Skocz do zawartości

ciekawostka - warunki techniczne aby jechać 100km/h w DE.


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Commander napisał:

Cześć.

Ale czy Niemcy mają prawo dokonywać wpisów w polskich DR?

Nigdy ! Nawet jak widnieje w DR jakiś absurdalny zapis to nikt nie może go zmienić. Wiem z autopsji, że często w razie wątpliwości wpisują nr VIN  po którym będą mieli historię przyczepy wtedy mogą się na tej historii oprzeć. Przykładowo Seicento jako LKW i przykładowo jakiś tam Wilk 450 zarejestrowany na DMC 750 kg. Było o tym w Niemieckiej TV. Nie pozwolili dalej kierowcy z przyczepą jechać.

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ok, jestem po rozmowie z Dekra Polska i już wszystko wiem. Badanie T-100 w celu wydania homologacja można zrobić w Polsce, w stacjach partnerskich Dekra. Oczywiście przyczepa musi spełniać wymogi, o których była mowa - czyli opony, amor, stabilizator. Trzeba mieć też wyciąg z homologacji pojazdu - wystarczy nawet sam skan, gdzie będzie napisane, że przyczepa może poruszać się z prędkością 100 km/h - u mnie w homologacji maksymalna dopuszczana prędkość dla mojej przyczepy to 130 km/h. Jeśli wszystko mamy, to udajemy się na stację partnerską Dekry, gdzie robimy badanie, robią fotki i wysyłają wszystko do DE. Wszystkie dokumenty przychodzą do nas z DE. Czas oczekiwania około 4-5 tygodni. Koszt całości 410 zł.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2019 o 16:42, Jaskółki napisał:

Na codzień jeżdżę ciężarówką w Niemczech. Dozwolona prędkość na autostradzie to 80 km/h. Dopóki nic się nie dzieje to policja przymyka oko na to wykroczenie. Jeśli przekroczę 91 km/h i zrobi mi zdjęcie to mandat będzie za przekroczenie o 11km/h minus tolerancja. Ciężarówki co 2 lata mają obowiązkową legalizację tachografów na której to mierzy się odpowiedni odcinek drogi i czas. Max prędkość jaką można legalnie ustawić to 90 km/h. Na legalizację jedziesz na zużytych oponach czyli z niskim bieżnikiem. Następnie zakładasz nowe opony i wtedy masz 92 km/h. Każda ciężarówka ma założoną blokadę tzw odcięcie i nie powinna jeździć szybciej niż 90 km/h. Oczywiście są sposoby żeby w niektórych autach jechać szybciej nie tylko z góry. Żeby tacho nie zapisało wykroczenia, czas przekroczenia prędkośći ustalonej na legalizacji nie może być dłuższy niż 1 minuta. Realna prędkość większośći ciężarówek to 88/90 km/h. Ja ustawiam tempomat na 85 a wg gps wychodzi 83.

Wiem na jakiej zasadzie to działa, myślałem tylko, że ciężarówki mogą 90kmh, bo wszystkie jadą ponad 90kmh chyba że jest górka a silnik nie domaga ładunkowi. Jednak jadąc teraz do i z Włoch spotykałem ciężarówki trzymające na stałe ponad 95-96Kmh - gpsowe.... u mnie w samochodzie zawyża o dosłownie 2-3kmh przy prędkości 100kmh i bywało, że do wyprzedania musiałem pojechać ok 105kmh aby nie trwało to rok. Oczywiście liderami są kierowcy z Litwy, Ukrainy, Rosji, Polski itd :) ich tacho nie dotyczy... a i zapomniałem o Turkach :)

nie chodzi mi o aktualny holownik, nim bezpiecznie czuje się do 100kmh, bywało jak po sznurku jechać i 120kmh, co teraz mnie już nie bawi.  Jest opcja, że za kilka tygodni w końcu stanie w garażu holownik cięższy na okrągło o tonę i chciałbym nim w miarę legalnie tą 100-105kmh jechać i nie ryzykować mandatu za przekroczenie o 20kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacekzoo napisał:

@maarec to musisz jechać do francji, tam można gonić 130km/h :D w linku co podrzucił @jacek00 wyraźnie pisali że podniesienie prędkości tyczy tylko zestawów do 3,5T

nie koniecznie, pisał tam też Kamil, że holownik ma być poniżej 3,5t a nie zestaw.  Dzwoniłem na stację Dekra do Gdańska, mówią, że już się tego nie da zrobić, że stacja w Nowym Dworze Mazowieckim robiła, ale została zlikwidowana. Kazał szukać w internecie.

widzę, że nawet mój aktualny zestaw łapie się na naklejkę 100

ok zadzwoniłem do Dekry Polska, mają dać mi znać co i jak

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maarec napisał:

nie koniecznie, pisał tam też Kamil, że holownik ma być poniżej 3,5t a nie zestaw.  Dzwoniłem na stację Dekra do Gdańska, mówią, że już się tego nie da zrobić, że stacja w Nowym Dworze Mazowieckim robiła, ale została zlikwidowana. Kazał szukać w internecie.

widzę, że nawet mój aktualny zestaw łapie się na naklejkę 100

 

Mnie gośś spytał tylko o DMC przyczepy. Nic nie wspominał o zestawie poniżej 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, mam garść aktualnych informacji.

Przegląd można zrobić w Warszawie - kontakt do pracownika Dekra - 660728331 - telefon służbowy.

Cała impreza kosztuje 410brutto, naklejka i zaświadczenia przychodzą po ok 4-5 tygodniach. Zaświadczenie wystawiane jest na konkretny numer rejestracyjny i nie powinno się go zmieniać.  

Warunki techniczne bez zmian - opony, amortyzator, stablizator itd.

MW auta musi być 1,2 raza większa niż dmc przyczepy, także dla mojej budki 1700kg dmc auto musi mieć MW ponad 2000kg i tu już smax odpada jeżeli dobrze to rozumuję.

Mile widziana homologacja dla budki.

numer stacjonarny do Dekry +48.22.577-36-37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd  się wzięło to 3,5 T dla zestawu ?  dla mnie bez sensu. Nie raz widziałem dwuosiowe budy z naklejką tempo 100 wraz ze znaczkiem gdzie taką decyzję nadano .Nie mylić z gołymi naklejkami  80,100 co to sobie każdy może kupić i przykleić. Podstawa to holownik gdzie jego MW mnożymy jak pamiętam przez 0.8 . Można też małą towarówkę bez amorów i AKS-u zalegalizować na setkę tylko mnożenie spada o kilka oczek a wzrasta masa własna holownika.

Tu też coś piszą o budzie 2 T   -29 kwietnia 2016  

https://www.freizeit-mobil-erleben.de/svens-ratgeber/blog/artikel/tempo-100-zulassung-fuer-ihren-wohnwagen.html   

Inne były warunki jak sam robiłem badanie kilka lat temu.  

 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.