Skocz do zawartości

Prośba o rozszyfrowanie DMC uciągu na haka z niemieckiego BRIFU


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was prośbę, a szczególnie do osób, które potrafią rozczytać niemieckie BRIFy samochodowe. Chciałbym się dowiedzieć, jaką przyczepę, według dokumentów, może ciągnąć ten samochód. Chodzi mi głównie o wartość tą dotyczącą przyczep z hamulcem najazdowym, czyli tę większą. Przyczepa lekka to zawsze jest do 750 kg i to mnie nie interesuje.

Bo samo DMC auta wygląda że jest 2000 kg i tak piszą na różnych portalach motoryzacyjnych, że tyle X-Traile z tymi silnikami mają. Natomiast na haku podają różne, czasami bardzo odmienne wartości. Jak jest w tym przypadku.

Wklejam zdjęcia niemieckiego dokumentu.

 

post-2788-0-20232800-1460056001_thumb.jpg

post-2788-0-19586300-1460056004_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej,
O.2 Technicznie dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca w kg
O.1 Technicznie dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem w kg
 

A z hakiem to jest tak ,że mają większą homologację niż tą ,która jest wpisana w DR samochodu .

Moje mondeo ma w DR 1800kg a hak 2000kg. 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli w polskim dowodzie rejestracyjnym, w rubryce O1 (gdzie jest napisane: maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) powinno być po zarejestrowaniu wpisane 2000 kg. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zachęcam kolego do noweli ustawy prawo o ruchu drogowym lub rozmowa z inspektorem ITD. Mój passat ma dmc 2290 a dmc przyczepy 2000kg, Patrol dmc chyba 2400 dokładnie nie pamiętam a dmc przyczepy 3500. parę kontroli i żadnych problemów. Po to są homologacje pojazdów wystawiane przez producentów z wszystkimi danymi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co takiego się zmieniło? Akurat przelicznik 1,33 dla przyczep z hamulcem najazdowym.wynika z rozporządzenia a nie z ustawy prawo o ruchu drogowym.

 

Natomiast jeśli masz hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy to możesz wtedy ciągnąć tyle co masz w DR.

 

Homologacja pojazdu to jedno a przepisy dotyczące ciągnięcia przyczep w PL to drugie. Czyli ponad zgodnie z homologacją i odpowiednim hamulcem (nie najazdowym) może ciągnąć przyczepę taką jak w homologacji.

 

§ 14. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,

którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się

hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy)...

 

Tak więc jak widzisz ten zapis cały czas w Rozporządzeniu się znajduje.

 

PS. Inspektor ITD nie jest wykładnią prawa w Polsce. Lepiej zajrzeć do Ustawy i Rozporządzenia

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zachęcam kolego do noweli ustawy prawo o ruchu drogowym lub rozmowa z inspektorem ITD. Mój passat ma dmc 2290 a dmc przyczepy 2000kg, Patrol dmc chyba 2400 dokładnie nie pamiętam a dmc przyczepy 3500. parę kontroli i żadnych problemów. Po to są homologacje pojazdów wystawiane przez producentów z wszystkimi danymi pojazdu.

Jak dla mnie to mi to lotto co i czym holujesz, ale jak odpowiadasz to dobrze a nie wprowadzasz w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim kupisz jeszcze tego x-traila to proponuję przejechać się jakimś podobnym w PL. Miałem okazję jeździć najnowszą wersją prosto z salonu i zdecydowanie powiem, że mnie to auto nie powaliło. Jakość plastików i wyciszenia wnętrza oraz całokształt samochodu zdecydowanie mnie odstraszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj rozmawiałem z kolega z forum, który zrobił kilkadziesiąt tysięcy km taką 2,5 litrówką i uważa, że do ciągnięcia dużej przyczepy to on sie średnio nadaje. proponuje takiego Hiundaya Tuscana, jak ma Adrian (był na spocie w Pokrzywnej). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak wałkowaliśmy temat auto dla Ciebie i w końcu znalazłeś Passata. Myślę, że do 3,5 tony zestawu nie uda się wyszukać auta, które znacząco lepiej holuje. Przy przyczepie 1500 kg wybór jest tak malutki i silników tak niewiele, że trudno zaszaleć. Jeśli chcesz sobie naprawdę poprawić to olej haracz i wejdź w via toll. Wtedy pociągniesz Toyotą (masz ją jeszcze ? - fajne auto było). Bo tu widzę takie trochę wyciskanie soku ze starej marchewki. Urobisz się, ale efektu wielkiego nie ma i nie będzie.

Duża buda z małym autem to zawsze kłopotliwy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak wałkowaliśmy temat auto dla Ciebie i w końcu znalazłeś Passata. Myślę, że do 3,5 tony zestawu nie uda się wyszukać auta, które znacząco lepiej holuje. Przy przyczepie 1500 kg wybór jest tak malutki i silników tak niewiele, że trudno zaszaleć. Jeśli chcesz sobie naprawdę poprawić to olej haracz i wejdź w via toll. Wtedy pociągniesz Toyotą (masz ją jeszcze ? - fajne auto było). Bo tu widzę takie trochę wyciskanie soku ze starej marchewki. Urobisz się, ale efektu wielkiego nie ma i nie będzie.

Duża buda z małym autem to zawsze kłopotliwy temat.

Dokładnie tak jak kolega napisał.

Zastanowiłbym się czy na pewno dla viadziadostwa warto sobie psuć wszystkie pozostałe klocki układanki ? (jeśli to jest wyznacznikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwaj przedmówcy wyżej mają rację. Nie będę szukała pod via - tolla, tym bardziej, że mam Passata, który się w parametrach łapie i którym w tamtym roku z budką 1500 DMC obskoczyłem w czerwcu Danię (2500 km łącznie). Ten temat niech zostanie jako przykład, na które rubryki patrzeć w niemieckich BRIFAH, aby wiedzieć, jakie parametry ma auto i co nam wpiszą w polski DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Przyczepa lekka to zawsze jest do 750 kg i to mnie nie interesuje

 

nie zawsze jest wpis w dowodzie 750 kg - (tak na marginesie odbiegając troszkę od tematu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.