Jump to content
Bandi

Focus 1.0 Turbo + przyczepa

Recommended Posts

Bandi

Używanego

Od jesieni 2013r zostal zmodernizowany układ chłodzenia.Czyli co? Bo nigdzie nie pisza... Inne, lepsze węże? 

Co w przypadku gdy kupie z poczatku 2013? 

Maarec czyli nie bać sie, kupic i ciągnąc? 

Moj 1.6 100km 150nm wmiare daje rade tylko że e mam skrzynie krótko zestopniowana włącznie z 1biegiem i jazda 80-90km/h na 5biegu nie robi mu problemu nawet na delikatnych wzniesieniach. Jak jakies wieksze jest to redukcja na 4b i jedzie bez problemu. Wiec mysle ze ten 1.0 Turbo z wiekszym momentem da sobie zdwcydowanie lepiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Radę sobie da na pewno tylko zeżre więcej wachy niż 1,6 

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Radę sobie da na pewno tylko zeżre więcej wachy niż 1,6 

Dlaczego tak sądzisz? 

Patrząc na wyniki spalania użytkowników na motostat, litrówka jest troszkę oszczedniejsza od 1.6. Ja bym stawiał na podobny średni wynik pod obciążeniem przyczepą. Ciekaw jestem jak by było w rzeczywistości :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
9 godzin temu, Bandi napisał:

Używanego

Od jesieni 2013r zostal zmodernizowany układ chłodzenia.Czyli co? Bo nigdzie nie pisza... Inne, lepsze węże? 

Co w przypadku gdy kupie z poczatku 2013? 

Maarec czyli nie bać sie, kupic i ciągnąc? 

Moj 1.6 100km 150nm wmiare daje rade tylko że e mam skrzynie krótko zestopniowana włącznie z 1biegiem i jazda 80-90km/h na 5biegu nie robi mu problemu nawet na delikatnych wzniesieniach. Jak jakies wieksze jest to redukcja na 4b i jedzie bez problemu. Wiec mysle ze ten 1.0 Turbo z wiekszym momentem da sobie zdwcydowanie lepiej. 

jeżeli używanego to tylko z pełną historią z PL ASO, inaczej spodziewaj się realnych przebiegów powyżej 200.000km i realnych kłopotów czyli kosztów. Wolałbym świadomie kupić auto po flocie ale ze prawdziwym przebiegiem niż wymarzony (najlepiej wycelowany w górną krawędź budżetu złom).

Nie wiem czy się nie bać, silnik jest mocno wysilony, nie wiadomo jak był traktowany, a teraz dostanie mega obciążenie, budka to nie tylko ciężar, opór powietrza dla małej jednostki będzie największym kłopotem..

Przez 3 tygodnie jeździłem focusem 1.6 wolnossącym jako auto zastępcze - palił mi prawie 10l a przyjemności z jazdy nie było, wiele ciekawiej zrobiło się po przesiadce na 1.0ecoboost a spalanie zostało podobne. Niby mój silnik cały czas się układa i ma ono spaść, w pełnym obciążeniu na trasie do Zakopanego i na powrót całkowicie załadowany po dach spalił jakies 7-7,5l przy jeździe 50/50 lokalnie + ekspres.

silnik pewnie da sobie radę i z holowaniem, spali pewnie 2,5x tego co solo przy tej prędkości :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
Godzinę temu, szary11 napisał:

Dlaczego tak sądzisz? 

Patrząc na wyniki spalania użytkowników na motostat, litrówka jest troszkę oszczedniejsza od 1.6. Ja bym stawiał na podobny średni wynik pod obciążeniem przyczepą. Ciekaw jestem jak by było w rzeczywistości :hmm:

Z czegoś ten moment trzeba wyprodukować, a samo powietrze nie wystarczy :] 

Z moich obserwacji w przypadku skody wynika, że niskie zużycie paliwa w turbo realizowane jest na zasadzie maksymalnego obniżenia prędkości obrotowej silniczka na wysokich biegach. Byle moment dał radę obrócić wał. Wskaźnik biegu sugeruje jakieś irracjonalne prędkości dla 6 biegu. Chyba już przy 70, a może wcześniej podpowiada zapięcie szóstki. To jakbym w 1.6 wrzucał piątkę przy czterdziestce. 

Dodatkowo te małe silniczki przy niskiej prędkości obrotowej, jeszcze bez pracującej turbiny w ogóle nie mają jakiejkolwiek mocy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bandi

Moj focus pali po płaskim 10 litrow z przyczepa 1000 DMC a jak jechałem w tereny góry to 12. Z tym faktem ze na ekspresowkach i autostradach jade max 90,a na krajowych max 80

Generalnie silniczek ma moja siostra w fiescie z 2015 roku i daje rade... Na trasie 4.5 spalanie jadac max 90 a jak jeździ po miescie i krótkich odcinkach wychodzi jej srednio 6 litrów z tym ze ona ma wersję 100kM. Ja bym w focusie celował w ta 125KM 6biegowa jednostkę.Jezździ autko super tylko ze mam zamiar zmienić swoje auto i tak mysle czy warto kupić jak to co jakiś czas ma ciągnąc przyczepe

Mało tego dodam ze rodzice maja vitare 1.4Turbo i tansza opcje przy zakupie nowej mieli 1.6 wolnossace, a aktualnie to 1.6 zostalo zastapnione przez 1.0Turbo 3 cylindrowe. W oplu ten sam myk z tym ze 1.2 Turbo (3 cylindry) juz chyba wszystkie  marki ida w 3 cylindry 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Auto głównie służy na co dzień. Z przyczepą od dzwonu... Pojedziesz lepiej niż 1,6. A że spali więcej...takie życie.

Ja jest za!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomiy

Niestety małe silniki przy dużym obciążeniu pala duzooo. Można tak powiedzieć. Delikatne użytkowanie to pali jak 1.0, a mam moc 1.6 zwykłego, ale mocno gnana dalej ma osiągi 1,6 ale spalanie jak 1.8 lub 2.0. Co do przyczepy przy odrobinie zdrowego rozsądku da rade. Gorzej niż w dotychczasowym nie będzie trzeba tylko wyczuc kiedy turbina pompuje i takie obroty min, trzymać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...