Skocz do zawartości

Knaus Trend '89 + T124 2.2


vinyl

Rekomendowane odpowiedzi

...a przyczepa wyczepiła się awaryjnie jak...narty. default_smile.png

Poczekajmy co uważa chris 66, bo tak jakoś niezbyt jasno napisał. Ja to odczytałem, że ma się wypiąć, a to, że ma być na stałe spięta to głupota. 

 

Przecież jasno napisałem, że to co człowiek złączył, zły los niech nie próbuje rozłączyć. Amen.

 

Gdyby człowiek w swej ułomności zrobił coś źle, albo technika jednak zawiodła to linka ma odpalić hamowanie awaryjne i zapobiec chociaż trochę w dalszych zniszczeniach

 

Teorie Andrzeja bardzo martwią mnie. Coraz gorzej z chłopakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10 godzin temu, vinyl napisał:

A jaką ciężką przyczepę targasz tym saabem? Bo widzę, że masz chyba Hircha. Albo niewiele słabszego od niego.

DMC przyczepy to bodaj niecałe  1200kg. Tak, to jest chyba wgrany hirsch. Nie hamowałem auta ale parametrami z open sida na to wychodzi. Mapę mam od zaprzyjaźnionej "braci saabowej". Moment i moc radzi sobie doskonale z moim kredensem. Do tego jest całkiem umiarkowane spalanie nie spowalniając wcale innych użytkowników drogi. To nawet mnie spowalniają :P A jesteś na SKP? Jedziesz na zlot? :) 

Ja przez przez Łagiewniki codziennie do pracy jeżdżę. Współczuję incydentu. To co teraz chcesz kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei. Nie jadę na zlot skp, choć mam konto na skp. Mało się udzielam. To nie jest mój konik, ja po prostu tego saaba kupiłem za 500 euro z udokumentowana przeszłością i przebiegiem 200000. Żal było nie kupić. I to jest fanaberia w pewnym sensie mieć trzy auta. Ale coś sprzedam w najbliższym czasie. 

Co do posiadania nowej przyczepy to już jest sprawa załatwiona. Wystarczy zerknąć na profil.

Co było przyczyna - moim zdaniem dużo rzeczy złożyło się na to wydarzenie. Po pierwsze silny boczny wiatr. Po drugie długi okres suszy i deszcz. To bardzo niekorzystna sytuacja, bowiem podnosi sie długo nie zmywamy olej z jezdni i robi się cieniutki film. Zanim to się zmyje to chwile trwa. A sama woda tez nie jest na plus na powierzchni. Trzecia sprawa to dobre (czyt.z wysokim bieżnikiem)opony wzmocnione, ale stare i twarde. Czwarta sprawa to powierzchnia boczna przyczepy - ona była bardzo wysoka, bo sięgała prawie 3m. Piąta sprawa to prędkość. Mogłem jechać jeszcze wolniej. I szósta to moment, w którym mną szarpnęło na lewy pas i auto na niego przestawiło. Odruchowo zahamowalem. Błąd. Powinienem przyspieszyć. Ale to już wyższa szkoła jazdy. Pisze o tym szczerze, bo po pierwsze ciągnąc przyczepe nie rumakuje, a jednak miałem fatalny wypadek. Po drugie jestem ostrożny, a jednak.... i po trzecie, żeby inni nie mieli wypadku. Zwłaszcza Ci co myślą, ze mogą rumakowowac, bo ich bryki maja moc i masę. Przychodzi moment, ze pewnych rzeczy nie przeskoczysz i zanim powiesz indiana jones już jesteś w rowie/na drzewie/na innym grillu. Szerokości życzę. Już w umyśle zamknąłem dział z knausem. Dał nam wiele pięknych chwil. I zawsze będzie w naszych umysłach miłe wspominany. 

Acha - hirch to nie tylko program. Tam jest mega mocna turbina. Ja mam zwykły se czyli 170 km i 285 nm od 1750- do nie wiem ile. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hirsch to tylko programy i "gadgety". Nic poza tym. Ja mam seryjnie B235R więc 250KM/350Nm. Tak więc po programie niewiele bardziej się wysila. 

A odnośnie nowej przyczepy (z holownikiem :) ) to chodziło mi o temat a nie tylko model :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wiesz lepiej co z Saabem. Ja doszedłem do takiego wniosku widząc, ze hirch ma o wiele wyższy stopień sprężania na turbinie i mam wrażenie, ze inna nazwę miała ta turbina, ale mogę być w błędzie. Nie ważne. Ja tez mam B235tylko nie wiem czy r cze bez. 

