Skocz do zawartości

Opony Uniroyal RainExpert 3 do Knaus Sudwind 395


carminek

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam przyczepę Knaus Sudwind 395. W dowodzie rejestracyjnym w pozycji F.1 - 900 kg, w pozycji G - 641 kg.

Zgodnie z poradami "ekspertów" z oponeo zamówiłem dwie nowe opony Uniroyal RainExpert 3 165/80R13 87 T XL. 

 

Dzisiaj przyszły ale ciągle waham się czy je założyć czy też zwrócić i zamówić inne. Zastanawiam się czy mi wytrzymają, i czy nośność jest odpowiednia do tej masy przyczepy...

 

W zeszłym roku, gdy tylko kupiłem przyczepę i wracałem z Holandii wystrzeliła mi jedna opona na autostradzie - nie było to przyjemne przeżycie. Założone opony były bardzo stare (no name), więc pewnie dlatego. 

 

Zwracam się do Was z zapytaniem: czy w oponeo doradzili mi dobrze i śmiało mogę założyć te opony i bez stresu śmigać? Czy też zwrócić je, dołożyć 100 zł i zamówić dostawcze? Oni powiedzieli, że bez sensu brać dostawcze skoro te są wzmocnione (nośność do 545 kg) i będę miał sporo zapasu w kg.

Edytowane przez carminek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maarec trochę na wyrost wziął całą sprawę. Załóż to co masz i będzie jeździć. Opony nowe, przyczepa nie należy do najcięższych, będzie dobrze. W Knaus'ie mam wzmacniane z indeksem "C" i tutaj się można bać uszkodzeń po wystrzale. Opony nie wzmacniane szkód nie powinny narobić. W poprzedniej przyczepie miałem jakieś zwykłe Firestone'y i DMC 1200 (na bank przekroczone) i jeździło jak "ta lala".

Może miałem szczęście i dlatego przejeździłem bezproblemowo, ale myślę, że przy takiej przyczepie nie ma sensu zakładać wzmacnianych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz wiem co miał na myśli maarec mówiąc o remoncie podłogi :)

W tamtym roku zwykła, stara opona mi wystrzeliła przy prędkości 110 km/h i nic się nie stało (może miałem szczęście).

Facet w oponeo powiedział, że biorąc na szalę Uniroyal RainExpert 3 z indexem 87 i chińskie Kendy z indexem 94 polecałby zdecydowanie te pierwsze. 

Dlatego też się zdecydowałem. Ale jak dziś przyszły i zobaczyłem nowe ale na pierwszy rzut oka delikatne oponki to zwątpiłem. Na dostawcze trzeba byłoby czekać ponad tydzień, ponieważ ściągają gdzieś z zagranicy (13 raczej mało popularne), więc brałem co polecali... 

Bardzo Wam dziękuję :) trochę się uspokoiłem. Wpadłem właśnie na pomysł aby zważyć cały zestaw :)

Na nadkolu jest cyferka 2,5 bar - czyli tak pompować te oponki? Czy też dopompować do tej wartości gdy będzie siedzieć na nich przyczepa?

Może ktoś ma jeszcze jakieś przemyślenia co do tych opon...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz wiem co miał na myśli maarec mówiąc o remoncie podłogi :)

W tamtym roku zwykła, stara opona mi wystrzeliła przy prędkości 110 km/h i nic się nie stało (może miałem szczęście).

 

To właśnie wzmacniane robią spustoszenie podczas wystrzału, zabierając plastyki z nadkola a przy dobrym układzie mogą uszkodzić podłogę.

Powietrza  napompuj tyle, żeby opona nie była "flakiem", ale też żeby zachowała walory sprężystości. Na pewno wiesz o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Mam trzy przemyślenia :hmm: .

 

1. Opony jak najbardziej dadzą radę, ale jak będziesz miał kiedyś możliwość to zważ sobie przyczepę ile tak na prawdę z bambetlami ma kilogramów.

2. Hmm... 110 km/h z przyczepą do tego jeszcze nie sprawdzoną - sorry ale to już głupota.

3. Jest fajny temat na forum z oponami do popczytania i do zapytania... Warto poszukać najpierw.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompujesz tyle ile przyjmie opona, a nie ile pisze na nadkolu...

 

:look:

bo ?

 

w aucie też tak pompujesz  :hmm:

Może ktoś ma jeszcze jakieś przemyślenia co do tych opon...?

 

do tak lekkiej przyczepki założył bym nawet zwykłe bez XL

u siebie mam w sumie 1050kg, a DMC 1000kg, MW 820kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np nadkolu masz np 4 bary, a na oponie zalecane cisnienie 3 bary, reszta do wlasnej analizy.

 Na oponie masz max ciśnienie a nie zalecane.

Czytając to co wcześniej napisałeś ,to wszystkie instrukcje obsługi przyczep i naklejki umieszczone przy wlewie paliwa w samochodach należy olać .

Skoro takie informacje mamy w necie to lecę do garażu i VW Polo pompuje do 3,5 atm. Teraz to będzie jazda zwłaszcza na mokrym. :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.