Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy hydrauliczny


uszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chłopaki może ktoś coś podpowie doradzi itp.
Posiadam przyczepke lekką SAM zarejestrowaną do 750kg. Jako, że się z nia dużo bujam chce ja przerobić żeby miała hamulce.

W przyczepce jest oś na której mam możlwiośc założenia tarcz i zacisków hamulcowych od passata b4. (cały komplet hamulców mam) Także tylko założyć i hamulce na osi działają.

 

Dodatkowo trzeba zmienić przedni dyszel na taki który można założyć urządzenie najazdowe. To nie problem, odciąc starą rurę a wspawać dwa ceowniki w kształcie litery V.

Hamulce planuje zrobić na przewodach hamulcowych miedzianych. Przewody elastyczne 30cm do ramy od zacisków, nastepnie miedz, trójnik aż do pompy hamulcowej z jakimś zbiorniczkiem z golfa 4. Musze jeszcze sprawdzić skok pompy hamulcowej i dobrac odpowiednio do skoku hamulca najazdowego oraz zrobić jakąc regulacje tego połączenia.

Natomiast do cofania na węzyku z pompy hamulcowej zamontować trójnik i poprowadzić do zbiorniczka spowrotem wężyk, na którym będzie elektrozawór gazowy(akurat sa złączki m10x1 jak w hamulcach) podłączony do swiatła wstecznego.Bedzie on otwierał obieg do zbiorniczka i nie bedzie hamowało cofając(przyczepka ma instalacje 13 pin więc jest gdzie wpiąć)

Dlaczego nie chce linek? Bo zaciski w passacie sa be do recznego, poza tym żeby hamowało i tak trzeba napełnic zaciski płynem żeby sie tłoczki automatycznie wysuwały i regulowały. Żeby były linki to pasowałoby zmienić oś na bębny a tego nie chce. Reczny w przyczepce tez bylby hydrauliczny wystarczy nacisnąc pompe.

Moze ktoś mi doradzi, podpowie na co zwrocic uwagę?

 

Hamulec najazdowy mam 90s/2, zrobiłem w nim regeneracje tulejek i teraz tłoczysko porusza się z lekkim oporem i delikatnie trzeba pomoc mu sie wysunąć. Podejrzewam za mały luz zrobiony, ale to poprawię bez problemu. Najpierw sprobuję to założyć jak jest bo jednak masa człowieka ma sie nijak w porownaniu do ciągniętej przyczepki. Poza tym może się jeszcze ułożyć i okaże sie ze będzie dobrze.

Jaki jest dopuszczalny luz na dyszlu? U mnie po regeneracji go wogole nie ma.

Chętnie przyjme uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Reczny w przyczepce tez bylby hydrauliczny wystarczy nacisnąc pompe.

 

Hamulca tzw " ręcznego" ( pomocniczego, awaryjnego, postojowego) nie można tak skonstruować. Po " zaciągnięciu" dźwgni rzeczywiście zahamuje ale potem ciśnienie w układzie będzie powoli spadać i hamulec "odpuści"  co może skończyć się tragicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dlodcinaj, a już na pewno nic nie wspawuj. Zwróć się z pytaniami do właścicieli przyczep marki Qek. Miały one hydrauliczną pompę i tam był chyba prosty dyszel.

A dlaczego nie chcesz ręcznego na lince??? Skoro chcesz zadać sobie trud z jakimiś przeróbkami, może lepiej było by zabezpieczyć linki żeby dobrze chodziły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie chce na lince bo przy hamulcach tarczowych potrzeba i tak pompki ktora wypycha tłoczki w zaciskach i reguluje wysuw tłoczka(utrzymuje w ukladzie ciśnienie) wraz z zuzywaniem sie klocków wypycha je coraz bardziej. Inaczej linki nie łapią hamulców wogole.

 

A czy nie ciąć to jest tak. Przyczepke sam zrobiłem. jest na srodku rura. Odcinając ją i wspawując V zmienie tylko dyszel ktory na poczatku budowy nie był konieczny w V bo łatwiej było założyc sam zaczep na rure. Takze czy teraz zrobie V to na etapie budowy rownie dobrze moglem zrobic 5 lat temu jak spawałem przyczepkę. Rura jest dospawana od spodu konstrukcji przyczepki

 

Co do queka to patrzylem na to wszystko jak to jest skonstruowane, na niej bede sie głownie opierał na budowie(zadna skomplikowana filozofia). Robi tez chyba knott najazdy do wspolpracy z pompa i hamulcami hydraulicznymi. Ale spotkac taka z hamulcem to bardzo cięzko.

 

Nie jest to jakies skomplikowane wszystko, ale czasem spojrzenie osoby z boku wiele wnosi. (np układ musi byc na jednej sekcji pompy, bo gdy bedzie koło kazde na oddzielnej to jedno moze hamowac bardziej od drugiego, przy jednej sekcji rozkład sił na kazde koło będzie jednakowe)

 

Przerobka polega na tym ze w tym zębie ktory ciągnie linki nalezy na górze zrobić  nad oską zrobić otwór na ciegno do pompy ktore będzie wpychało tłok(tak ma knott zrobione w swoich najazdach hydraulicznych), to jedyna zmiana konstrukcyjna. Poza tym wszystko działa jak na lince

Na dobrą sprawę hamulec postojowy mozna zrobić na linkach od orginalnego recznego, ale dalej musi byc wypychany tloczek w zacisku płynem

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz forumowicza który ma taką budkę:

http://forum.karawaning.pl/user/13259-rozalie/gdyby nie odpowiadał (przebywa poza granicami kraju), to tu: http://forum.karawaning.pl/user/1137-kit/ masz gościa który wcześniej ciągnął ten "wynalazek".

