Jump to content
Sign in to follow this  
mariusz_wroclaw

Hak holowniczy

Recommended Posts

mariusz_wroclaw

Witam kolegów, mam pytanko multipla JTD może pociągnąć przyczepkę z hamulcem do 1300 kg, ale czy jest to wielki problem jeżeli hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg nacisku, mam taką przyczepkę na oku 1300kg i 75kg nacisku na kulę haka i zastanawiam się czy nie narobię sobie problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yabulon

A skąd masz takie dane o nacisku przyczepy na hak ? Przecież wystarczy, że dasz coś cięższego na tył przyczepy i nacisk na hak się zmniejszy, a poza tym co to za różnica te 5 kg statycznego nacisku w porównaniu z dynamicznymi obciążeniami występującymi w czasie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
siwy45

Kolego YABULON jak napisałem żę chcąc odciążyć hak to na tył przyczepy kładę skrzynkę browara to na forum zrobili aferę,że przyczepa zacznie weżykować i takie tam argumenty i gdy przeczytałem post MARIUSZA to przemilczałem aby nie zrobić znow afery i TY mnie wyręczyłeś.Jeżeli umiejętnie rozłożysz bagaże ktore napewno masz tzn. krzeselka,stół,przedsionek i tym-podobne to na haku możesz mieć 70 kg. i nie ma problemu.POZDRAWIAM. :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
arnie
A skąd masz takie dane o nacisku przyczepy na hak ?

Takie dane są z reguły umieszczone na tabliczce znamionowej przyczepy.

czy jest to wielki problem jeżeli hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg nacisku, mam taką przyczepkę na oku 1300kg i 75kg nacisku na kulę haka i zastanawiam się czy nie narobię sobie problemów

Nie sądzę, byś miał z tego tytułu jakieś problemy. Nie wiem ,jak to jest co prawda uregulowane w przepisach. Ja mam np dopuszczalny nacisk na hak 50kg, a przyczepa ma na tabliczce 75kg. Sprawdziłem na pusto wagą i bez butli gazowych mam nacisk 66kg. Po załadowaniu ekwipunku wraz z rowerami (dwa z tyłu + jeden z przodu) schodzę do 40kg i jest git, a butle i inne ciężkie rzeczy wiozę w samochodzie :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
Kolego YABULON jak napisałem żę chcąc odciążyć hak to na tył przyczepy kładę skrzynkę browara to na forum zrobili aferę

Nikt afery nie robił :-]. Siwy z podstawowych praw dziedziny fizyki jaką jest dynamika wynikają proste zależności. Jednak to nie jest miejsce na dyskusje o tym :niewiem:.

 

Wartość podana na dyszlu przyczepy jest to moim zdaniem (podkreślam MOIM ZDANIEM) wartość maxymalna którą dopuszcza producent.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariusz_wroclaw

BEZ przesady, ale zastanowiła mnie ta niezgodność pomiędzy tabliczką na haku, a tabliczką na zaczepie, ale jeśli to zależy tylko od rozmieszczenia ładunku to ok. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effendi
hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg

 

ja myślę, ze te 5 kg nie jest wielkim problemem, bo niewiemy dla jakiej masy przyczepy są podane te naciski, czy dla pustej (MW) czy dla pełnej (DMC), ale naturalnie moge sie mylić w swoich rozważaniach

Share this post


Link to post
Share on other sites
mtworus

a może w dowodzie lub innych dokumentach są takie dane jak nacisk przyczepy na dyszel.....

jest on różny w zależności od rozłożenia ładunku oczywiście.......ALE słuzbista na drodze nie będzie dźwigał "cycepy" jedną ręką tylko popatrzy np. na tabliczki i ...............mamy problemik....zwłaszcza za granicą ....zachodnią oczywiście...

 

na dyszlu mojej Hobby widnieje 100kg...........

na zaczepie cycepy tez 100kg........... na haku w aucie 50 kg....

i tu rodzi sie problemik

 

jak to rozumieć ----- czy producent podaje max. obciazenie dla tego zaczepu czy przyczepy ...czy mamy to rozumieć że hak w samochodzie też musi być w tym wypadku sygnowany na te 100kg....

 

 

bo jeśli na zaczepie 100kg.... na dyszlu 50 kg........tzn że mimo iż zaczep jest przystosowany do obciązenia 100kg to cycepa ma tylko 50kg .......więc możemy ciągnąć samochodem z hakiem 50 kg.......

 

 

czy dobrze rozumuje........uświadomi mnie ktoś???

 

masę uciągu zostawmy w tym wypadku bo jest to inna sprawa.... nie równoznaczna z naciskiem na kulę

Share this post


Link to post
Share on other sites
BJoe

to podawany jest max. dopuszczalny nacisk.

nie musi być że 50 na haku i 50 na dyszlu

w przypadku gdzie na dyszlu, zaczepie i haku podane są różne wartości to bierzemy pod uwagę tą najniższą wartość jako dopuszczalny nacisk dla calego zestawu.

chybo to w miare logicznie ujołem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...