Skocz do zawartości

Hak holowniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mam pytanko multipla JTD może pociągnąć przyczepkę z hamulcem do 1300 kg, ale czy jest to wielki problem jeżeli hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg nacisku, mam taką przyczepkę na oku 1300kg i 75kg nacisku na kulę haka i zastanawiam się czy nie narobię sobie problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz takie dane o nacisku przyczepy na hak ? Przecież wystarczy, że dasz coś cięższego na tył przyczepy i nacisk na hak się zmniejszy, a poza tym co to za różnica te 5 kg statycznego nacisku w porównaniu z dynamicznymi obciążeniami występującymi w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego YABULON jak napisałem żę chcąc odciążyć hak to na tył przyczepy kładę skrzynkę browara to na forum zrobili aferę,że przyczepa zacznie weżykować i takie tam argumenty i gdy przeczytałem post MARIUSZA to przemilczałem aby nie zrobić znow afery i TY mnie wyręczyłeś.Jeżeli umiejętnie rozłożysz bagaże ktore napewno masz tzn. krzeselka,stół,przedsionek i tym-podobne to na haku możesz mieć 70 kg. i nie ma problemu.POZDRAWIAM. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz takie dane o nacisku przyczepy na hak ?

Takie dane są z reguły umieszczone na tabliczce znamionowej przyczepy.

czy jest to wielki problem jeżeli hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg nacisku, mam taką przyczepkę na oku 1300kg i 75kg nacisku na kulę haka i zastanawiam się czy nie narobię sobie problemów

Nie sądzę, byś miał z tego tytułu jakieś problemy. Nie wiem ,jak to jest co prawda uregulowane w przepisach. Ja mam np dopuszczalny nacisk na hak 50kg, a przyczepa ma na tabliczce 75kg. Sprawdziłem na pusto wagą i bez butli gazowych mam nacisk 66kg. Po załadowaniu ekwipunku wraz z rowerami (dwa z tyłu + jeden z przodu) schodzę do 40kg i jest git, a butle i inne ciężkie rzeczy wiozę w samochodzie :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego YABULON jak napisałem żę chcąc odciążyć hak to na tył przyczepy kładę skrzynkę browara to na forum zrobili aferę

Nikt afery nie robił :-]. Siwy z podstawowych praw dziedziny fizyki jaką jest dynamika wynikają proste zależności. Jednak to nie jest miejsce na dyskusje o tym :niewiem:.

 

Wartość podana na dyszlu przyczepy jest to moim zdaniem (podkreślam MOIM ZDANIEM) wartość maxymalna którą dopuszcza producent.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hak ma dopuszczalny nacisk na kulę 70kg, a przyczepka 75kg

 

ja myślę, ze te 5 kg nie jest wielkim problemem, bo niewiemy dla jakiej masy przyczepy są podane te naciski, czy dla pustej (MW) czy dla pełnej (DMC), ale naturalnie moge sie mylić w swoich rozważaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a może w dowodzie lub innych dokumentach są takie dane jak nacisk przyczepy na dyszel.....

jest on różny w zależności od rozłożenia ładunku oczywiście.......ALE słuzbista na drodze nie będzie dźwigał "cycepy" jedną ręką tylko popatrzy np. na tabliczki i ...............mamy problemik....zwłaszcza za granicą ....zachodnią oczywiście...

 

na dyszlu mojej Hobby widnieje 100kg...........

na zaczepie cycepy tez 100kg........... na haku w aucie 50 kg....

i tu rodzi sie problemik

 

jak to rozumieć ----- czy producent podaje max. obciazenie dla tego zaczepu czy przyczepy ...czy mamy to rozumieć że hak w samochodzie też musi być w tym wypadku sygnowany na te 100kg....

 

 

bo jeśli na zaczepie 100kg.... na dyszlu 50 kg........tzn że mimo iż zaczep jest przystosowany do obciązenia 100kg to cycepa ma tylko 50kg .......więc możemy ciągnąć samochodem z hakiem 50 kg.......

 

 

czy dobrze rozumuje........uświadomi mnie ktoś???

 

masę uciągu zostawmy w tym wypadku bo jest to inna sprawa.... nie równoznaczna z naciskiem na kulę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to podawany jest max. dopuszczalny nacisk.

nie musi być że 50 na haku i 50 na dyszlu

w przypadku gdzie na dyszlu, zaczepie i haku podane są różne wartości to bierzemy pod uwagę tą najniższą wartość jako dopuszczalny nacisk dla calego zestawu.

chybo to w miare logicznie ujołem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.