Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy hydrauliczny


uszek

Rekomendowane odpowiedzi

Między dźwignią ręcznego a pompą możesz zamontować sprężynę która będzie zabezpieczać stałe ciśnienie w układzie nawet jak pompa trochę przepuści.

W jaki sposób chcesz zmierzyć i ustawić siłę hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Między dźwignią ręcznego a pompą możesz zamontować sprężynę która będzie zabezpieczać stałe ciśnienie w układzie nawet jak pompa trochę przepuści.

W jaki sposób chcesz zmierzyć i ustawić siłę hamowania?

Hamulce robię jedynie do hamowania w trakcie jazdy, na postoju wydaje mi się to zbędne bo przyczepka stoi zawsze na haku lub w garazu z rowną podłogą.

 

Siłe hamowania wstepnie chce ustawić jak kazda przyczepa na linke wciskając pompke i będzie wiadomo jak sie koła kreca. nastepnie naładować na przyczepke 750 kg i dobrac odpowiednio siłe hamowania w trakcie jazdy. Mam tez mozliwosc sprawdzenia na stacji diagnostycznej.

 

Chce to tak dobrać żeby przy obciązeniu 750 kg hamulec najazdowy hamował na tyle mocno zeby nie bylo możliwości zablokowania koł w przyczepce ale również zeby nie było szarpania zaczepem, przód tył przód tyl (czyli przyczepa dohamuje za duzo a za chwile znow zahamuje za mało i tak w koło) Na początek sprobuję dospawać tak dyszel zeby po odkreceniu starego zaczepu mozna było zamontować najazd i wyregulować hamulce. Jak się okaze ze wszystko jest ok to wtedy bedzie usunięcie starego dyszla.

 

 

A jeszcze dodam że w zimie na śniegu blokowała koła musiałem bardzo bardzo uważać aby nie postawić jej bokiem, i wtedy na zimę założyłem sprężynę tej samej długości ale słabszą

Podejrzewam że kazda przyczepa z najazdowym bedzie miałą taki problem.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierwszym poście napisałeś że przyczepa jest SAM do 750kg. A teraz piszesz że nałożysz na nią 750kg i będziesz sprawdzał jak hamuje. Chodziło mi o kwestię dopuszczalnego DMC a nie o to co i jak nałożysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczenie ma takie że jak będziesz jechał drogą publiczną z przyczepą lekką na którą nałożysz 750kg to przekroczysz dopuszczalne DMC dla tej przyczepy i jak coś pójdzie źle to możesz komuś zrobić krzywdę. Takie to ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że masz dostęp do stacji diagnostycznej będziesz mógł na niej ustawić maksymalny skok tłoczyska pompy czyli maksymalną siłę hamulców od razu z profesjonalnym pomiarem, potem na próbach drogowych pozostanie ustawienie siły potrzebnej do naciśnięcia pompy. Proponuję próby wykonać z załadowaną oraz pusta lub lekko załadowaną przyczepką żeby ustawić optymalną siłę.

 

Jeszcze mam taką uwagę co do elektrozaworu gazowego, wydaje mi się że może nie wytrzymać ciśnienia pompa hamulcowa może dawać około 70 atmosfer a zawory gazowe są przeznaczone na znacznie mniejsze ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym całkowicie zrezygnował z elektrozaworu. Będzie on dodatkowym elementem który może się popsuć. Zamontował bym zwykłą mechaniczną blokadę. Mało się cofa i nie przysporzy zbytnio kłopotu zapinanie ręczne blokady. Tak jak było kiedyś. Chciałeś cofnąć, to bryk z auta i przekręcenie blokady :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2013 była taka możliwośc nawet zarejestrować to co sie stworzyło(nie musiało miec kół) o ile przeszło podstawowe badanie, sprawne światła, homologowany zaczep (niekoniecznie najazd musiał byc), oś niełączona, oraz dyszel był przyspawany do ramy conajmniej na długości od poczatku ramy do osi.

 

Dzięki Bogu ktoś rozsądny i trzeżwo myślący zakończył tą partyzantkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2013 była taka możliwośc nawet zarejestrować to co sie stworzyło(nie musiało miec kół) o ile przeszło podstawowe badanie, sprawne światła, homologowany zaczep (niekoniecznie najazd musiał byc), oś niełączona, oraz dyszel był przyspawany do ramy conajmniej na długości od poczatku ramy do osi.

 

Dzięki Bogu ktoś rozsądny i trzeżwo myślący zakończył tą partyzantkę .

 

Wiecej SAMów jest lepiej zrobionych niz fabryczne przyczepy, masz cos jeszcze do dodania na temat najazdu hydraulicznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz sobie samochodem po drodze a tu z naprzeciwka zasuwa gości co miał fantazję , przyhamowuje i jego wspaniała przyczepa idzie bokiem na Ciebie, wali w twoje auto , wpadasz do rowy....... bo sprężyna była za słaba , bo elektrozawór nie taki , bo coś mu nie do końca  wyszło.  I co wtedy, co byś mu powiedział? Jeżeli użytkujesz przyczepę lekką zgodnie z jej przeznaczeniem jaki sen ma montaż takiego hamulca?  Nie mam już nic do dodania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki ze hamowanie z hamulcem w przyczepie ejst duzo bezpieczniejsze. Jaka sprezyna? rozumiem ze wszystkie najazdy fabryczne sa niebezpieczne.  Przeczytałes ten watek od poczatku do konca? Napisałem jasno ze najazd jest alko. Jesli elektrozawor nie taki czy owaki, czy nawet pusci to przyczepa bedzie bez hamulca, powiedz mi czym sie bedzie roznic od tego co jest teraz?  Dlaczego ma przyczepa bokiem isc, fabryczne przyczepy jezdza bokiem? wez sie zastanow co mowisz i co masz na mysli, a na poczatek wez przeczytaj wszystko od poczatku.  Zacznij od siebie czy masz wszystko sprawne w samochodzi nastepnie w domu i wszedzie pozniej wymyslaj niestworzone historie z jakimis sprezynami itp. Rownie dobrze mozesz sam stworzyc zagrozenie bo masz wszystko sprawne a o czyms zapomniales.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.