Hamulce w mercu i opony były i są w stanie perfekcyjnym. Tutaj nie było bubla. jak w przyczepie z hamulcami- szczerze powiem, nie wiem, bo ich nigdy nie regulowałem. Wyważona była. Na haku miałem 40 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za mało te 40 kg ?
Ja nie schodzę poniżej 70, przyczepą 1300 którą ciągam zwykłym kombi

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


40 kg to np w moim przypadku zdecydowanie za mało. Przyczepa potrafi iść niestabilnie. Przy większym nacisku problemu nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 70kg to mam jak wracam z pustą butlą i bez wody, normalnie 80-85 , i odpukać nigdy żadnych stresów, nawet jak kiedyś bura na wiadukcie bude prawie bokiem mi postawiła, zaraz wróciła " do pionu "

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, vinyl napisał:

Pewnie wiesz lepiej co z Saabem. Ja doszedłem do takiego wniosku widząc, ze hirch ma o wiele wyższy stopień sprężania na turbinie i mam wrażenie, ze inna nazwę miała ta turbina, ale mogę być w błędzie. Nie ważne. Ja tez mam B235tylko nie wiem czy r cze bez. 

Trochę wsiąkłem w saaba, ale nie tylko :) jestem trochę zboczony motoryzacyjnie choć mam tylko cztery auta :) B235R były tylko w aero i tam była inna turbina. A doładowanie i tak ustawia się programowo. Tylko, że sprężarka z aero ma większą wydajność i się nie męczy przy tej mocy. Ja mam 1,3bar. W B235E to chyba nawet tyle nie dmuchnie. Ale spokojnie ponad 200KM możesz podnieść u siebie. Nie mniej jednak Twój też spokojnie i bez zmęczenia pociągnie sporą przyczepę. Przy swojej mocy masz około 0,6bar. Ja na takim limicie holowałem parę miesięcy. Byłem bardzo zadowolony. 

Ale wracając do przyczepy. Fajnie by było żebyś się nią pochwalił. Szkoda tu drążyć przeszłość jak można się cieszyć z teraźniejszości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może miałem za mało na haku, ale znałem swoją przyczepę i wiem, że kiedy było za mało to dawała mi szybko znać o tym. Przy tej pogodzie bym nie pojechał w ogóle. Też trzeba brać ten czynnik pod uwagę. Ale jest jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem, a to bardzo ważne. Drugiego dnia jak pojechałem po zwłoki przyczepy to przeszedłem się pieszo w miejsce w którym mnie rzuciło, w którym przyczepa ustawiła się bokiem i wprowadziła auto na inny tor. Tam jest przełom jednostronny, a dokładnie prawa krawędź prawego pasa na kilkanaście metrów się obniża. Skutkuje to tym, że cokolwiek jedzie przechyla się na prawą stronę. Stąd też w tym miejscu tyle wypadków. Oczywiście jeśli oglądaliście wszystkie filmy to wszystkie wypadki w czasie deszczu i wiatru. 

Odnosząc się do ciśnienia sprężarki turbo - czyli dobrze pamiętałem, że sprężarki są różne, że ciśnienia są różne. Być może ta z Aero jest już taka sama jak w Hirch oryginalnym. 

Nowe zdjęcia nowej przyczepy prawdopodobnie z sabomirem zrobię w przyszłym tygodniu bo jadę nad morze. Środek też zrobię. Postaram się pokazać ją z dobrej perspektywy. 

W wątku o automatach pytałem jak to urządzenie obsłużyć(nigdy nie chciałem automatu w samochodzie i nadal średnio mi się podoba to urządzenie), bo generalnie od trzech lat posiadam e39 w stanie przepięknym, z dobrym motorem, ale w automacie. Na d bardzo średnio w mojej ocenie auto wypada, ani ekonomiczne, ani dynamiczne. A z przyczepą to w ogóle lipa - spalił 15,5l benzyny i męka w jeździe. Przy 85 zakleszcza nadbieg piątki i obroty spadają w okolice 1700. Dzisiaj wystawiłem z garażu e39, i przejechałem się na programie s. No działa to tak, że nie wiem jeszcze przy jakiej prędkości włącza 5, a po niej  nadbieg. Do 100 trzyma 4 i obroty w granicach 2500-2700 w zakresie prędkości od 90 do wspomnianej 100. To byłoby wystarczające do ciągnięcia przyczepy. Ale chyba dam szansę sabomirowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma turbin hirsch`a :) hirsch robi tylko programy i gadgety. Hirsch był i jest do kupienia do każdego silnika saaba. W różnych jest różny przyrost. Na ich stronie jest tabela ile w jakim silniku to daje. 

Co masz w tym E39? Po pierwsze to na pewno wolny ssak czyli z definicji będzie ciągnąć to gorzej. W dodatku automat - stary automat. Ogólnie automaty są dobre do holowania ale nie w słabym silniku wolnossącym. Bez przyczepy przy jakiej prędkości zapina Ci tą piątkę?  Sabomir będzie o wiele lepszy do holowania. Do tego ekonomiczny. i przy Twojej mocy mój spalał mi z przyczepą 14-16l LPG.  Jazda żwawa, bez spowalniania ruchu.

Edytowane przez marek230482 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.