Skocz do zawartości

Maciek_No

Użytkownicy
  • Postów

    168
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maciek_No

  • Urodziny 05.06.1982

O mnie

  • Imię
    Maciek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Hobby 560 UKF
  • Holownik
    4.2 TDI 760 Nm

Ostatnie wizyty

166 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Maciek_No

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Drodzy, wiatr bezlitośnie rozprawił się z moją markizą workową Caravnstore Fiamma 440. Odjechałem od kempingu 50km, cały czas w pięknej pogodzie. Po powrocie zastałem podarty materiał i powyginane raftery - pod moją nieobecność przeszła lokalna mega burza. Parę pustych namiotów wywiało w siną dal Czarnogóry. Nauczyło mnie to że jednak powinno się składać markizę gdy opuszcza się kemping na dłużej. Nawet mimo pasów sztormowych, które przy tej anomali poprostu wyrwały się z ziemi. Zastanawiam się nad zakupem markizy kasetowej, bo ręczne zwijanie i rozwijanie workowej o długości 440 jest niezłym fitnesem w pojedynkę. Ale nie ukrywam że myślę też o markizie workowej - głównie ze względu na wagę. Pytania: 1) Fiamma chwali się że wprowadziła nową rolkę ułatwiającąz zwijanie markizy. Czy ktoś ma niezbyt starą markizę 440 i może się wypowiedzieć na temat łatwości zwijania czy rozwijania markizy? Moja jest dość leciwa i ciężka, mimo mojej powiedzmy dobrej siły i kondycji nie jest przyjemną czynnością. 2) Thule Omnistor mnistor 5200 kontra Fiamma F45. Cenowo w miarę to samo, czy jest jakaś różnica jakościowa? 3) Posiadam przyczepę Hobby 560 UKF z 2010 roku. Czy do montażu markizy bocznej Thule do przyczep hobby potrzebny jest adapter, czy można ją montować bezpośrednio do ściany? To pytanie zadał mi Pan ze sklepu oferującego markizy Thule. Tu taka dyrgesja na boku - subiektywne wrażenie dość negatywne - to on jest specjalistą a ja mam zapłacić za jego wiedzę i doświadczenie.
  2. Panowie podzielcie się proszę wrażeniami.. Jak wyglądają Wasze opony całoroczne po zwiedzeniu południa Europy w to gorące lato? Pytam bo muszę kupić zarówno zimówki jak i letnie.. Zamiana dwóch kompletów na jeden wydaje się kusząca, jedynie obawiam się że gorąca Hiszpania czy Chorwacja "zje" bieżnik na zimę niewiele zostanie...
  3. Na początek dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź. W takim razie jakiekolwiek zmiany DMC nie byłyby możliwe - jeśli rozumieć homologację jako pierwotną tabliczkę na przyczepie? Rozmawiałem z centrum kempingowym Smolicz i według nich operacja podwyższenia DMC jest wykonalna. Wspomnieli że trudniej w Poznaniu i Wrocławiu, w tych dwóch miejscach operacja wymaga więcej cierpliwości. Nie jest to oczywiście żadna wyrocznia prawna, aczkolwiek przeprowadzali tą operację i znają stronę praktyczną. Producent zadeklarował że jeżeli dokonam zmian technicznych w pojeździe, wystawi zaświadczenie oraz nową tabliczkę znamiową. For a subsequent increase in the load to 1750 kg or 1800 kg, you require a clearance certificate from Hobby as well as a new type plate. These documents are subject to a fee and the costs are 80,- Euro + VAT. The documents must be submitted to a recognised inspection authority (in Germany this is TÜV or Dekra). The weight change must also be entered in the registration documen Jako że cała operacja może pochłonąc między 10 a 20 tysi, muszę mieć pewność zanim wyłożę środki. Organem który może zakwestionować całą operację jest Wydział Komunikacji i chyba tam się udam / wyślę zapytanie zanim przystąpię do zmian.
