Skocz do zawartości

Prośba o ocenę przyczepki


zibs87

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj proszę jakieś namiary na częsci do Tabbert. Poszukuje górnego tylnego  łóżka do Tabbert Rossini 2009.

 

ja pisałem o oknach, części zabudowy to raczej tak łatwo nie dokupisz, szukaj na portalach aukcyjnych w Niemczech czy Holandii. Prościej będzie zbudować samemu

Rzeczywiście to może być mały problem z tymi 2 łóżkami. Dzieci mamy na razie 2-kę, a o 3-cie się staramy:) A chłopaki teraz mają 1 i 3 latka. Najlepszym rozwiązaniem byłoby łóżko z barierką dla najstarszego, bo woli spać sam, ale takiej przyczepki nie znalazłem ponizej dmc 1300kg. A kupując ta przyczepkę chcielibyśmy mieć ją na co najmniej kilka najbliższych lat. O tym bojlerze rzeczywiście nie ma żadnej informacji, więc muszę dopytać sprzedawcy.

Bojlera raczej nie ma, bo kran wygląda w łazience jakby był tylko od zimnej wody.

 

szukaj może z łóżkami piętrowymi, znajdziesz na pewno do 1300kg. Tylko tyle mazda pociągnie do 3500kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mazda pociągnie więcej, bo 1500 równe, ale zmieniamy na Citroena Grand C4, z silnikiem niestety 1.6HDi... A tam jest max 1300. A trudno jest dołożyć instalacje ciepłej wody z bojlerem, jeśli nie było fabrycznej? Nie wyobrażam sobie sensu instalowania prysznicu bez ciepłej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda pociągnie więcej, bo 1500 równe, ale zmieniamy na Citroena Grand C4, z silnikiem niestety 1.6HDi... A tam jest max 1300. A trudno jest dołożyć instalacje ciepłej wody z bojlerem, jeśli nie było fabrycznej? Nie wyobrażam sobie sensu instalowania prysznicu bez ciepłej wody.

1300 max, ale zobacz jaki jest max dla całego zestawu. Bo przy załadowanym aucie już nie możesz ciągnąć cepy 1300 tylko odpowiednio lżejszą aby zmieścić się właśnie w wadze całego zestawu.

 

Więc, żeby się nie okazało, że kupisz przyczepę 1300 i będziesz mógł ją ciągnąć tylko na pusto i do tego sam, bo przecież rodzina 5- osobowa też swoje waży.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabbert zawsze kojarzył mi się z pałacem i złotymi klamkami :hmm:

Blisko mnie, tysiąc razy przejeżdżałem obok "składnicy" Tabbertów różnej maści.

Zerknij, porównaj.

Kliknij w pojazd kempingowy i wybierz markę Tabbert.

https://home.mobile.de/CARAVAN-IBL#ses

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabbert zawsze kojarzył mi się z pałacem i złotymi klamkami :hmm:

Blisko mnie, tysiąc razy przejeżdżałem obok "składnicy" Tabbertów różnej maści.

Zerknij, porównaj.

Kliknij w pojazd kempingowy i wybierz markę Tabbert.

https://home.mobile.de/CARAVAN-IBL#ses

fajne mają te tabberty :) chciało by się napisać - Cygan płakał jak sprzedawał :)

 

oglądnąłem 3 sztuki z rzędu, każda do skreślenia, ceny niskie jak na rynek niemiecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Tabberta Princese , to co wszyscy piszą to prawda ,dobra marka super jakość .Ale cena wysoka do rocznika bez przesady .Zaproponuj cenę adekwatną do wartości .Rozkładanie wypoczynków na łóżka kłopotliwe ,brak ciepłej wody ,mała lodówka ,przyciężkawa ,to kilka argumentów do negocjacji.

Powodzenia w zakupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda pociągnie więcej, bo 1500 równe, ale zmieniamy na Citroena Grand C4, z silnikiem niestety 1.6HDi... A tam jest max 1300. A trudno jest dołożyć instalacje ciepłej wody z bojlerem, jeśli nie było fabrycznej? Nie wyobrażam sobie sensu instalowania prysznicu bez ciepłej wody.

