile masz biegów? Jak 5 to może trzeba piłować na 3.

Ja w 6cio biegowej skrzyni jeżdżę na 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07

Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem ale właśnie wracałem z kempingu. Dzisiaj zrobiłem 240 km temperatura na zewnątrz była 34 stopnie klima ledwo dawała radę a wskaźnik temperatury płynu chłodzącego jadąc pod lekką górkę dochodził do pola czerwonego jadąc na czwórce (skrzynie mam 6) następnie pod mniejszym obciążeniem spadał. Nie wiem czy to tak ma być ale z każdym co rozmawiam na kempingach to mówi że u niego ani drgnie, dlatego chciałem zapytać kogoś kto ma taki sam holownik jak ja czy ma podobne sytuacje. Fajnie że odpowiadacie tak profesjonalnie. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Dobrze by było jakbyś odczytał prawdziwą temp w kompie. To co pokazuje wskazówka to tylko wskazanie pi razy drzwi
W różnych autach różnie to bywa ale generalnie albo pokazuje bardzo opóźnione albo bardzo średnie.
Ale na pewno nie powinno tak się wahać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07

Czyli najlepiej by było go rozgrzać jadąc z przyczepą i podjechać żeby zmierzyć temperaturę. Tylko dziwne jest to że jak podjeżdżam np do świateł to temperatura spada i jest ok. Najgorzej że nie mogę np jadąc że stała prędkością 90 km/h jechać na piątym biegu tylko muszę tak kombinować bo zaraz temperatura dochodzi do tego czerwonego pola a czasami nawet lekko zaczyna przekraczać

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Jakieś obd podłączyć i temp na bieżąco sprawdzać.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...