  4. Przeglądam właśnie instrukcję obsługi Kodiaqa i natrafiłem na tabelę pokazującą maksymalną masę przyczepy. Co ciekawe, przy tym samym silniku (TDI 190KM) wersja 5 osobowa może ciągnąć przyczepę 2,5 tonową a wersja 7 osobowa już tylko 2 tonową. Czy ktoś zgłębiał temat z czego wynika ta różnica?
  5. Rozmawiałem z diagnostą, procedura wygląda tak że po uzyskaniu "kwitu" wraz z nowa tabliczka znamionową wystawia kwit z którym mam się zjawić w wydziale komunikacji. Według diagnosty po uzyskaniu nowej tabliczki i glejtu od producenta to już czysta formalność. Co do samych technicznych zmian, wklejam maila od Hobby: Dear Mr Michalczyk, thank you for your request and for your interest at an uprading ot the weight from your caravan (model season 2009). At following you will receive the information your question. To 1: At the moment your caravan has 1600 kg. In this case the caravan has the drawbar "ZHL 15 A1" and not "ZHL 15 A". For upgrading the caravan has to have the drawbar "ZHL 15 A" (without "1"). To 2: In your case you can use the axle VGB 18 MV (with brake 25-2025) instead of DB 18 MV (with brake 25-2025). The VGB axle and the DB axle are compatible with each other. We suggest that you have the modification realised by a dealer, so that the work is done professionally. If you would like to make the load upgrade yourself: For a subsequent increase in the load to 1750 kg or 1800 kg, you require a clearance certificate from Hobby as well as a new type plate. These documents are subject to a fee and the costs are 80,- Euro + VAT. The documents must be submitted to a recognised inspection authority (in Germany this is TÜV or Dekra). The weight change must also be entered in the registration documents. If you decide to increase the weight of your vehicle to 1750 kg or 1800 kg, please give us your "OK" to prepare the documents for which a charge will be made. Co do drogi przez mękę, to też zależy od lokalizacji - ponoć w Poznaniu i Wrocławiu jest to prawie niemożliwe do realizacji, w Wawie wszystko przechodzi ( to nieoficjalna opinia dealera Hobby )
  6. Hej, Jestem szczęśliwym posiadaczem Hobby 560 UKF o DMC 1600kg. Po zapokowaniu wszystkich gratów (zarówno niezbędnych i zbędnych tzw "przydasi" albo "nice to have" waga na złomie pokazała 1730kg. Oczywiście zlałem wodę, wywaliłem koło zapasowe z bakisty, rowery poszybowały na dach auta przed podróżą przez Austrię. Jednakże czułem pewny niesmak z koniecznością ograniczenia wagi i po powrocie wysmarowałem maila do Hobby z prośbą o zmianę DMC. Odpowiedzieli sprawnie, aby podwyższyć DMC z 1600kg na 1800kg muszę zmienić: - dyszel na Knott ZHL 15-1 (teraz jest ZHL 15-1 A o dop masie przyczepy 1600kg). Dyszel bez zaczepu t.j. same podłużnice. - oś Knott VGB 18 MV (z hamulcem 25-2025) - koła 15 cali (teraz są 14 cali 185R) Nie przeraziło mnie to, ceny dyszli Knott w D to około 250-300EUR. Cena osi Knott VGB18MV to około 3500pln. Pomyślałem że to tak naprawdę koszt dwóch "grubych" mandatów za przekroczenie DMC - zmiany jak najbardziej uzasadnione. Zwróciłem się z zapytaniem ofertowym do Smolicz i tutaj kubeł zimnej wody na głowę. Oś wyceniona na UWAGA 12 600 pln, a podłużnice 5600 pln. Muszę przyznać że powiało ostrym chłodem. Zapytałem dziś o ceny owych elementów przedstawiciela Knott, mam nadzieję że ceny będą bardziej "życiowe". Czy ktoś z Was zmieniał owe pdłużnice dyszla i osie aby podwyższyć DMC? Przeczytałem parenaście stron w różnych wątkach, ale większość zmieniała DMC "papierkiem", bez zmian technicznych.