 

Sprawdziłem jaki max jest dla zestawu dla C4 Grand Picasso (zakładam, że mówisz o C4GP I generacji, bo w II generacji nie występuje model, który ma max 1300 DMC). Dokładnie taki jak u mnie czyli 3130 kg. No więc teraz odlicz wagę pojazdu i ilość osób i bagaże. Czyli takim pojazdem realnie pociągniesz 1100-1200 kg i to będzie max przy normalnie załadowanym aucie rodzina 4 osobowa + bagaże + paliwo. Tak więc mocno rozważyłbym sens zakupu przyczepy z DMC 1300 bo będzie ona dla tego auta i dla tego silnika po prostu za ciężka, a czym to się może skończyć lepiej żebyś nie sprawdzał.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna korekta po sprawdzeniu dowodu rej. Mazda pociągnie nawet 1600kg:) a Citroen 1300kg. Co do wagi całego zestawu (w dowodzie jako F3), to z tego co się orientuję jest sumą dopuszczalnej masy auta i DMC przyczepy. Oczywiście będzie ciężej ciągnąć tą przyczepę słabszym autem, ale słyszałem opinie, że nie powinna być to bardzo wyraźna różnica.
Powracając do Tabberta z oferty: rzeczywiście nie ma bojlera, zatem grzania wody. Nie ma również mieszacza w łazience, ale odpływ od brodzika jest. Co do 2 łóżek, to myślę, że przy małych dzieciach powinniśmy sobie jakoś poradzić -oby.

Przyczepki ze stronki https://home.mobile.de/CARAVAN-IBL#ses wyglądają bardzo dobrze, tylko że ceny są wyraźnie wyższe (roczniki za to młodsze), ale już kwota 17750zł jest lekko ponad nasze możliwości.


Sprawdziłem jaki max jest dla zestawu dla C4 Grand Picasso (zakładam, że mówisz o C4GP I generacji, bo w II generacji nie występuje model, który ma max 1300 DMC). Dokładnie taki jak u mnie czyli 3130 kg. No więc teraz odlicz wagę pojazdu i ilość osób i bagaże. Czyli takim pojazdem realnie pociągniesz 1100-1200 kg i to będzie max przy normalnie załadowanym aucie rodzina 4 osobowa + bagaże + paliwo. Tak więc mocno rozważyłbym sens zakupu przyczepy z DMC 1300 bo będzie ona dla tego auta i dla tego silnika po prostu za ciężka, a czym to się może skończyć lepiej żebyś nie sprawdzał.

Rzeczywiście. Nie mam przy sobie dowodu z citroena, ale jeśli całkowita masa zestawu jest 3130, to jest to na styku:/ Sądziłem, że jest to 200kg więcej. O ile łączna waga pasażerów nie będzie duża, to bagaży zawsze mamy pełno i jadąc na 2 tygodniowe wakacje z napełnionymi zbiornikami (paliwa, wody w przyczepie), butlą gazową, bagaży itp  może być ciężko zmieścić się. 


Ps. A mowa o Citroenie I generacji.

Edytowane przez zibs87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rzeczywiście. Nie mam przy sobie dowodu z citroena, ale jeśli całkowita masa zestawu jest 3130, to jest to na styku:/ Sądziłem, że jest to 200kg więcej. O ile łączna waga pasażerów nie będzie duża, to bagaży zawsze mamy pełno i jadąc na 2 tygodniowe wakacje z napełnionymi zbiornikami (paliwa, wody w przyczepie), butlą gazową, bagaży itp  może być ciężko zmieścić się. 

Ps. A mowa o Citroenie I generacji.

 

Wg mnie powinieneś darować sobie szukanie przyczepki z DMC1300. W C4GP masa pojazdu gotowego do jazdy (z kierowcą 75kg) to 1600 kg. Teraz dolicz wagę kolejnych pasażerów + ewentualnie swoją + bagaże + paliwo. Śmiało można przyjąć, że waga pojazdu to będzie 1800-1900kg. Czyli na przyczepę zostaje Ci już niecałe 1300 kg. A nie licz na to, że przyczepą pojedziesz na pusto. Leżaki, przedsionek czy markiza, butla, inny szpej też swoje waży. Tabbert też do najlższejszych nie należy, więc jego masa własna będzie raczej wyższa niż niższa. 

