Skocz do zawartości

Dobór przyczepy dla Mirco


Mirco

Rekomendowane odpowiedzi

Hak możesz zamontować jaki chcesz. Wiązkę i moduł montuj oryginalną bo innej nie ma sensu. Te wszystkie pseudo dedykowane to pic na wodę.

 

Normalnie w Peugocie masz plug & play. Wpinasz moduł do niego wiązkę od złącza i aktywujesz tylko i gotowe.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz jeszcze montaż haka mnie czeka a w salonie maja markę Bosal na 13pin oraz z dedykowaną centralką. Nie znam się ale auto ma gwarancje i chyba nie mam wyboru. Popróbuje jeszcze podpytać w serwisie czy mogę przywieść swój produkt do montażu (Westfalia).

 

Uważaj na serwisie! Mi też dla mojego Orlando jakiś pseudo-elektryk w serwisie Op.. (nie chcę robić antyreklamy) chciał wcisnąć kit, że nie muszę zmieniać mojego gniazda 7pin- "wystarczy przekładka na 13 i będzie gicio działało"! "Ja pier#olę, gościu- z 13 na 7 tak ale nie na odwrót, co Ty gadasz chłopie!? :nono: ". No i oczywiście przed montażem okazało się, że czeka gniazdo ale 7-pinowe! Auto zawiezione i musiało odczekać 2 dni, żeby zamontować 13pin. Podjeżdżamy do Klai, podpinamy a tu ni halo- brak wstecznego i nie działa ATC. Na bank spieprzony podłącz bo wszystko zadziałało w innym aucie z dobrym gniazdem w serwisie u Klai! Podjeżdżamy z cepką zaraz po zakupie z pretensjami (dobrze, że mieliśmy po drodze)- była sobota koło 15:00 i pokazujemy, że nie działa a pseudo-elektryk- "Niemożliwe, musi działać, to wtyczka w przyczepie jest zepsuta i ją trza zobaczyć". "Panie, od cepki to Ty się trzymaj z daleka a daj mi gościa, co się na tym zna!". No i umówiłem się na poniedziałek (chcieli koniecznie, żebym przyjechał z cepką :] ), druknąłem sobie schemat Kristofera z wątku o wtyczkach ale było niepotrzebne- trafiłem na majstra, który na dzień dobry przeprosił za fuszerę i zje#ał pseudo-elektryka- kilka epitetów niegodnych powtórzenia mu się dostało hehe. Pseudo-elektryk nie wiedział o podstawie z plusami na konkretnych pinach, dodatkowo nie pociągnął kabla z aku, nie zapodał bezpieczników- majster tylko machał mu instrukcją przed oczami a ja się temu przyglądałem. Koniec końców- 2 razy podpinali cepkę dla sprawdzenia a ja stałem na warcie, żeby broń Boże nie podchodzili do niej i nie majstrowali przy gnieździe :] W końcu im się udało ale znowu coś sknocili bo w tym obszarze miałem gniazdo zapalniczki i okazało się, jak podpiąłem lodówkę na wyjazd, że nie działa :oslabiony: Kurde, musiałbyś wszystko sprawdzać po serwisie czy działa... Anyway, mam nadzieję, że serwis francuski w Twoim przypadku zadziała lepiej hehehe

Pozdrówka i czekam na fotki podczas odbioru!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Mojemu bratu w Toyocie też tak zamontowali, że nic nie działało. Dobrze że sprawdził bo miałby niezły zgrzyt w Niemczech gdzie wypożyczył przyczepę.

