Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Laszlo, podpytaj ale jako zamiennik rozmiaru może ta:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-econodrive-185-75-r14-102-100-r-c#136360781

 

delikatnie droższa ale chociaż producent znany i nośność delikatnie wyższa.

W tym rozmiarze masz jeszcze 3 markowe opony GY , Conti i Uniroyal (za jedyne 229 PLN!!) i co najważniejsze świeżonki -

rok produkcji 2017 ! I to ostatnie powinno być najważniejszym kryterium wyboru.

No ja aż takiej szafy nie mam, 5,3m plus dyszel. Teraz mam 205/70 i wg naklejki w bakiście mogę dać 195/70. Które dać? W razie rozwalenia gumy który rozmiar będzie bardziej dostępny?

Ani jedna ani druga. (75 jest jeszcze gorzej) Pomyśl i przelicz możliwość zastosowania pełnego profilu. Wtedy masz multum opon do wyboru i przeważnie świeżych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam łeb kwadratowy od analizowania tych opon. A jak zmierzyć czy mi wejdzie pełny profil? Chciaż po tej naklejce którą wklejałem pare postów wyżej wnioskuje że dla felgi 14" wejdzie wysokość 80

post-22353-0-18770300-1490285007_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam łeb kwadratowy od analizowania tych opon. A jak zmierzyć czy mi wejdzie pełny profil? Chciaż po tej naklejce którą wklejałem pare postów wyżej wnioskuje że dla felgi 14" wejdzie wysokość 80

Nie będziemy trollować bo temat wg mnie jest prosty.

1.Staraj się trzymać wytycznych fabrycznych

2.Staraj się dobierać popularne opony ,które zawsze "co roku / na przełomie" są dostępne ze świeżej produkcji bo to oznacza ,że w razie zonga łatwo dostaniesz sztukę i będziesz miał je na dłuższe lata niż leżaki

3.Nie kupuj dziadostwa made in czajna :-)

 

Reasumując - pełny profil jest najbardziej dostępnym i świeżym rocznikowo rozwiązaniem. Przy twoim DMC 1300kg opony 185 R14C

dają 1700 kg czyli 200 kg zapasu na koło!!! To bardzo dużo.

Ja takie opony 185 R14C miałem przy DMC 1700 a teraz mam rozmiar 195 R14C i mam tylko 100 kg zapasu na koło.

Kupiłem Barumy bo widzę ,że co roku w okolicach marca pokazuje się świeża produkcja a to oznacza łatwą dostępność.

Przejeździłem na nich dopiero jeden sezon (ca 4,5 tys km) i jestem mega zadowolony. Bieżnik równy ,bez choćby minimalnych oznak zużycia i jazda dużo lepsza niż w poprzednich GT Radial gdzie po jednym sezonie wycierały mi się boki bieżnika obu opon i

zaczęły ząbkować. Myślałem ,że to coś z ustawieniem osi ale na szczęście tylko gumowy badziew był powodem.

Chińskie truchło rozpadło się po 3-ch sezonach gdzie na jednej oponie był przebieg 10 tysięcy km

(ogólnie 15 tys km na 3 opony rotowane co sezon) .

Temat uważam za zamknięty dla Ciebie .... tylko 185 R14 C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo tylko 195 ze względu na moje DMC. 5 lat gwarancji i dobre indeksy.

Co o niej sądzę czytałeś powyżej. No i widzę aktualna cena jest powalająca - tylko 220 złotych !

Oczywiście decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, klepnięte :) na naklejce prz tym rozmiarze mam dwa ciśnienia, 3,8 i 4,5bar, które pompować?

 

Nie będę się mądrzył - temat ciśnienia u Ciebie do zweryfikowania. U mnie 4,5 z oczywistych względów.

Myślę ,że jeśli w okolicach 4 opony nie będą się gięły to powinno być ok.

Ale to tylko moje domniemanie nie poparte fachową wiedzą.

Ja generalnie zawsze we wszystkich pojazdach pompuję opony na maxa określonego przez producenta.

 

Obejrzałem jeszcze raz twoją plakietkę - musisz rozkminić oznaczenie 6PR i 8PR.

Na oponie powinno być oznaczone ciśnienie zalecane przez producenta.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 400 kg :P

Zapomniałeś ,że ppa ma dwa koła.... :-)))

Jakbyś nie liczył 1700 - 1300 = 400 : 2 = 200 kg na jedno koło a to oznacza 400 kg na oś.

Pisałem przecież wyraźnie : 200 kg na koło. Nie pisałem nic o osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.