Skocz do zawartości

Prośba o ocenę przyczepki


zibs87

Rekomendowane odpowiedzi

Podlinkowałem Ci tego Wilka tylko ze względu na to że masz go po drodze. Łóżka ma identyczne. Tabbert z ogłoszenia bardzo mi się podoba :slina: , moje klimaty. Myślę że jak bym był na etapie poszukiwań przyczepy,  to jeśli ta oferta w realu wygląda tak jak w ogłoszeniu, to stał by już na moim podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

DMC auta 2030kg. Dziś będę znał jakie jest wpisane w dowód rejestracyjny DMC dla zestawu, bo to ono stanowi dla mnie główny problem.


Wg mnie powinieneś darować sobie szukanie przyczepki z DMC1300. W C4GP masa pojazdu gotowego do jazdy (z kierowcą 75kg) to 1600 kg. Teraz dolicz wagę kolejnych pasażerów + ewentualnie swoją + bagaże + paliwo. Śmiało można przyjąć, że waga pojazdu to będzie 1800-1900kg. Czyli na przyczepę zostaje Ci już niecałe 1300 kg. A nie licz na to, że przyczepą pojedziesz na pusto. Leżaki, przedsionek czy markiza, butla, inny szpej też swoje waży. Tabbert też do najlższejszych nie należy, więc jego masa własna będzie raczej wyższa niż niższa. 

Ja miałem ten sam problem i szukałem lżejszej przyczepy. Mam ten sam silnik i obawiałem się że nie da on rady. Na szczęście miło się zaskoczyłem i uważam, że mógłbym pociągnąć nawet trochę cięższą przyczepę, a mam Adrię z DMC 1000 kg i ciągnę ją normalnym C4 Picasso, i podróżuję 2 dorosłych + dziecko lat 10 + duży pies. W przyszłym roku dojdzie ekstra jedna osoba w postaci kolejnego członka rodziny :)

Tak więc wg mnie powinieneś skupić się na szukaniu czegoś do max 1200 DMC z łóżkiem piętrowym. Da się taki znaleźć. No i pewnie będziesz musiał odpuścić Taberty i inne Hobby bo są one na wstępie cięższe.

Masa własna Citroena 1.6HDi wynosi 1484kg. Jest to masa bez kierowcy, ale ze wszystkimi płynami na full (tzn pełnym bakiem też). Wspominam o tym, bo jest to różnica koło 110kg, względem podanego przez Ciebie 1600kg. Nie zmienia to jednak faktu, że dalej DMC przyczepy 1300kg byłoby dla autka wyzwaniem.

Edytowane przez zibs87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC auta 2030kg. Dziś będę znał jakie jest wpisane w dowód rejestracyjny DMC dla zestawu, bo to ono stanowi dla mnie główny problem.

DMC zestawu jest dla wszystkich C4P i C4GP z silnikiem 1.6 HDi jednakowe i wynosi 3130 kg

  

Masa własna Citroena 1.6HDi wynosi 1484kg. Jest to masa bez kierowcy, ale ze wszystkimi płynami na full (tzn pełnym bakiem też). Wspominam o tym, bo jest to różnica koło 110kg, względem podanego przez Ciebie 1600kg. Nie zmienia to jednak faktu, że dalej DMC przyczepy 1300kg byłoby dla autka wyzwaniem.

Bo przyjąłem, że masz wersję 7 osobową. Dla 5 osobowej faktycznie masa własna faktycznie wynosi 1484 kg. Masa gotowego wg specyfikacji to MW + waga kierowcy (przyjęte 75kg) - stąd u mnie wzięła się wartość około 1600kg pojazdu gotowego do jazdy.

Czyli przy maksymalnie obciążonym autem (DMC 2030), możesz ciągnąć przyczepę 1100 kg. Oczywiście przy mniej obciążonym aucie to się przesuwa. Maksymalnie możesz ciągnąć DMC 1300 :)

 

Teraz myślę, że już wszystko jasne :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC zestawu jest dla wszystkich C4P i C4GP z silnikiem 1.6 HDi jednakowe i wynosi 3130 kg

Potwierdzam. sprawdziłem w dowodzie rejestracyjnym, równe 3130kg:/ Wersja jest 7 osobowa. Finalnie jakby nie liczyć, to wątpię, żebym przy DMC przyczepki 1300kg zmieścił się w 3130kg. A przecież jakiś bezpieczny zapas też by się przydał. W związku z powyższym na 100% dla tego auta nie ma sensu brać tak ciężkiej przyczepy. Szukam teraz czegoś z DMC 1100 +-100kg. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy tylko że DMC 1300 nie oznacza że cepka będzie za ciężka.

Ważna jest MW na pusto ;).

Może się okazać że cepka z DMC = 1100/1200kg będzie miała taką samą MW lub bardzo podobna a może i mniejszą niż cepka z DMC = 1300kg.

Nikt nie każe ładować cepki na max DMC.

Według mnie szukaj takiej z DMC ~ 1300kg a nie łduj jej na max tylko do np. 1100kg. Wyjdzie na to samo co taka załadowana na max a w przypadku sytacji awaryjnej/konieczności masz luz aby nie przekroczyc DMC cepki i jechać na legalu.

Dla auta (nie przepisów) nie ma znaczenia DMC tylko RMC bo w papierach może mieć i 5000kg cepka a jeżeli waży 1000kg to silnik i tak ciągnie 1000kg a nie 5000kg (rozumiesz co chce napisać?).

Sam mam Hobby 420 z dużym DMC jak ten model bo 1350kg, spotykałem 1000/1100/1150 ale bardzo żadko spotykam 1350 a wszystkie MW mają taką samą ;).

Ale przynajmniej luz mam w razie "W" po ważeniu = 110kg ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.