Skocz do zawartości

Silnik - dziura, spadek mocy, między 3, a 4 tys obrotów


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A, to wszystko jasne. U siebie mam tylko tą standardową wskazówkę która choćby się paliło to stoi równo na 90 stopniach czyli nie mam pojęcia ile realnie ma płyn chłodzący. Mam za to dokładny pomiar temperatury oleju i wartości są tam znacznie wyższe niż podawane przez Was odnośnie płynu chłodzącego. 

Zastanawiam się jaka tempertura oleju daje znać żeby zluzować konie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, to wszystko jasne. U siebie mam tylko tą standardową wskazówkę która choćby się paliło to stoi równo na 90 stopniach czyli nie mam pojęcia ile realnie ma płyn chłodzący. Mam za to dokładny pomiar temperatury oleju i wartości są tam znacznie wyższe niż podawane przez Was odnośnie płynu chłodzącego. 

Zastanawiam się jaka tempertura oleju daje znać żeby zluzować konie...?

a nie masz tam czerwonego pola ? Ja mam wrażenie, że aktualnie producenci nie stresują użytkownika temperaturą dopóki nie jest koszmarnie wysoko - płyn chłodniczy. U mnie przy 110C przy normalnych ok 76-80C dalej pokazuje, że jest idealnie. Ciekaw jestem jak jest u Ciebie, może fabryczny hak z dobrym układem chłodzenia daje radę?

 

masz czujnik OBD II na bluetoota ? ja właśnie byłem w aucie i uruchomiłem go w 20 sekund, teraz szukam aplikacji, może dowiem się parametrów innych na żywca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz olej.

95-105 to zwykła temperatura, może rosnąć do 100-115 stopni jak się pogoni. I to jest poziom, którego nie powinno się w zasadzie przekraczać, niezależnie od rodzaju oleju. Chwilowe przekroczenie o 5-10-15 stopni to jeszcze nie tragedia, źródła podają że jako graniczną temperaturę oleju należałoby uznać 130 stopni, ale więcej niż 110-115 stopni nie powinno być stałą temperaturą oleju utrzymującą się godzinami.

 

Za graniczną stałą temp. pracy oleju dla mineralnego uznaje się już ok. 120 stopni, syntetyki są w stanie wytrzymać nawet 140-150 stopni.

 

Wszystkie temp. oleju to temperatury w misce, bo w obiegu olej łapie nawet temp. wyższe, ale na krótko (nawet ponad 250 stopni).

 

Poszperaj w ustawieniach komputera pokładowego, możliwe że jest opcja pokazywania temp. płynu przez MFA, tylko trzeba zaznaczyć, żeby te dane były prezentowane przez MFA.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz tam czerwonego pola ? Ja mam wrażenie, że aktualnie producenci nie stresują użytkownika temperaturą dopóki nie jest koszmarnie wysoko - płyn chłodniczy. U mnie przy 110C przy normalnych ok 76-80C dalej pokazuje, że jest idealnie. Ciekaw jestem jak jest u Ciebie, może fabryczny hak z dobrym układem chłodzenia daje radę?

 

masz czujnik OBD II na bluetoota ? ja właśnie byłem w aucie i uruchomiłem go w 20 sekund, teraz szukam aplikacji, może dowiem się parametrów innych na żywca.

 

Ja mam na stałe podłączony moduł do OBD. Używam apki OBD Car Doctor. U mnie temperatura oleju dochodzi ledwo do 90 stopni. I nie ważne czy jadę solo czy z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz tam czerwonego pola ? Ja mam wrażenie, że aktualnie producenci nie stresują użytkownika temperaturą dopóki nie jest koszmarnie wysoko - płyn chłodniczy. U mnie przy 110C przy normalnych ok 76-80C dalej pokazuje, że jest idealnie. Ciekaw jestem jak jest u Ciebie, może fabryczny hak z dobrym układem chłodzenia daje radę?

 

masz czujnik OBD II na bluetoota ? ja właśnie byłem w aucie i uruchomiłem go w 20 sekund, teraz szukam aplikacji, może dowiem się parametrów innych na żywca.

ja mam interfejs ICAR VGATE OBD2 ELM327 WiFi

 

używam aplikacji Torque na androida

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z temp płynu chłodniczego to Marek jest tak jak piszesz - stale pokazu 90 chyba że już faktycznie jest "czerwono" to wtedy się pewnie ruszy. Na razie na szczęście nie miałem takiego przypadku.

Jednak olej (w tym wypadku czy ten zalany fabrycznie czy ten na którym jeżdżę obecnie - Motul Specific) ma moim zdaniem bardzo wysokie temperatury robocze.

- jadąc solo do 110km/h czy miasto  98-105

- jadąc solo do 140km/h - 110-115

- jadać z przyczepą do 110km/h - 115-130 ale jeszcze nie zaliczyłem prawdziwych autostradowych podjazdów

Znalazłem gdzieś na forum Sharana info że w tych samochodach 140 stopni nie jest rzadkością jadąc po autostradzie solo z gazem w podłodze. Dla mnie te temperatury oleju to lekka zaskoczka. OBD mam, jaki czytnik kupić?

Edytowane przez dudek_t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na stałe podłączony moduł do OBD. Używam apki OBD Car Doctor. U mnie temperatura oleju dochodzi ledwo do 90 stopni. I nie ważne czy jadę solo czy z przyczepą.

 

u mnie apka po połączeniu, które często zrywa nie znalazłem opcji pokazującej temperaturę oleju, albo nie mam czujnika albo nie pokazuje w opcji darmowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie apka po połączeniu, które często zrywa nie znalazłem opcji pokazującej temperaturę oleju, albo nie mam czujnika albo nie pokazuje w opcji darmowej.