Pomysł mi się podoba, bo niewiele jest przyczep "na tarczach", lecz osobiście wolał bym zostawić ręczny na lince choć by z tego powodu, żeby przy tak nietypowym układzie hamulcowym mieć na wypadek "W" jakąś alternatywę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jako ta osoba z boku zapytam co na to wszystko przepisy w PL ?

 

skoro przyczepa nie była hamowana, a teraz się stanie, to pewnie powinna spełniać jakieś wymogi, albo przejść przegląd tego ?

 

czy po prostu chcesz to zamontować po swojemu i temat przepisów od strony prawnej olać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa jest typu sam to przepisy obowiazuja te przyczepy, ktore mozna bylo przed 2013 zarejestrowac.  A to ze stanie sie hamowana to o jakie wymogi ci chodzi? Nie ma wymogów co do hamulców do przyczepy lekkiej. Podejrzewam ze połowa przyczep  w polsce hamowanych jest juz niehamowana. A przeglad na przyczepke lekka nie obowiązuje to jaki przegląd.

 

Tak chce to zamontować po swojemu. Do 2013 była taka możliwośc nawet zarejestrować to co sie stworzyło(nie musiało miec kół) o ile przeszło podstawowe badanie, sprawne światła, homologowany zaczep (niekoniecznie najazd musiał byc), oś niełączona, oraz dyszel był przyspawany do ramy conajmniej na długości od poczatku ramy do osi.

To sa przepisy. Mozna było zarejestrowac bagaznik rowerowy jako przyczepka.

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się nie jest obowiązkowe, podejrzewam ze czy teraz bym załozył hamulec najazdowy czy podczas rejestracji nic by to nie zmieniło. Zreszta ojca mam diagnostę to wiem jakie warunki musi spełniac i dlaczego. Nie chcę tu się dowiedzieć jakie są warunki techniczne i jakie wymagania, bo pisze to w Rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 Dz. Ustaw Nr 32 w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz zakresu ich wyposażenia.

Moja przyczepka spełnia to wszystko i po założeniu hamulców też bedzie spełniać.

 

Mozna wystąpić o zmiane warunków technicznych, skończy sie tym że spedze 2 dni na papierkach i urzędach a w dowodzie nic nie zostanie zmienione i co mi to da.

 

Idac tropem jakichs homologacji itp, zmieniło się ze dostała plandeke ze stelarze, instalacje 13 pin, amortyzatory do resorów. To są dalej zmiany poważne ale jakoś nikt z tego nie robi problemu. Dalej jest to przyczepa SAM. Czyli sam ją wykonuję

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz korzystać z jednej sekcji pompy. Muszą one być połączone.

Jeśli tego nie zrobisz, pojawią się dwa podstawowe problemy. Pierwszy to problem z odpowietrzaniem, choć go można łatwo obejść. Drugi to taki, że nieczynna sekcja będzie stawiała opór i na drugą będzie małe ciśnienie. Połączyć je możesz zwykłym trójnikiem przy pompie i rozdzielić na belce zaraz za elastycznym.

 

Zacisk VW podstawisz również samym ręcznym. Jeśli się nie podstawia, trzeba go zregenerować. Koszt zestawu na jeden zacisk nie powinien przekroczyć 80zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski sa zregenerowane, sam to robiłem i wiem że są sprawne ale tłoczek wykreca sie pod wpływem płynu, reczny dziala na zasadzie krzywki i wraca do pozycji ktora jest wysunieta przez płyn. Generalnie wszystko mam zregenerowane włacznie z najazdem zaciskami. Zrobie tak jak mowisz z tą pompą, masz w tym racje. O takie porady mi chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyraznie na gorze w pierwszym poscie

 

Natomiast do cofania na węzyku z pompy hamulcowej zamontować trójnik i poprowadzić do zbiorniczka spowrotem wężyk, na którym będzie elektrozawór gazowy(akurat sa złączki m10x1 jak w hamulcach) podłączony do swiatła wstecznego.Bedzie on otwierał obieg do zbiorniczka i nie bedzie hamowało cofając(przyczepka ma instalacje 13 pin więc jest gdzie wpiąć)

 

Dla rozjaśnienia, włączam wsteczny elektrozawór sie otwiera i hamulec najazdowy nawet jak naciska na pompe hamulcowa to ona i tak cały płyn kieruje do zbiorniczka spowrotem bo po prostu tam ma łatwiej niz nacisnac na tłoczki. W zbiorniczku jest wyjscie na wysprzeglik wiec nie byloby problemu nawet z zapowietrzaniem itp, jak niektorzy robia przez korek co dla mnie jest bez sensu bo moze tloczek pompy cofajac sie zaciagnac powietrze do ukladu

Edytowane przez uszek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem temat na własnej przyczepie , i powiem Ci tak będą kłopoty z siłą hamowania przyczepy (wpadała w poślizg ,były za mocne cylinderki) ja zrobiłem w ten sposób ,że wstawiłem sprężynę pomiędzy pompę a zaczep suwakowy + amortyzator i dopiero działało super .A jeszcze dodam że w zimie na śniegu blokowała koła musiałem bardzo bardzo uważać aby nie postawić jej bokiem, i wtedy na zimę założyłem sprężynę tej samej długości ale słabszą .Życzę powodzeni i uporu w działaniu :yes:  :] 

 

ps.teraz bym tego nie robił ,bo przestrzegając przepisy drogowe to zawsze wyhamuje   :hmm:     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.