  7. No to przy 100kmh spalanie jest wręcz identyczne. Jako ciekawostkę moje drugie auto (q7 z motorem 4.2 V8 TDI, 326KM) przy tej samej prędkości i z tą samą przyczepą spala 12,5 litra - a więc litr mniej. I to chyba jedyna sytuacja kiedy mogę powiedzieć o tym aucie że jest oszczędne
  8. Przez święta przejechałem zestawem prawie 4k km - Wenecja i okolice. Muszę przyznać że zakochałem się w LA - na początku trochę przerażał, teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez niego. Nasza przyczepa ma 2,5m szerokości, więc jazda zestawem na np zwężeniach autostradowych jest dość wymagająca uwagi. Lane Assist prowadził skodę środkiem pasa, dzięki czemu przyczepa "sama" prowadziła się idealnie między liniami. Jest to niesamowite ułatwienie, zwłaszcza przy kilkunastogodzinnej jeździe ( jadę dopóki dzieciaki śpią / w miarę dają jechać). Niesamowity Pluuuus przez duże P. To była moja jazda testowa, zwróciłem uwagę na bardzo dużą różnicę w spalaniu - przy prędkości marszowej 90kmh spalanie 10,5/11 ltr, przy prędkości 100kmh to już 13/13,5ltr. Silnik TDI 190KM. Czy w Waszych Kodiaqach też jest taki skokowy wzrost? Podejrzewam że winowajcą jest opór powietrza, aczkolwiek nie spodziewałem się aż takiego wzrostu spalania przy tak niewielkim zwiększeniu prędkości.
  9. Znaki które widziałem z drogi były trójkątne, narysowany na nich był tył samochodu, dyszel przyczepy i kawałek przyczepy. Na dyszlu narysowany był duży, żółty "X". Czy 3,5t z piktogramu oznacza maks masę zestawu czy samochodu? Moja przyczepa ma DMC 1600, auto 2200 więc przekraczam 3,5tony. Jak będzie wyglądał znak który nakaże mi zjazd na wagę? 2,8t z dopiskiem "ALL" czy też piktogram auta z przyczepą?
  10. Znaki nakazujące odpinanie przyczepy zobaczyłem z autostrady, przez Austrię przejechałem w środku nocy z piątku na sobotę. NIe za bardzo rozumiem pytania czy był piktogram czy tylko 3,5t ?
  11. Tak na A5, niedaleko od granicy z Czechami.. Przeszedłeś bezboleśnie ważenie, czy wyleciało parę EUR?
  12. Po odciążeniu przyczepy przejechałem Austrię bezstresowo, obyło się bez kontroli. Co do metody ważenia, to na pierwszym placu kontrolnym po przekroczeniu granicy, zobaczyłem znaki nakazujące odpięcie przyczepy - trzy stanowiska. A więc akurat tam ważono przyczepę osobno. Muszę przyznać że powiało chłodem
  13. Jeszcze nie miałem czasu <ogarnąć> wszystkich opcji, mam nadzieję że uda się trochę zmniejszyć agresywność Lane Assist. Jeżdżę z przyczepą chyba z 15 lat, ale takie strachu to chyba jeszcze nie miałem.. Miałem wrażenie że auto chce zrobić test łosia z przyczepą przy 95km/h.. Pogrzebię jutro w menu przed podróżą..
  14. A wracając do tematu Kodiaqa to jestem na świeżo po zakupie. Kupiłem używany, ma służyć m.in. jako <rezerwowy> holownik. Oglądałem dwie sztuki, jeden z hakiem fabrycznym,q drugi bez. Szybki tel do Skody Auto Blak i krótka rozmowa mnie przekonała do wyboru auta z hakiem fabrycznym. Według Pana z Blak koszt montażu haka to około 8 tysięcy włączając zmianę softu skrzyni, większe chłodnice etc. Mnie to przekonało. Jutro testy bojowe Kodiaqa w drodze do Wenecji / Budapesztu. Podczas lokalnych testów asystent zmiany pasa tak szarpnął autem w bok, że wyłączenie tego systemu jest na pierwszym miejscu mojej checklisty przed odjazdem..
  15. Gdzieś w czeluściach internetów natknąłem się na zestawienie mandatów za przeładowanie. Uwaga! Tabela pochodzi z 2018, więc należy traktować ją jako orientacyjną.. BTW. Czy dostaliście mandaty za przeładowanie? Jeśli tak to ile $ i w jakim kraju?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.