Skocz do zawartości

Focus 1.0 Turbo + przyczepa


Bandi

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Znajomy ma w Mondeo tego 1.5 Ecoboosta (chyba 165 KM). Ciąga tym 1200 kg. Przy 35k km wymienili mu silnik na gwarancji... Generalnie trochę narzeka, a w zasadzie bardzo narzeka, włącznie z rozważaniem czy nie pozbyć się tego auta. 

Więc może te silniki jednak takie dobre wcale nie są? 

pytanie dlaczego wymienili itd - kwestia, że skoro ford uznał to coś za uszami ma. Dokładnie o tym pisałem - czy taki silnik wytrzyma takie obciążenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2 godziny temu, Commander napisał:

Cześć.

Jeśli to prawdziwa masa przyczepy to będzie sprawnie jechał ten Focus. Moim zdaniem .... szerokości.

Myślę podobnie, jest tylko jedno ale. Jak zestopniowana jest skrzynia biegów. Jeżeli jest "długa" w górnej partii ( zauważyłem, że teraz skrzynie są robione jakby dwustopniowo - 1-3 krótkie, 4 - 6 dłuuuugie ) to będziesz musiał jeździć z cepką na czwórce, góra piątce i zużycie paliwa będzie raczej spore. 

Fordem nie jeździłem ale mam porównanie Octavi 1,6 - 102 HP wolny ssak i Octavi 1,2 - 105 HP turbo. Obydwie użytkuję i stąd moje spostrzeżenia. W 1,2 turbo na 6 biegu turbina zaczyna pracować dopiero przy ok. 90 km/h. Więc dla jazdy z przyczepą szóstka tylko na autostradę. O ile w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, maarec napisał:

pytanie dlaczego wymienili itd - kwestia, że skoro ford uznał to coś za uszami ma. Dokładnie o tym pisałem - czy taki silnik wytrzyma takie obciążenie ?

Były od dłuższego czasu jakieś problemy. Szarpania, jakieś dźwięki przelewającej się wody, coś ze świecami. W końcu postanowili wymienić całą jednostkę na nową. Sprzęgło też wymienili na nowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, BUMERANG napisał:

Fordem nie jeździłem ale mam porównanie Octavi 1,6 - 102 HP wolny ssak i Octavi 1,2 - 105 HP turbo. Obydwie użytkuję i stąd moje spostrzeżenia. W 1,2 turbo na 6 biegu turbina zaczyna pracować dopiero przy ok. 90 km/h. Więc dla jazdy z przyczepą szóstka tylko na autostradę. O ile w ogóle.

Ciekawe porównanie, bo to jakby zamienniki stary wolnnossący i nowe mniejsze turbo. Jak ten 1.2TSI ma sie do 1.6 wolnossącego w jeździe z przyczepą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąłem Focusem Kombi 1,6 PB 100 KM przyczepę 1200 kg. Szału nie ma. Po równym jakoś dawał radę, ale raczej nie przekraczałem 90 km/h. Przy wzniesieniach bywała redukcja do 3 i pedał w podłodze. Zużycie paliwa pomiędzy 10,7 a 12. Komfort podróży dla kierowcy niespecjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał:

Ciekawe porównanie, bo to jakby zamienniki stary wolnnossący i nowe mniejsze turbo. Jak ten 1.2TSI ma sie do 1.6 wolnossącego w jeździe z przyczepą?

Poprzednią przyczepę miałem DMC 900. Octavia I  1.6 ma w papierach DMC 1200 max. do holowania. Z moją jeździłem od 70 km/h na piątym biegu ( po równym :) ) Pod górki oczywiscie redukcja do trójki, a czasami dwójki. Jedynki nigdy nie musiałem zapinać. 

Nowa Octavia III ma w papierach DMC 1300 max. Haka nie ma więc nie nawymyślam dużo. W każdym razie silnik łapie moment od 1750 obr/min ale w praktyce dopiero przy 2000 obr/min turbina idzie całą parą. W praktyce wygląda to tak: jak rozkręcasz silnik to ciągnie dopiero gdzieś od 1950 obr/min., a jak zwalniasz to turbina dokręca się jeszcze do tych 1750 obr/min.

Jeżeli chodzi o zestopniowanie skrzyń to 1-3 są bardzo podobne, natomiast piątka przy 1,6 jest podobna do czwórki 1,2. A tam jeszcze dwa biegi w górę. 

zużycie paliwa przy ciężkim bucie koszmarne. Nie ma komputera więc nie wiem dokładnie ale obstawiam gdzieś koło 12-13 l. solo w miksie trasa/miasto.

W 1.6 wychodzi jakieś 2-3 litry mniej. Średnia z roku  u mnie ( 1,6 ) włączając jazdę z ogonkiem 7,2 wg. komputera pokładowego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maarec napisał:

dokładnie, w nieco innym aucie - od marca 2018. Przebieg 8500km.

zawsze jak jadę tym autem nie wyobrażam sobie aby miał coś holować, no może lekką towarówkę, wynika to głównie z lekkiej i delikatnej konstrukcji auta.

Silnik - da sobie radę, mowa o MW 1205kg a dmc 1700kg. Dynamika tego silnika moim zdaniem dorównuje lub przekracza możliwości jednostki wolnossącej 1.6 i jest bliżej 1.8.

Turbina robi swoje, kultura pracy jak na 3 cylindry jest genialna, do 3000-4000 obrotów silnika nie słychać . Dodatkowo nigdy nie słychać, że pochodzi z większej kosiarki a nie osobówki. U mnie na szczęście nie ma systemu odłączania 3 cylindra czy też filtra cząstek stałych - w nowym focusie na 90% są obie te zabawki.