 

Ale zainstalowałeś ten OBD Car Doctor? Ja też mam wersję darmową i pokazuje mi temperaturę oleju. Niemożliwe abyś nie miał czujnika przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maarec, niestety ale u mnie nie da się zmienić mocy przez podmianę mapy (byłem u osoby która się tym zajmuje) bo jest to możliwe w autach po lifcie tj. po 2010 roku w przypadku mondeo.

Co do kontrolki która się pojawiła to wygląda na to ,że silnik domaga się wymiany oleju. Były zapisane trzy błędy: egr-u, coś z nieodpowiednim stanem silnika niepozwalającym na wypalenie dpf-u i właśnie nieodpowiednią jakością oleju. Dwie pierwsze zostały skasowane a trzecia ma zniknąć po wymianie oleju. Kontrolka informacyjna nadal świeci i myślę ,że po wymianie oleju albo późniejszych kilkukrotnych odpalaniach zniknie.

Co do wcześniejszego kopcenia to pomyślałem, że to może dpf próbował się wypalać i może warunki (temperatura silnika itp.) mu nie pozwalały a po iluś przerwanych cyklach wypalania komputer daje znak ze złą jakością oleju.

Helmut jeśli czytasz to możesz podpowiedzieć czy tak może być?

Z drugiej strony jeśli Mondziak dał radę w ostatniej trasie , pokonał bardzo długie podjazdy i wysokie góry to chyba da sobie radę wszędzie i nie potrzeba innego auta do przyczepy max. 1200dmc trzeba tylko zmienić trochę styl jazdy i używać jednak wyższych obrotów jak piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy przyczepie 1200 to mondeo powinien lecieć aż miło. Martwiłbym się tym olejem. Długo znasz samochód ? ja bym zmieniał olej w trasie szczególnie z przyczepą jakby było coś nie tak. Bardzo możliwe, że masz zakłócenia przy wypalaniu dpf-a lub jest tak zatkany, że nic to nie daje. Ja poznaję w trakcie jazdy po mieście, że się wypala, auto trochę słabnie i spalanie na postoju wynosi ok 2,7l/h zamiast 0,7l/h. Nie możesz tego przerywać, no chyba że się coś wali i pali.

 

być może przez niedokończone wypalanie dpfa masz domieszkę paliwa w oleju (sprawdź poziom), i jest go tyle, że wyskakuje błąd. Uważaj na silnik. U mnie przy większej masie auta i cepie 1700kg w 38C w roku ubiegłym i 30-33 w tym roku z ogonem po górkach wielkich problemów nie było. Być może kiepski olej powoduje wzrost tarcia i temperatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie. W którym menu masz tą opcje? Daj screeny.

Dobra pokićkało mi się i mi chodziło o temperaturę silnika. U mnie chyba nie ma czujnika temperatury oleju. Ale w apce też nie widzę w ogóle opcji takiej. No chyba, że apka odczytuje tylko dostępne dane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeśli Mondziak dał radę w ostatniej trasie , pokonał bardzo długie podjazdy i wysokie góry to chyba da sobie radę wszędzie i nie potrzeba innego auta do przyczepy max. 1200dmc trzeba tylko zmienić trochę styl jazdy i używać jednak wyższych obrotów jak piszecie.

Bez obaw da sobie to auto radę.

Ja proszę ciebie i wręcz błagam osoby niedoinformowane , przeczytajcie (teraz ogólnie do wszystkich) instrukcję obsługi i eksploatacji pojazdu którą producent załącza do każdego auta. Tam jest bardzo ładnie opisane jak i co należy uczynić jeżeli filtr DPF ma problemy.

Jak nie widzę auta to jest mi ciężko zdiagnozować problem ale jak auto domaga się wymiany oleju to zrób to niezwłocznie a zrobisz to sam pod domem i go wymień.

Ja zrobiłbym tak. Auto na podnośnik, wymienił olej, uruchomił silnik ustawiłbym obr. silnika na 3500 obr/min założyłbym smok na wydech i podłączył analizator spalin jednocześnie oglądał bym wartości silnika podczas pracy zapisując do serwera w odstępach co 3 minuty. Tak silnik pracowałby około 30-40 minut. Potem bym wszystko spokojnie przeanalizował.  Najmniejsze niedomaganie wyjdzie . MUSI !!!! Inaczej się czasem na prawdę nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju pomogła. Po zmianie i wykasowaniu inspekcji błędu nie ma.

Olej wymieniam częściej niż podaje producent bo co 12-15tyś, akurat tylko tyle przejeżdżam rocznie a na wakacje nie skasowałem komunikatu o wymianie oleju i może komputer myślał ,że olej nie był już dawno wymieniany a warunki w jakich jeździłem przyśpieszyły jego decyzję o konieczności wymiany?

Auto mam dopiero od dwoch lat ale historię serwisową od początku więc jestem pewien stanu i przebiegu.

Dpf też poznaję w 90% kiedy się wypala bo czasem na autostradach ciężko poznać.

Maarec mi spalanie w razie wypalania rośnie z 0,6-0,7 do 1,1-1,3 więc u Ciebie bardzo dużo ale może to taka wersja softu. Do tej pory nigdy nie przerywałem wypalania i tylko zaniepokoiło mnie to dymienie przy podjazdach z Istrii ale może akurat wtedy się wypalał i do tego dostał dobrze po d.... co raczej mu nie pomogło.

Z drugiej strony mocy mu chyba jednak nie brakuje bo mimo duźych podjazdów nigdy nie było problemów z przyśpieszeniem na nich a jedynie to mój wybór żeby nie wciskać gazu mocniej. Okazuje się, że niekoniecznie właściwie robiłem ale teraz hak auto przeżyło ten wyjazd to już będzie miał ze mną łatwiej :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.