Skocz do zawartości

Kilka pytań kupującego


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie troche naciągane. Po takim strzale że hak się poskłada podłużnice też oberwały, nikt nie projektuje aut z myślą o naprawianiu takich szkód. Ewentualnie uzasadnieniebTwojej teorii jakie przychodzi mi do głowy to żeby walnięcie nie było takie sztywne tylko troche ,,zamortyzowane,, ale też wątpie żeby w thule na to wpadli. Jeżeli okaże się że kula jest w osi i wszystko tak jak ktoś wynyślił nie omieszkam napisać do brinka po uzasadnienie takiego dziwoląga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeszcze pytanie, jutro rano będę miał laser, względem czego mierzyć? Mocowania wycieraczki? Znaczku citroena na klapie? Czujek do parktronicu? Co będzie w osi? Bo ja teraz już niczego nie jestem pewny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że poprzedni pomiar wyglądał tak że przymocowałem do koła na trytytki poziomicę i metrówką zmierzyłem odległość do kuli, później analogocznie na drugim kole. I wyszło że kula jest rzesunięta 3cm w prawo. A że pomiar może byc błędny to pożyczę laser który ,,rzuca,, idealny pion i poziom. Ustawię pionową wiązkę lasera w osi kuli i zobaczę czy kula jest w osi auta. Tylko właśnie nie wiem do czego się odnieść, co stałego z tyłu będzie na pewno w osi.

 

Blachy i wszystko jest prosto, tylko kula wychodzi spod zderzaka pod kątem

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz tego zmierzyć w najprostszy możliwy sposób?
Można to zrobić nawet kawałkiem drutu i bez miarki (wyjdzie, czy jeden odcinek = drugiemu).
Moim zdaniem, dokładność takiego pomiaru będzie całkowicie wystarczająca dla określenia, czy omawiany problem istnieje.

 

post-8228-0-33997700-1492627412_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego w tych lusterkach speed fix które są tak zachwalane z prawej strony słabiej widze :P bo cepa jedzie obok auta :)

 

Przy każdych lusterkach mniejsza jest widoczność w prawym :P to wynika z miejsca kierowcy. W Anglii gorzej widzą w lewym :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do wymyślenia. Jak mały uśnie to pójdę do garażu obadać sprawę

 

Zawsze podczas tego typu pomiaru, najlepiej odnosić się do symetrycznych i pewnych (stałych) punktów nadwozia.

To na ogół wystarcza, aby stwierdzić istnienie lub brak problemu. Jeśli wychodzą większe różnice, to dopiero wtedy wybiera się

metodę sprawdzenia/pomiaru dająca bardziej dokładne wyniki.

PS

Jestem ciekawy, co ustalisz, bo 12 stron tekstu o "krzywym haku", robi wrażenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myślałem że całkiem podurniałem. Wg sposobu Krzysia, z prawej strony jest 92,5 a z lewej 93,5. Czyli jednak jest krzywo. Jutro dokładnie z laserem zmierze.

 

Elvis z tą widocznością to było troche prześmiewczo, aż takie zaawansowane rzeczy wiem :)

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już masz 1cm, ale nie trzy.
Teraz wystarczy, że zrobiłeś błąd 5mm i może się okazać, że jednak kula haka jest w osi samochodu.
Pewna tolerancja (nie wiem, jaka w tym przypadku) chyba też istnieje i niecentryczność na poziomie kilku milimetrów nie powinna mieć znaczenia.
IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, tylko zmiana kąta pomiaru też zmniejsza różnicę, wcześniej mierzyłem prostopadle do poziomicy, teraz pod kątem, dlatego różnica się zmniejszyła, tak mi się wydaje. Ale jutro z tym laserem obadam i będzie wiadomo czy zrobiłem z sie ie wariata czy nie.

 

Zresztą Nie pierwszy i nie ostatni raz :)

Poza tym cały czas rozchodziło się o to że hak wychodzi pod kątem, różnica w osi była tylko pochodną. Jednak w tym modelu to jest normą, ale jakby nie patrzeć normalne nie jest, bo każdy kto o tym wie robi wielkie oczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto powiedział, że to norma? Serwis? ;)

Nigdy nie mierzyłem haka laserem.

 

Co do przestawienia o 1 cm. Kiedyś miałem samochód ciężarowy, który uczestniczył w wypadku. Skutkiem tego była delikatnie przestawiona w prawo rama, dokładnie o 1,5 cm. Ta niewielka różnica powodowała duże spustoszenie w bieżniku jednej opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kto powiedział, że to norma? Serwis? ;)

Nigdy nie mierzyłem haka laserem...

Masz wyżej wycinek z instrukcji serwisowej. Tak wymyślił sobie Thule. Hak ma być zamontowany pod kątem 93 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.