Jump to content
KlAn

Tesla Model X jako elektryczny holownik

Recommended Posts

Suzu4x4
Taka elektryczna przyczepka w zestawie i nici z Waszych pierogów, nie ma czasu, trzeba gonić:thank:.
 
Film z przed 9 lat , dalej nie ma w sprzedaży, ojoj :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Pomysł fajny, zwłaszcza dla dużych przyczep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Niemiecka firma Nomadic Power dostała subwencje z unii na rozwój projektu power banków do samochodów elektrycznych zwiększających zasięg o 500 km w przypadku małych aut typu Nissan Leaf. J est to po prostu przyczepka z bateriami, pomysł łatwy do zastosowania w przyczepkach kempingowych.

nomad.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Kompletny bezsens, nie mówiąc już o tym że jest to w ogóle nie praktyczne, po co mi auto które ma zasięg ale ograniczoną prędkość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
2 godziny temu, Cezarr napisał:

Kompletny bezsens, nie mówiąc już o tym że jest to w ogóle nie praktyczne, po co mi auto które ma zasięg ale ograniczoną prędkość.

na zasadzie użytku przy nadzwyczajnych okolicznościach. Używasz samochód 100% w mieście i nagle wypada Ci pogrzeb 500km, dalej. Oczywiście taniej będzie wynająć samochód czy jechać innymi środkami niż z takim power bankiem na ogonie. Pamiętaj tylko, że to co dla Ciebie wydaje się być nie praktyczne, dla kogoś kto użytkuje taki samochód może być świetnym pomysłem. Domyślam się jednak, że cena zabije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

No tak ale już widzę większość kierowców jak jedzie z tym ogonem po mieście czy chociażby do supermarketu, dla mnie lepsza opcja to wymiana akumulatora na naładowany na stacjach do tego przeznaczonych. Ale to pewnie odległa przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
4 minuty temu, Cezarr napisał:

No tak ale już widzę większość kierowców jak jedzie z tym ogonem po mieście czy chociażby do supermarketu, dla mnie lepsza opcja to wymiana akumulatora na naładowany na stacjach do tego przeznaczonych. Ale to pewnie odległa przyszłość.

Tomek, ale do marketu to przeważnie taki naładowany samochód dojedzie ze 100 razy i wróci. Po co mu to na haku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob

Już ponad rok temu w siedzibie Qualcomm w San Diego widziałem zamontowane i działające ładowarki indukcyjne na miejscach parkingowych, także to też jest niedaleka przyszłość - jedziesz gdzies np. do pracy, marketu, stawiasz auto na parkingu a auto się ładuje samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Oczywiste jest, że nikt nie będzie jeździć z tym ogonem  po mieście bo i nie ma takiej potrzeby, większość obecnie oferowanych elektryków ma zasięg 200-250 km.  W zamyśle producentów jest to oferta skierowana do wypożyczalni dla kogoś, kto chce pojechać własnym samochodem gdzieś dalej, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby sobie to kupić i stosować jako mobilny bank energi do własnej instalacji fotowoltaicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Godzinę temu, golob napisał:

Już ponad rok temu w siedzibie Qualcomm w San Diego widziałem zamontowane i działające ładowarki indukcyjne na miejscach parkingowych, także to też jest niedaleka przyszłość - jedziesz gdzies np. do pracy, marketu, stawiasz auto na parkingu a auto się ładuje samo.

Tylko jest chyba jeden problem, przynajmniej w telefonach. Ładowanie indukcyjne jest dużo wolniejsze od tego po kablu. I co z tego, że np w Starbucksach masz stoliki z ładowaniem indukcyjnym jak ludzie wolą wpiąć telefon do ładowarki, bo przez kilka chwil naładują nawet 30% baterii. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
3 godziny temu, maarec napisał:

Tomek, ale do marketu to przeważnie taki naładowany samochód dojedzie ze 100 razy i wróci. Po co mu to na haku?

No to faktycznie zły przykład, ale jazda autostradą na dalsze odległości to już średni pomysł, nie wiadomo jak to traktować jako przyczepkę co automatycznie ograniczenia naszą prędkość, czy jako integralną część auta 🤔. Auta elektryczne są fajne ale chyba na razie nie mamy technologii na małe baterie o dużej pojemności, dlatego o ile małe miejskie auta są praktyczne to te do dalekich trasach chyba jeszcze nie za bardzo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarod

Ja ciągle widzę taki obrazek w głowie, elektryki mają się świetnie wszyscy nimi jeżdżą. Rozpoczynają się wakacje i cały dolny śląsk rusza nad morze. Na stacjach benzynowych jest dużo ładowarek, ale ładowanie co najmniej 30min, więc zaczyna się tworzyć kolejka po 10-20 aut do ładowarki, jakieś kilka godzin stania. Nie wierzę, że elektryki kiedykolwiek będą mogły być TYM JEDYNYM autem w rodzinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Problem to magazynowanie energii, baterie aktualnie to dopiero początek, jeszcze trzeba będzie trochę zaczekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
12 minut temu, Jarod napisał:

Ja ciągle widzę taki obrazek w głowie, elektryki mają się świetnie wszyscy nimi jeżdżą. Rozpoczynają się wakacje i cały dolny śląsk rusza nad morze. Na stacjach benzynowych jest dużo ładowarek, ale ładowanie co najmniej 30min, więc zaczyna się tworzyć kolejka po 10-20 aut do ładowarki, jakieś kilka godzin stania. Nie wierzę, że elektryki kiedykolwiek będą mogły być TYM JEDYNYM autem w rodzinie.

a wystarczy kilku krotnie większa pojemność akumulatora plus dużo wydajniejsze ogniwa na całej powierzchni dachu, czy nawet drzwi i okaże się, że tej kolejki wcale nie ma, tylko trzeba jechać w słoneczny dzień.  Koncerny paliwowe chyba by tego nie pozwoliły wpuścić na rynek

Share this post


Link to post
Share on other sites
KlAn

Ładowarki to nie tylko stacje benzynowe i są montowane w wielu  miejscach, na Mop-ach, parkingach, praktycznie przy każdym markecie, tutaj możliwości są bardzo duże, wystarczy tylko dostęp do sieci.

2 godziny temu, maarec napisał:

  Koncerny paliwowe chyba by tego nie pozwoliły wpuścić na rynek

Do tej pory chyba nie traktowały tego poważnie,  ale odkąd Tesla sprzedaje elektryki w dziesiątkach czy też setkach tysięcy sztuk miny im zrzedły. Czytałem że już zaczęli lobbować  w  Stanach przeciwko autom elektrycznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...