Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pamiętam jak gościu w Gaskach płakał jak mu Adrią (850DMC) na 145 przeorałem trawnik gdy Scenic nawet troszkę się nie zapadł...

Moower stanowczo lepiej mi jeździ teraz na 205 niż wcześniej na 195...

 

Klasyczna felga stalowa w przyczepach to pewnie 5,0-5,5cala wiec tu i 185 i 205 się założy...(6,5 i 185 przy profilu ponad 55 jest tez uznawana za skrajną ale jeszcze prawidłową).

 

Oznaczenia mogą być pod dekielkiem, lub od lewej strony felgi...


Co do mitu - 185 a 205 to jednak ponad 10% szersza opona i większe pole styku - mniejszy nacisk punktowy (ta sama siła rozkładająca się na większą powierzchnię... zwykłą fizyka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jacek, jak masz te kołpaki Hobby to faktycznie nie znalazłeś. One są właśnie po to aby Ci zasłonić ;). Dokładnie pod nimi jest oznaczenie.

 

Misio, ja rozumię zasadę ale owszem przy różnicy 145 a 205 to będzie ale 185 a 205 to juz mi się wydaje że niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pasie ;)

 

Adria jak stanęła na 185 było Extra (tam nie dałem 205)...Hobbika miałem na 185 potem 195 teraz na 205 i jestem najbardziej z nich zadowolony :)

Ale oczywiście każdy ma swój wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wybór 175 jest bardzo dobry i nie widzę powodów by go negować - ja pisałem o swoich doświadczeniach i odczuciach...

 

A już tak się wygłupiając... ;) naprawdę to już żartem :D

 

zakładając tą samą średnicę koła (długość docisku szacuje się przy tych średnicach podobno na około 15cm) bo to dość bliskie zamienniki

18,5x15= daje nam 277,5cm2

20,5*15=307,5cm2

zakładając że nasze przyczepki (osób tu głównie rozmawiających) mają około 1300DMC

daje nam to nacisk odpowiednio około 2,34 i 2,11kg/cm2 czyli na każdy cm mamy nacisk większy o około 10% czyli to tak jakbyśmy mieli przeładowaną przyczepę o 10% czyli o jakieś 130kg :D chociaż np piasek z pod szerszej opony jest trudniej "wycisnąć" niż z pod węższej przy takim samym nacisku...

 

Ale jak podkreślałem...sam byłem ciekawy wyliczeń :D i stwierdziłem iż je tu umieszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie tego porównać... to 3 rożne opony ....

 

Hankooki najlepsze z przedstawionych - ale dzisiaj widziałem rocznego takiego hankooka na dostawczaku u gumiarza ...

 

Rzekomo ma przejechaną tylko jesień i 20kkm, a polowy opony juz nie ma włącznie z naciętymi lamelami - sa tylko do polowy głębokości bieżnika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laszlo, podpytaj ale jako zamiennik rozmiaru może ta:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-econodrive-185-75-r14-102-100-r-c#136360781

 

delikatnie droższa ale chociaż producent znany i nośność delikatnie wyższa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na własnej skórze przerabiałem przejście 185 R14 na 195 R14.

1 cm - niby nic ale gołym okiem widać było różnicę wielkości po założeniu koła w nadkole, po "przykryciu" rolki Movera.

Na oko opony obok siebie to prawie jak Flip i Flap.

Opona jest wyższa , grubsza i całe koło robi wrażenie większego. Tyle tylko ,że zmieniłem przy okazji producenta opony.

Goowniany zużyty Chińczyk był być może "cienki" wizualnie sam z siebie - Barum nie wygląda na tandetę więc i wrażenia właściwe.

Najchętniej poszedłbym w 205 R14 - niestety , najprawdopodobniej za mała przestrzeń w nadkolu.

w pasie ;)

 

Adria jak stanęła na 185 było Extra (tam nie dałem 205)...Hobbika miałem na 185 potem 195 teraz na 205 i jestem najbardziej z nich zadowolony :)

Ale oczywiście każdy ma swój wybór...

Jak zmieniałeś 185 na 205 to mierzyłeś wcześniej przestrzenie w nadkolu skok koła ?

Odległość od mocowania amortyzatora ?

Co z szerokością felgi ?

Jeśli 5,5 " to na styk wg teorii powinna wystarczyć bo akurat 195 i 205 łapie się wyjątkowo na wymiar 5,5.

I jeszcze jedno - dlaczego w tak szybko zmieniałeś dwa razy kapcie od 185 poprzez 195 do 205 ?

Tyle robiłeś kilometrów czy jakiś inny powód ?

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego powodu najchętniej chciałbyś 205? Ja teraz takie mam i chciałem uciec do 185 lub 195 bo generalnie są popularniejsze. Ale nie wiem czy nie zrobie błędu

Nośność. Przy pełnym profilu nie ma problemu z producentami.Do wyboru , do koloru za normalny cash.

195 już mnie uspokaja (zamiast 185) ale zawsze chciałoby się więcej niż mniej. Szczególnie ,że tu chodzi o bezpieczeństwo jazdy.

Poza tym 8 metrowa przyczepa na jednej osi mimo wszystko lepiej prowadzi się na szerszych niż węższych oponach.

Innych uzasadnień brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.