Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy hydrauliczny


uszek

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra a takie pytanie, dużo aut ma w DR że przyczepkę bez  hamulca może ciągać poniżej 750kg, czyli takiej jak Twoja

bez względu czy to jest SAM czy fabryczna, no i teraz dokładając hamulec można będzie ją ciągać takimi autami gdzie ta masa

wbita w DR czyli bez hamulca jest poniżej 750kg :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wyglada to tak wedlug tego co wyczytałem. Dokładając hamulec będzie ja można ciągnąc. Nawet nie dokładając hamulca tez ja wolno ciągnąc.

W dowodzie samochodu dajmy jest MMC czyli maksymalna masa całkowita przyczepy 600 kg bez hamulca i 800kg z hamulcem. W dowodzie przyczepki jest DMC czyli dopuszczalna masza całkowita 750kg.

Jadac tym samochodem z przyczepą bez hamulca moge ją ciągnąc o ile nie przekrocze MMC ładunku plus masy przyczepy 600kg. Kontrolujący powinien zważyć przyczepke, nie może opierać się na DMC.

Jeśli dołożę ten hamulec to mogę ja ciągnąc dalej ale do masy przyczepy plus ładunku do 750kg, bo taka jest DMC. Mimo że MMC jest wieksza ale DMC przyczepy tyle nie dopuszcza.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno? Przeciez w dowodzie przyczepki lekkiej to sie nie wbija.( nie jestem pewny ale jak ktos ma przyczepe kempingowa to ma wbite ze posiada hamulec najazdowy?) Sprawdzcie to.

 

 Więc jeśli nie wbija to nie jest zmiana konstrukcyjna, tylko zmiany w dowodzie polegające na zmiane DMC, przeznaczenia przyczepy wbija sie w dowód.

 

Art..81 ust .11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3—5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:
3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;

 

Art. 66.4. Zabrania się:
5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;
6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:, a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
B) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem ale czy nie jest tak że posiadając hamulec najazdowy to on właśnie podlega przeglądowi co roku

i dla tego Twoja przyczepka nie może lub nie powinna mieć już przeglądu bezterminowego :niewiem:

Pytam z ciekawości bo pisałeś że Twój Ojciec jest diagnostą a taka informacja zawsze się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie po wejsci nowych przepisów od chyba roku ubiegłego kazda przyczepka SAM musi przechodzic przeglad coroczny, nawet lekka wiec to nie ma znaczenia czy bedzie hamulec czy nie i tak przechodze przeglad.

Dołożenie hamulca nie jest zmiana wpisywana w dowod wiec nie jest konstrukcyjna. Ale i tak sam musi przechodzic coroczny przeglad

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym serwem to może nie takie głupie było.

Serwo nie ma nic do siły hamowania ale jest "wspomaganiem" dla wciśnięcia pompy.

Efekt jego pracy można zobaczyć jak np. holujemy swój samochód i silnik nie pracuje. Pedał strasznie twardy, skuteczność bardzo licha.

Może i fakt przyłożenia 750kg, czy nawet 500kg (tak z niewielkim ładunkiem), będzie pomocny, ale czy na pewno?

Dodatkowo czy tłoczysko pompy wytrzyma takie obciążenie?

Z tym (serwo), ktoś słusznie Cię zapytał. Pewnie inne konstrukcje pomp ale kiedyś były takie bez serwa (125p- chyba, 126p na pewno), może w tym kierunku pójść?

W sumie pompa z takiego passata jak masz ośkę to będzie bardzo skuteczna bo będzie potrafiła zatrzymać koło, a nam chodzi o efekt zwalniania a nie blokowania koła.

Może założenie słabszej pompy (stary model) będzie też prostsze w kwestii kalibracji układu?

 

 

Co do przeglądów bezterterminowych dla SAMów.

Czy jeżeli "mój" sam o DMC 500 czy 550kg zarejestrowany bardzo dawno temu (jeszcze na czarnych blachach jest), ma taki przegląd to muszę zacząć teraz jeździć na przeglądy roczne nagle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuję z tym serwem, może się okaze ze wystarczy regulacja i np. w połowie wsunięcia tłoka będzie ok. Tak naprawdę to jest niewiadome, sam knot niewiele wie na temat swoich najazdów hydraulicznych, próbowałem się cos dowiedzieć i nic mi się nie udało konkretnego ustalić. Tak naprawdę chodzi o to żeby nie korzystać z całej mocy pompy tylko tak żeby przy jakims obciążeniu się dohamowywała a nie blokwała koła.

 

Co do przeglądów to wygląda to tak.

Przyczepka jest bezterminowa(ja tak mam).Jeśli policjant złapie zabierze dowód i skieruje na badanie w zależności jak interpretuje przepisy

. Generalnie to jest bardzo głupio napisane w Art81 ust 10 PORD, W pktcie 6 pisze ze pojazdy SAM podlegają corocznym badaniom technicznym a w pkt 10 ze przyczepa lekka nie podlega okresowym badaniom. Wychodzi że są dwa przepisy sprzeczne.

 

 

OStatnio się coś zmieniło i z tego co mi się kojarzy to powinno się robić coroczne badanie techniczne. Tak mi tata też mówi ze trzeba, więc robie.

EDIT

 

http://wartowiedziec.org/index.php/transport/aktualnosci/5273-badanie-techniczne-przyczep-lekkich-marki-qsamq

 

TU ejst wyjaśnione także na samym końcu pisze

 

Warto dodać, że o skali wątpliwości interpretacyjnych dobitnie świadczy niejednolitość stanowiska administracji rządowej. Przez długi czas Ministerstwo Infrastruktury stało na stanowisku, iż przyczepy takie nie podlegają okresowym badaniom technicznym (pismo MI znak TD3z-441/43/2003), w ostatnim czasie uznało jednak, że przyczepy lekkie marki „SAM” podlegają corocznym badaniom technicznym, co będzie stanowiło istotny problem dla praktyki funkcjonowania administracji powiatowych.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knott robi kf20-a jako hydrauliczny hamulec, pompa jest jednosekcyjna jak w QUEKu czy uazie.

Najazdowy jest tak samo zrobiony z ta róznicą że jest punkt zaczepienia tłoczyska z drugiej strony oski na której pracuje ramie które ciągnie normalnie linki.

Dodatkowo jest jeszcze akumulator cisnienia za pompą.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.