Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Też tak pomyślałem. Przeciez maja już 2,5 miesiąca :D ale trudno, założę już takie ;).

 

Ale fakt, aż żal zdejmować te co mam. Pęknięć brak, bieżnik jak nowy a tu świadomość że juz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam opis i pomimo oznaczenia 102/100 jest tam napisane że oponka do aut średnich i małych. Chyba bym nie założył ich do cepki.

Kingstar RA 16 to opona letnia przeznaczona do średnich i małych aut osobowych. 

 

A opona którą linkuje to RA17, pomylony jest opis - nie od tej opony chyba.

 

Robione są przez koncern hankooka i tylko dlatego intersuje sie tą oponą.

Edytowane przez lucas_ka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak...nie każda ale w normalnych wymiarach prawie każda... oczywiście pamiętajmy że to nie maja być idealne parametry rajdowe...i przy wysokim profilu nawet ciut za szeroka lub ciut za wąska opona przy naszych prędkościach nie wpłynie bardzo znacząco na trakcję...

Ale wymiary powinny być gdzieś na feldze (oglądnij dobrze rezerwę lub podjedź do jakiegoś oponiarza i niech ci pożyczy nożyce do sprawdzenia szerokości felgi).

 

Najpopularniejsze to pewnie 185r14 lub 195/70r14 (oczywiście raczej każda z indeksem C przy Twoim DMC).

 

Ja jednak bym polecał zostać na 205/70r14 (o ile się mieści) tak i ja mam w swojej przyczepie.

Przyczepa łagodniej znosi dziury (jednak np w porównaniu do 185 jest szersza o 2cm i są większe szanse że opona złapie nawet rantem kawałek dobrego asfaltu i przejedzie nad dziurą), wysoki profil sprawia że trudniej uszkodzić felgę o kamień, konar itd...wyższy profil to ciut "miększe koło" więc też drgania przenoszone na budkę są delikatniejsze, szersza opona sprawia że przyczepa na grząskim terenie (nie mówię o jakimś extremalnym błocie a zwykłej łące, czy piaszczystym podłożu) się mniej zapada i np łatwiej się nią manewruje...

A opory toczenia przy szerszej oponie...pewnie różnica w spalaniu będzie poniżej 0,1l/100km...a np wiatr potrafi zrobić i dobrych parę litrów więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzilo mi o sytację felga 6,5" a opona 185, jako przykład.

Rozmiaru 195/70/14 nie polecam.

Sam z takiego właśnie zrezygnowałem (jeszcze są na cepce pod wiatą) na rzecz 185/75/14 a w rozważaniu były jeszcze 185/80/14.

 

Spowodowane to było znacznym ograniczeniem wyboru opon gdzie chciałem nośność min 102/100 (w 195/70/14), w tych węższych wybór dużo, dużo większy.

A z tym zapadaniem w tak małych różnicach szrokości to jakiś mit chyba jest.

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może szerokość jest w okolicach śrub, bo pod właściwym kołpakiem jest taki kołpaczek hobby przylręcony śrubami, jak kiedyś w trabantach. A jutro odstawiam bude do pro campu i nie wiem ile tam zejdzie, to znowu za pare dni wróce do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym zapadaniem w tak małych różnicach szrokości to jakiś mit chyba jest.

 

To tak samo jak z dojazdówkami - ze nie wolno przejezdzac przez studzienki bo dojazdowki pekaja...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.