Focus jest cięższy, 1200kg przyczepa + opór powietrza. Na zasadzie - jakoś to będzie, jakoś to pojedzie, po płaskim może nawet i 100kmh. Pytanie ile zajmie to czasu i jak będzie po górkę oraz najważniejsze - żywotność silnika. Nie wiem jak wytrzymałe jest sprzęgło jak układ chłodzenia, osobiście nie wybrałbym się tym autem do Albani z ogonem, na Węgry pewnie już tak :)

trzecią sprawą jest spalanie - u mnie z tych 8500km średnie to równe 8.0 z kompa czyli ok 8,5 -8,7l - 90% w mieście na odcinkach do 4km. W trasie delikatnie jadąc potrafi spalić poniżej 4l - przy 80-90kmh.

pytaj, co mogę podpowiem.

 

P.S - a czemu nie 1.5 Ecoboost ? 150 (220NM) lub 180 (240NM) - czy chodzi o kasę czy inny problem z dostępnością ?

 

Dlatego że są tańsze i w dodatku mam dobry egzemplarz na oku z full wyposażeniem. 

A 1.6 Turbo albo 1.5 sa juz drogie i bardzo nalo tego. 

Jest jeszcze opcja dal3j 1.6 wolnossace wziąść ale sadze ze te 1.0Turbo lepiej sobie poradzi, ? 

Niechcialbym mieć przykrych niespodzianek. 

Jakie auto posiadasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bandi napisał:

Jest jeszcze opcja dal3j 1.6 wolnossace wziąść ale sadze ze te 1.0Turbo lepiej sobie poradzi, ? 

Niechcialbym mieć przykrych niespodzianek. 

 

mam focusa kombi 2016 1.6 ti-cvt ( wolnossace) - dmc przyczepy z hamulcem 700kg i pewnie tyle max da rade sensownie ciagnac (nie mam w nim haka, wiec nie moge przetestowac)

masa wlasna samochodu 1225kg

w miescie jest ok, na autostradzie jak sie rozbuja to jako tako,

ale na krajowkach zeby czasem wyprzedzic tira to trzeba redukowac do 2-3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego że są tańsze i w dodatku mam dobry egzemplarz na oku z full wyposażeniem. 
A 1.6 Turbo albo 1.5 sa juz drogie i bardzo nalo tego. 
Jest jeszcze opcja dal3j 1.6 wolnossace wziąść ale sadze ze te 1.0Turbo lepiej sobie poradzi, ? 
Niechcialbym mieć przykrych niespodzianek. 
Jakie auto posiadasz ?
Ecosport.
Myślisz o nowym czy używanym bo nie podajesz?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BUMERANG napisał:

Myślę podobnie, jest tylko jedno ale. Jak zestopniowana jest skrzynia biegów. Jeżeli jest "długa" w górnej partii ( zauważyłem, że teraz skrzynie są robione jakby dwustopniowo - 1-3 krótkie, 4 - 6 dłuuuugie ) to będziesz musiał jeździć z cepką na czwórce, góra piątce i zużycie paliwa będzie raczej spore. 

Fordem nie jeździłem ale mam porównanie Octavi 1,6 - 102 HP wolny ssak i Octavi 1,2 - 105 HP turbo. Obydwie użytkuję i stąd moje spostrzeżenia. W 1,2 turbo na 6 biegu turbina zaczyna pracować dopiero przy ok. 90 km/h. Więc dla jazdy z przyczepą szóstka tylko na autostradę. O ile w ogóle.

Szósty bieg z przyczepą w 1.0 - raczej w ogóle zapomnij. Nawet większymi turbobenzynami raczej nie pojedziesz na szóstce (chyba że masz V8, z górki, ew. chcesz zarżnąć silnik, albo masz skrzynię 7-kę lub 8-kę, albo chciałbyś jechać z cepą np. 140). Dla tego 1.0 czwarty-piąty bieg z cepą 1000 kg to optimum.  

Żeby skojarzyć moc z momentem, musisz po prostu wejść na jakieś tam obroty. Cudów nie ma, dlatego w końcu te małe silniki nazywane są "wiertarkami". Ale mogą nawet sporo, przy rozsądnym traktowaniu.

Co do zużycia paliwa - nadmiernie obciążając silnik benzynowy na wyższym biegu (niskie obroty), będzie palił więcej, niż na wyższych obrotach na niższym biegu. Wystarczy popatrzeć na podjazdach - da się na siłę na 6-ce, ale spalanie chwilowe 15-17, na czwórce to samo auto, obciążenie, ten sam podjazd, te same warunki , ta sama prędkość i masz 9 (przykład z tsi z VAGa, ale to tylko ilustracja do ogólnej reguły), diesla też to dotyczy, ale różnice są mniejsze.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO na 6 biegu to i dieslem jeździć się nie powinno. Szkoda dwumasy, spalanie wyższe, silnik dostaje w d... 6 bieg w moim przypadku miał sens dopiero od 110km/h. A tak nie jeżdżę.

Podobnie będzie z małą turbolitrówką. Na 6 pojedzie jak będziemy mieli obroty w połowie mocy a momentu obrotowego, a to z pewnością nie będzie odpowiadało prędkości bezpiecznej przy podróżowaniu z budą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szary11 napisał:

IMO na 6 biegu to i dieslem jeździć się nie powinno. Szkoda dwumasy, spalanie wyższe, silnik dostaje w d... 6 bieg w moim przypadku miał sens dopiero od 110km/h. A tak nie jeżdżę.

Podobnie będzie z małą turbolitrówką. Na 6 pojedzie jak będziemy mieli obroty w połowie mocy a momentu obrotowego, a to z pewnością nie będzie odpowiadało prędkości bezpiecznej przy podróżowaniu z budą.

Chyba, że ten diesel ma 8-9 biegów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.