Skocz do zawartości

Tesla Model X jako elektryczny holownik


KlAn

Rekomendowane odpowiedzi

18 hours ago, dudek_t said:

Niestety. W obecnej chwili, w PL, elektryk nie opłaca się nic a nic. Mowa o nowych sztukach niezależnie od modelu. Nie ma co zaklinać rzeczywistości, na ten moment nie ma nic tańszego i wygodniejszego w użytkowaniu niż auta na noPb, ON czy LPG. Dopłaty nic nie zmieniają w tej kwestii. 

Twierdzisz ze tansze w uzytkowaniu sa auta spalinowe ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wystarczy policzyć ile tysięcy litrów kupisz za różnicę w cenie zakupu modelu eletrycznego / spalinowego. Elektryk zwrócił by się  dopiero po przejechaniu ~250000km o ile tyle wytrzymały by mu akumulatory, co jest mocno wątpliwe. A nowy zestaw akumulatorów kosztuje kolejne kilkadziesiąt tysięcy zł, więc w cenenie jednego elektryka można śmiało kupić dwa spalinowe a za koszt wymiany ogniw, można kupić paliwo do tych samochodów na jakieś 200000km

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Wystarczy policzyć ile tysięcy litrów kupisz za różnicę w cenie zakupu modelu eletrycznego / spalinowego. Elektryk zwrócił by się  dopiero po przejechaniu ~250000km o ile tyle wytrzymały by mu akumulatory, co jest mocno wątpliwe. A nowy zestaw akumulatorów kosztuje kolejne kilkadziesiąt tysięcy zł, więc w cenenie jednego elektryka można śmiało kupić dwa spalinowe a za kosztu wymiany ogniw, można kupić paliwo do tych samochodów na jakieś 200000km

Bardzo kategoryczne stwierdzenia ... zawsze mnie zastanawia skąd ludzie maja tyle pewności siebie.

W moim przypadku róznica w cene to 5 tyś e. Czyli ok. 3500l paliwa (1.45e) to daje jakies 50 tyś km (szczacuję spalanie na 7l/100km), po których zaczynam "oszczędzać" (kosztów prądu nie licze, tak jak nie liczę wymian oleju, rozrządu itp - dla uproszczenia). Czyli max 3-4 lata. 
Jak na razie (2,5 roku) degradacja baterii to kilka procent, więc raczej ani ja, ani następny użytkownik problemu mieć z tym nie będzie. A nawet jakby padła bateria, to wymiana na regenerowaną kosztuje ok 5 tyś e (co jest oczywiście bez sensu, kiedy za mniej można włozyc dobrą baterię z rozbitego nowszego modelu, a dobre cele ze starej sprzedać na sztuki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Co to za auto?

 

Nissan Leaf 24kW 2017 a prównuje do Toyota Auris hybryda (nic innego z automatem i sensownym wyposażeniem nie znalazłem wtedy)

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, RadekNet napisał:

Bardzo kategoryczne stwierdzenia ... zawsze mnie zastanawia skąd ludzie maja tyle pewności siebie.

Nie wiem ale się wypowiem ?

 

 

 

15 minut temu, RadekNet napisał:

Nissan Leaf 24kW 2017

Bardzo fajne autko. We wrocławskiej vozilli są do wypożyczenia, ostatnimi czasy dosyć dużo tym jeżdżę, do miasta jak ktoś nie potrzebuje dużego auta to bardzo dobry wybór. A jak jeszcze ma darmowe ładowanie gdzieś przy domu albo w pracy to już w ogóle godne rozważenia

Do takiego użytku elektryki są bardzo fajne. Ale jak dla mnie jeszcze nie do holowania, nie przekona mnie argument że na trasie i tak zatrzymujemy się na obiad czy siku. Bo mając tak mały zasięg nie nadgoni się np późnym wieczorem kiedy dzieciaki już śpią i można na luzie pogonić z 4h bez przerwy, co na autostradzie da realnie 350km na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RadekNet napisał:

Nissan Leaf 24kW 2017 a prównuje do Toyota Auris hybryda (nic innego z automatem i sensownym wyposażeniem nie znalazłem wtedy)

No to dosyć odległe porównanie i bardzo życzeniowe. mieliśmy porównywać auto splainowe/vs elektryczne. Najlepiej te same modele tego samego producenta. (niektóre marki mają wersje elektryczne popularnych modeli np. golf, fokus). Dlaczego nie porównasz do podobnego modelu tej samej marki (leaf - micra) Wówczas różnica w cenie (biorąc pod uwagę najbardziej wypasioną micrę i podstawowego leafa) wyniesie około 80000zł. Za tą kwotę można kupić paliwo na ponad 300000km

 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

No to dosyć odległe porównanie i bardzo życzeniowe. mieliśmy porównywać auto splainowe/vs elektryczne. Najlepiej te same modele tego samego producenta. (niektóre marki mają wersje elektryczne popularnych modeli np. golf, fokus). Dlaczego nie porównasz do podobnego modelu tej samej marki (leaf - micra) Wówczas różnica w cenie (biorąc pod uwagę najbardziej wypasioną micrę i podstawowego leafa) wyniesie około 80000zł. Za tą kwotę można kupić paliwo na ponad 300000km

Bo żadna Micra (a raczej Note by trzeba wziąć do porównania), nie była porównywalna z Leafem? Oczywiscie, jakbym chciał kupić golasa to Leaf by przegrał w przedbiegach. Ale równie dobrze można by powiedzieć, ze po co nowe auto jak można 10latka za ułamek ceny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Łza Włóczynutka napisał:

Co leaaf ma czego nie ma najbardziej wypasiona wersja micry? (szukałem, ale nie ma w ofercie nissana czegoś takiego jak Note)

Faktycznie nie ma już Note. A topowa Micra kosztuje teraz cennikowo praktycznie tyle samo ile ja dalem za Leafa. Trzeba by do archiwalnych cennikow sięgnąc. 

Male auto z automatem, skorzaną tapicerką, i najlepiej z w miarę mocnym silnikiem - to było minimum i nie było w czym wybierać. A po jeżdzie próbnej Leafem (weekendowej) ciężko było mysleć o spaliniaku do miasta. Czyli wraca Auris-hybryda jako konkurencja. Kamerek 360st czy naglosnienia Bose w aktualnej Mikrze też nie widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

micra wersja wyposażenia tekna.

Tak, Twoje dane są archiwalne ;) i uznaję ja za obalone.

Teraz, do0h napisał:

@Łza Włóczynutka co to za pomysł porównywania Micry do Leafa ? ??? żart roku

trolololo
 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Łza Włóczynutka micra mniejsza klasa ...

@dudek_t użytkowanie to nie jest koszt zakupu, tylko po zakupie ... tak na przyszłość :P

a moim zdaniem w najgorszym wypadku inwestycja i użytkowanie samochodu elektrycznego i spalinowego jest takie samo na przestrzeni np 8 lat :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.