Skocz do zawartości

uszczelnienie okna serwisowego


Rekomendowane odpowiedzi

"Udało" mi się odkształcić ramkę, użyłam całej mojej siły i zresztą męża też, ramka nawet się nie poruszyła.

Ostatecznie, po wcześniejszym wysuszeniu i odtłuszczeniu nałożyłam uszczelniacz na zewnątrz.

Trudno, nie będzie to zbyt praktyczne i estetyczne (ale skuteczne) rozwiązanie ale chcemy w czwartek

wyruszyć na inaugurację sezonu.

 

Elvis52 dziękuję za wskazówki i do zobaczenia na trasie.

Zresztą może jesteśmy sąsiadami z tej samej ulicy...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 miesiące temu...

Koledzy, pytanie czy do montażu-wklejenia takich elementów wystarczy sikaflex 221 czy dodatkowo na obrzeżach uszczelnić butylem?/ chcę założyć dodatkową klapę po wycięciu otworu w ścianie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikaflex na pewno nie powinno się stosować do uszczelnień elementów które są przykręcane, zszywane czy nitowane. Ja natomiast chcę zamontować klapę która musi być klejona. Sikaflex 221 jest masą klejąco-uszczelniającą. Mogę ją nałożyć na całe powierzchnie styku albo tylko na tzw wewnętrzne a na zewnętrznych dać np taśmę albo sznur butylowy. I dla tego moje pytanie. Ale jeżeli sam sikaflex 221 wystarczy to wolałbym tylko taką opcję.Klapa serwisowa nigdy nie będzie demontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka, włąśnie odebrałem przesyłkę z klapą serwisową i okazało się że może być montowana za pomocą wkrętów/ sprzedawca informował że tylko na klej/ więc zastosuję wkręty plus taśma butylowa i tu następne pytanie -w sprzedaży znalazłem taśmy grubości 1,5 mm, czy taka grubość wystarczy czy lepiej dać dwie warstwy jedna na drugą, czy lepiej nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka, włąśnie odebrałem przesyłkę z klapą serwisową i okazało się że może być montowana za pomocą wkrętów/ sprzedawca informował że tylko na klej/ więc zastosuję wkręty plus taśma butylowa i tu następne pytanie -w sprzedaży znalazłem taśmy grubości 1,5 mm, czy taka grubość wystarczy czy lepiej dać dwie warstwy jedna na drugą, czy lepiej nie ?

 

Nakładania taśmy na taśmę nie polecam.

W każdym przypadku tylko i wyłącznie uszczelniacze z bazą butylową, ale te do zastosowań karawaningowych, a nie dekarskich.

Kiedyś pisałem już dlaczego. Jeśli uszczelniacz taki będzie, to firma nie ma już takiego znaczenia (może być Dekalin, Sika, Terostat itd.).

Taśma 1,5 powinna bez problemu się nadać, chyba, że masz głęboko ryflowaną tzw. "rybią łuskę", to można dać 2 mm.

Przykłady:

http://allegro.pl/tasma-uszczelniajaca-dwu-stronna-do-przyczepy-wawa-i6789510009.html

http://allegro.pl/tasma-butylowa-kiso-358-2x20mm-1-mb-i6855267557.html

http://allegro.pl/tasma-uszczelniajaca-butylowa-do-przyczepy-terosta-i6828825671.html

http://allegro.pl/tasma-uszczelniajaca-dwu-stronna-do-przyczepy-wawa-i6789510009.html

 

Przydatne tematy:

http://forum.karawaning.pl/topic/11604-uszczelniacz-wurth-czy-sikalastomer/?hl=butylowy

http://forum.karawaning.pl/topic/16598-prośba-o-wypowiedz-w-sprawie-uszczelnienia-listw/?p=369021

http://forum.karawaning.pl/topic/16608-zasady-konserwacji-uszczelnienia-przyczepy/

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, ale teoretyzyjąc zastanawiam się czym różni się butyl do zastosowań w przyczepach od np. dekarskiego?Często jest tak że coś jest sprzedawane za 5zł a już to samo sprzedawane z etykietą do zastosowań medycznych jest 10 droższe chociaż jest to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, ale teoretyzyjąc zastanawiam się czym różni się butyl do zastosowań w przyczepach od np. dekarskiego?Często jest tak że coś jest sprzedawane za 5zł a już to samo sprzedawane z etykietą do zastosowań medycznych jest 10 droższe chociaż jest to to samo.

 

W tym przypadku tak nie jest. Jak wspominałem, gdzieś już to dokładniej opisywałem. Należy spojrzeć na szczegółowe charakterystyki kart danych produktów i wszystko będzie jasne. Nie chodzi tylko, o rozszerzalność cieplną. Krótko mówiąc, dachy "stoją" w miejscu, a nadwozie przyczepy porusza się w różne strony, czasem dosyć znacznie, mimo że wydaje się nam statyczne, oraz podlega długotrwałym drganiom w czasie jazdy. Uszczelniacze typowo dekarskie nie wytrzymują tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.