Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Opony nie mogą być starsze niż 6 lat.

Opublikowano

Pytanie czy gra warta świeczki, prędkość tirowa jest "bezpieczna i ekonomiczna" i przez Niemcy da się tak jechać. Jazda z prędkością powyżej 3 cyferek przestaje być ekonomiczna :D  

Opublikowano

Tylko wiesz, jadąc 100 przekraczasz o 20kmh co może trochę kosztować. Naklejka może wyjść taniej.

Przerabiał ktoś temat ostatnio? Warunki chyba zestaw spełnia wszystkie.

Opublikowano

Też jestem zainteresowany. Jak to wygląda w praktyce? Jadąc na trasie zajeżdżam na stacje w DE i wyrabiają papier czy to więcej zachodu?

Opublikowano
Jazda z prędkością powyżej 3 cyferek przestaje być ekonomiczna   


To zależy od zestawu. Z peżotem optymalnie było 107 km/h. W reno nie wiem jeszcze, pali ok 1,5l mniej to nie zwracam uwagi.
Opublikowano
15 godzin temu, maarec napisał:

Tylko wiesz, jadąc 100 przekraczasz o 20kmh co może trochę kosztować. Naklejka może wyjść taniej

Jasne, ale jakoś tiry tam nie jedzą 80km/h. Nie bronie zawsze to papier i lżej na sumieniu.

Opublikowano
5 minut temu, Voku napisał:

Jasne, ale jakoś tiry tam nie jedzą 80km/h. Nie bronie zawsze to papier i lżej na sumieniu.

ciężarówki to chyba mogą jechać 90? a jadą 93-95 i lepiej czasem. aby im dorównać to już trzeba gnać 95 i ryzykować z 100 E mandatu, lżej by mi było z naklejką na tylnej ścianie :)

 

Opublikowano (edytowane)

Naklejka sama nie wystarczy, musi być wpisane do dowodu.rejestracyjnego.  Raz wpisane zostaje do końca "życia przyczepy.". Trzeba się udać do stacji diagnostycznej TUV w Niemczech i oni wydadzą zaświadczenie. Kosztuje 64 €. Potem do wydziału komunikacji i wpis do dowodu rejestracyjnego 9,20€. Badanie jest nie potrzebne jeżeli posiada się świadectwo homologacji i wtedy takie dopuszczenie widnieje już w świadectwie. Należy zawsze pamiętać o tym jak ciężki ma być holownik taki zapis znajdzie się również w dowodzie rejestracyjnym przyczepy kempingowej.

Poniżej wzór:

 

EG-U Bescheinigung kopia.jpg

mimo wszystko skłaniałbym się do jazdy w granicach 80-90 km/h?  , sam tez nie jestem "święty" i zdarza mi się wpaść w "monotonie" i trochę szybciej pojechać ale pytanie czy warto? w końcu jeździmy na urlop dla relaksu.

Jeżeli ktoś z zainteresowanych posiada przyczepę sprowadzoną z Niemiec i jeszcze posiada starą kopie niemieckiego dowodu rejestracyjnego z takim wpisem to nawet kiedy przyczepa jest zameldowana w Polsce może w Niemczech poruszać się 100km/h.

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, maarec napisał:

ciężarówki to chyba mogą jechać 90? a jadą 93-95 i lepiej czasem. aby im dorównać to już trzeba gnać 95 

 

Na codzień jeżdżę ciężarówką w Niemczech. Dozwolona prędkość na autostradzie to 80 km/h. Dopóki nic się nie dzieje to policja przymyka oko na to wykroczenie. Jeśli przekroczę 91 km/h i zrobi mi zdjęcie to mandat będzie za przekroczenie o 11km/h minus tolerancja. Ciężarówki co 2 lata mają obowiązkową legalizację tachografów na której to mierzy się odpowiedni odcinek drogi i czas. Max prędkość jaką można legalnie ustawić to 90 km/h. Na legalizację jedziesz na zużytych oponach czyli z niskim bieżnikiem. Następnie zakładasz nowe opony i wtedy masz 92 km/h. Każda ciężarówka ma założoną blokadę tzw odcięcie i nie powinna jeździć szybciej niż 90 km/h. Oczywiście są sposoby żeby w niektórych autach jechać szybciej nie tylko z góry. Żeby tacho nie zapisało wykroczenia, czas przekroczenia prędkośći ustalonej na legalizacji nie może być dłuższy niż 1 minuta. Realna prędkość większośći ciężarówek to 88/90 km/h. Ja ustawiam tempomat na 85 a wg gps wychodzi 83.

Edytowane przez Jaskółki (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
5 minut temu, Helmut napisał:

Naklejka sama nie wystarczy, musi być wpisane do dowodu.rejestracyjnego.  Raz wpisane zostaje do końca "życia przyczepy.". Trzeba się udać do stacji diagnostycznej TUV w Niemczech i oni wydadzą zaświadczenie. Kosztuje 64 €. Potem do wydziału komunikacji i wpis do dowodu rejestracyjnego 9,20€. Badanie jest nie potrzebne jeżeli posiada się świadectwo homologacji i wtedy taki dopuszczenie widnieje już w świadectwie. Należy zawsze pamiętać o tym jak ciężki ma być holownik taki zapis znajdzie się również w dowodzie rejestracyjnym przyczepy kempingowej.

Poniżej wzór:

 

EG-U Bescheinigung kopia.jpg

mimo wszystko skłaniałbym się do jazdy w granicach 80-90 km/h?  , sam tez nie jestem "święty" i zdarza mi się wpaść w "monotonie" i trochę szybciej pojechać ale pytanie czy warto? w końcu jeździmy na urlop dla relaksu.

W naszym DR tego wpisu nie będzie więc pewnie naklejka i jakiś papier będzie kierowcę obowiązywał. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.