 

Dlatego tylko oryginalny moduł. Nawet na allegro kupisz za kilkanaście złotych (w aso około 600). Nie idź w druciarstwa żadne

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o druciarstwo, tylko o fachową robotę. Wszystko kwestia ceny. Jak ktoś potrafi, to nawet nieoryginalny moduł, lub kilka przekaźników założy i będzie dobrze i bezpiecznie. Ja założyłem do swojego mercedesa posiadającego szynę Can-Bus moduł z hyundaia santa fe i wszystko jest ok. Oczywiście wiązka zrobiona na plug-play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi modułami to nie jest do końca tak tanio. U mnie dedykowany do forda kosztował ok 300zł - oryginał, aktualnie zamawiałem do nowej kugi i tutaj już większy zonk bo prawie 600zł. Drugie tyle dobry hak wypinany.. no i z montażem wychodzi i tak ponad połowę taniej niż to samo montowane w Aso po rabatach.

 

Oryginalne moduły i wiązki polecam bardzo, wpina się je (ford) w gotowe wtyczki w bagażniku, dokłada 1 bezpiecznik i programuje w Aso (ja miałem gratis). Po podpięciu przyczepy samochód pokazuje, że podpięta i zmienia się sposób działania kontroli trakcji w samochodzie. Wyłącza czujniki cofania tył i światło p.mgielne w samochodzie. Gniazdo 13pin w takiej wiązce jest bardzo dobrej jakości, nie ma porównania z tymi z hurtowni mot.

 

nie mniej jednak po montażu trzeba 3 razy sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi modułami to nie jest do końca tak tanio. U mnie dedykowany do forda kosztował ok 300zł - oryginał, aktualnie zamawiałem do nowej kugi i tutaj już większy zonk bo prawie 600zł. Drugie tyle dobry hak wypinany.. no i z montażem wychodzi i tak ponad połowę taniej niż to samo montowane w Aso po rabatach.

 

Oryginalne moduły i wiązki polecam bardzo, wpina się je (ford) w gotowe wtyczki w bagażniku, dokłada 1 bezpiecznik i programuje w Aso (ja miałem gratis). Po podpięciu przyczepy samochód pokazuje, że podpięta i zmienia się sposób działania kontroli trakcji w samochodzie. Wyłącza czujniki cofania tył i światło p.mgielne w samochodzie. Gniazdo 13pin w takiej wiązce jest bardzo dobrej jakości, nie ma porównania z tymi z hurtowni mot.

 

nie mniej jednak po montażu trzeba 3 razy sprawdzić.

Kolego a masz prąd w cepce po podpięciu do auta? ja mam z tym problem w swoim s-maxie, a hak oryginalny i wiązka 13 pin?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a masz prąd w cepce po podpięciu do auta? ja mam z tym problem w swoim s-maxie, a hak oryginalny i wiązka 13 pin?!

Może masz tak jak było u mnie. Czyli miałem moduł bez opcji prądu w cepce. Zmieniłem na inny oryginalny i wszystko śmiga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a masz prąd w cepce po podpięciu do auta? ja mam z tym problem w swoim s-maxie, a hak oryginalny i wiązka 13 pin?!

 

tak mam. Aby działało stałe 12 V i po stacyjce, trzeba dołożyć gniazdo bezpiecznika, które jest we wiązce. możesz zrobić fotkę modułu i wiązki przy nim - jest tam kilka bezpieczników na kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego montowałem hak w 508 w serwisie peugeot. Zamontowali moduł 13 pin thule aktywowali i lipa .nie było zasilania lodówki . Za drugim razem zabrałem schemat i wytłumaczyłem jak ma być zrobione czyli dodatkowy przewód z akumulatora przez przekaźnik i zabezpieczenie. teraz wszysko pracuje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To standardowy przypadek. U mnie w 2 na 3 samochodach nie było zasilania po stacyjce. Tylko w haku zakładanym w zakładzie który trudni się głownie instalacją haków wszystko było od razu tak jak powinno. To że serwis zainstaluje wiązkę bez plusa po stacyjce jest dla mnie prawie pewne. Piszę oczywiście o markach które ćwiczyłem tzn Opel i Ford. Co ciekawe hak z fabryki ma wiązkę podłączona jak trzeba. (Opel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.