Skocz do zawartości

Tesla Model X jako elektryczny holownik


KlAn

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest właśnie odgórna głupota - bo albo promujemy elektryki (dopłaty itp), albo zarabiamy na prądzie. W Irlandii cena prądu domowego to ok 22 centów a za szybkie ładowarki (wolne są nadal bezpłatne) to 29c plus ew opłata za ładowanie podnad (chyba) 45 minut. I to ma sens. 
A jak sobie pomyślę ile wydawałbym na paliwo do mojego poprzedniego auta (dobre 15l PB na setkę przy stylu jazdy jaki uprawiam elektrykiem) przy przebiegu dziennym 100-120km ... brrr... 
Radek ma racje. Bardzo podobna polityka jest w UK. Prąd jest relatywnie tani, auta mają dopłatę a dodatkowo jesli ktos prowadzi działalność może odliczyć sobie £4500 rocznie jaki 'Biznesowe mile'.

Nowego leafa można mieć w leasingu na 24miesiace za £180 na mieisac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@jacek00 posiadanie elektryka to moim zdaniem posiadanie domu + instalacji fotowoltaicznej. Bez paneli nawet bym nie rozważal zakupu nowego auta elektrycznego :P

@RadekNet moja CX-7 przy dojazdach do pracy pali 17l :P ale to odcinki 5km "country roads" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Łza Włóczynutka a kto mówi o kilku panelach na dachu ? 10kwh to minimum bo z 5kw idzie na utrzymanie domu :) ... Ja mam dwa budynki na działce z płaskimi dachami i planuje zawalić obydwa, około 300m2 panelami ale czekam na porządne dotacje :P wtedy bede myslal o drugim samochodzie elektrycznym.

Wogóle to wiesz ze energie można "magazynować" u elektryki ? Nie bezpośrednio ładować :)

Edytowane przez do0h (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, do0h napisał:

 

@RadekNet moja CX-7 przy dojazdach do pracy pali 17l :P ale to odcinki 5km "country roads" ...

Moje rekordy to 22-23l LPG po Droghedzie. Teraz z jednej strony nie jeżdżę w korkach, ale z drugiej nie mam stacji LPG w pobliżu ;) (Chrysler Voyager 2.4)

Przeprowadzamy się właśnie po za miasto i jedno auto u nas będzie robić regulanie 60-70km dziennie, a drugie 10-20 max. Wygląda na to, że najsensowniej będzie mieć oba jeżdzidła na prąd. Bardzo bym nie chciał wracać do spaliniaka do jazdy lokalnej. A na trasy i tak kamper, bo fajnie jechac z własną kuchnią i kiblem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo i wreszcie ktoś udowodnił to o czym się mówi od dawna. Elektryk emituje więcej CO2 niż diesel. Niezły paradoks

https://auto.wprost.pl/aktualnosci/10212447/ekolodzy-w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-diesle.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 stań sobie za dieslem i pooddychaj a stan sobie za elektrykiem albo benzyniakiem. Diesle to największe gówno, CO2 to najmniejszy problem.

@RadekNet też się zastanawiałem czy LPG zakładać ale jak sie z Galway przeprowadziłem blizej pracy to nie ma sensu i nie ma stacji LPG ... zreszta cena LPG w Irlandii nie rozpieszcza :P Voyager fajne autko, chcialem kupowac ale nie ma 4x4 ?

Edytowane przez do0h (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



[mention=19021]jacek00[/mention] stań sobie za dieslem i pooddychaj a stan sobie za elektrykiem albo benzyniakiem. Diesle to największe gówno, CO2 to najmniejszy problem.


Ale przeczytałeś artykuł?


Ps. Za moim dieslem możesz stanąć. Nic nie czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, do0h napisał:

....CO2 to najmniejszy problem. ?

A kolega orientuje się ile przerobić trzeba gruntu by uzyskać kilogram neodymu na magnesy dla elektryka.
A ile gór trzeba spłaszczyć by wydobyć pierwiastki ziem rzadkich dla tego twego akumulatora?
A przecie wydobycie nie odbywa się na powietrze- a i przetwórstwo również.

Bełchatów jest beeeee- za to gdzie indziej...(resztę sobie dopowiedzieć).

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, OnionSkin napisał:

A ile gór trzeba spłaszczyć by wydobyć pierwiastki ziem rzadkich dla tego twego akumulatora?

Przy pomocy buldożerów napędzanych.. olejem napędowym i pochłaniających setki litrów paliwa dziennie

 

Godzinę temu, do0h napisał:

 stań sobie za dieslem i pooddychaj a stan sobie za elektrykiem albo benzyniakiem.

Serio? Stań sobie za buldożerem, który równa górę, żeby wydobyć lit..

Jeszcze jest problem utylizacji ogniw z elektryków - na dzień dzisiejszy nie ma technologi recyklingu. Miliony ton zużytych, toksycznych ogniw zalega składowiska. Nie wiadomo co z nimi zrobić. Co bardziej kreatywne państwa pewnie napotkają przypadki, że w czasie sztormu kontenerowiec na Atlantyku niechcący zgubił kilkaset kontenerów wypełnianych zużytymi ogniwami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, źle ująłem i nie dopisałem ...

od paru lat wiem, że elektryki dla ekologii są gorsze niż 1.9 diesel VW :) napewno w produkcji. Co jak co ale dużo ludzi przechodzi na elektryki bo taniej się jeździ a nie dla ekologii. Ja akurat Diesli nie cierpię, czy nowe czy stare ... Capi i "smerdzi" a przy wypalaniu DPF to już wogóle. Akurat okno z biura mam na parterze i często otwarte a za oknem parking dla "Visitorów". Przyjeżdżają nówkami sztukami dieslami, parkują i siedzą i gadają z włączonym silnikiem. Nieważne czy przyjedzie z 20 roku czy z 2000. Ciężko się oddycha. Przy benzynie nie ma problemu. Dla mnie na tą chwilę jedyne wyjście "ekologiczne" to benzynowa hybryda plug-in.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, do0h napisał:

Przyjezdzaja nówkami sztukami dieslami parkuja i siedzą i gadają z właczonym silnikiem. Nie wazne czy przyjedzie z 20 roku czy z 2000. Ciezko sie oddycha. Przy benzynie nie ma problemu.

LOL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, do0h napisał:

dużo ludzi przechodzi na elektryki bo taniej się jeździ

Co? Za różnicę w cenie między elektrykiem a spalinówką można kupić 15000 litrów diesla, to będzie paliwo na jakieś 250000km. Akumulatory elektryka wytrzymają połowę z tego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.