 

Ja miałem ten sam problem i szukałem lżejszej przyczepy. Mam ten sam silnik i obawiałem się że nie da on rady. Na szczęście miło się zaskoczyłem i uważam, że mógłbym pociągnąć nawet trochę cięższą przyczepę, a mam Adrię z DMC 1000 kg i ciągnę ją normalnym C4 Picasso, i podróżuję 2 dorosłych + dziecko lat 10 + duży pies. W przyszłym roku dojdzie ekstra jedna osoba w postaci kolejnego członka rodziny :)

 

Tak więc wg mnie powinieneś skupić się na szukaniu czegoś do max 1200 DMC z łóżkiem piętrowym. Da się taki znaleźć. No i pewnie będziesz musiał odpuścić Taberty i inne Hobby bo są one na wstępie cięższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładniutki ten Tabbert. Moim zdaniem na pewno wart obejrzenia. Jeśli będziesz jechał go oblukać to po drodze w Piotrkowie masz ładnego Wilka w podobnym układzie wnętrza, nie jest to Tabbert, ale jest trochę lżejszy i troszkę tańszy. Sam osobiście go widziałem przez płot, bo akurat byłem tam przejazdem, a właściciela nie było na placu i moim zdaniem też jest wart oględzin http://olx.pl/oferta/wilk-450-4-osobowa-z-lazienka-promocja-CID5-ID6jnpZ.html#f24c854104

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no wystarczy zmienić pomysł na Citroena, kupić inne auto i będzie ok.  Tabbert jest ciężki, ma fajną ładowność i warto z tego skorzystać, ale przy odpowiednim holowniku. Hobby przeważnie nie są takie ciężkie.

 

mieszacz wody w łazience nie jest konieczny, chyba ze koniecznie musisz mieć wodę zimną lub ciepłą w kranie. Ja po zakupie zdemontowałem oryginalny bojler elektryczny 5litrów, bo uważam, że to zabawka zbędna zabierająca miejsce. W głównym zbiorniku na wodę mam grzałkę 900W, z ustawioną na stałe temperaturą taką aby nie parzyła dzieci przy myciu rąk, bo z prysznica i tak nie korzystamy. Dzięki temu w max 1,5 godziny od zatankowania zimnej wody mam dostępne 60l ciepłej.

 

omawiany tabbert ma fajne podpory, dużo lepsze niż podstawowe. Na minus dalej przypominam, że ta przyczepa ma nie ciekawy układ dla 2 + 2 dzieci. Za 2 lata dzieci podrosną i możesz stanąć przed sprawą zmiany przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no wystarczy zmienić pomysł na Citroena, kupić inne auto i będzie ok.  Tabbert jest ciężki, ma fajną ładowność i warto z tego skorzystać, ale przy odpowiednim holowniku. Hobby przeważnie nie są takie ciężkie.

 

mieszacz wody w łazience nie jest konieczny, chyba ze koniecznie musisz mieć wodę zimną lub ciepłą w kranie. Ja po zakupie zdemontowałem oryginalny bojler elektryczny 5litrów, bo uważam, że to zabawka zbędna zabierająca miejsce. W głównym zbiorniku na wodę mam grzałkę 900W, z ustawioną na stałe temperaturą taką aby nie parzyła dzieci przy myciu rąk, bo z prysznica i tak nie korzystamy. Dzięki temu w max 1,5 godziny od zatankowania zimnej wody mam dostępne 60l ciepłej.

 

omawiany tabbert ma fajne podpory, dużo lepsze niż podstawowe. Na minus dalej przypominam, że ta przyczepa ma nie ciekawy układ dla 2 + 2 dzieci. Za 2 lata dzieci podrosną i możesz stanąć przed sprawą zmiany przyczepy.

Niestety Citroen nie jest tylko pomysłem, a zakupionym przez nas od rodziny rodzinnym holownikiem naszej przyczepki:/ Wybór padł na niego ze względu na 3 fotele isofix z tyłu, doskonały stan i jeszcze lepszą cenę:) Silnika takiego nigdy bym nie wybrał, ale to nie ja go sobie wybierałem w salonie...

Przy 2-ce dzieci jeszcze jedno łóżko by się mogło sprawdzić, ale przy trójce też mam poważne obawy.

Podsumowując, to chyba lepiej poczekać i spokojnie poszukać czegoś lżejszego, z piętrowym łóżkiem.

Ten Wilk trochę już wisi w ogłoszeniach, jakiś czas temu był za 15500, także właściciel schodzi z tonu i można by jeszcze go trochę przycisnąć.

Ten wilk wygląda ładnie, ale jest 4 osobowy i łóżka w tym samym układzie, a mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.