Skocz do zawartości

Mieszek, osłona gumowa AL-KO-wymiana


bammber

Rekomendowane odpowiedzi

 

Godzinę temu, fate napisał:

Mam pytanie bo u mnie gumowa osłona nie jest przymocowana od strony zaczepu a spod niej widać brudny smar. Handlarz powiedział, że tak ma być ale coś czuje ze mogloby być lepiej.. Czy to problem? Guma jest ogólnie cala. Czy pod gumą hamulca najazdowego powinien być towot?

Guma od strony zaczepu podobno oryginalnie nie jest zamocowana. Ja sobie zrobiłem "wypas"

Ale czy smar ma być brudny to już nie jestem pewien...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

19 minut temu, fate napisał:

Dzięki, a jest jakiś patent na wymiane smaru pod tą gumą o którym powinienem wiedzieć?

Są takie narzędzia ?:

image.png.f65cfbdb3f5ba6681d3ba26db5ddf49d.png

Ful wypas by był rozebrać całość i w środku też wyczyścić, ale to już dla narwańców.

U mnie akurat było w druga stronę (pordzewiałe suwadło) i musiałem użyć zmywacza i drobnego papieru ściernego. 

A na koniec smarownica. Ja sobie kupiłem tanią, ale możesz gdzieś podjechać, żeby ktoś ci nałożył świeżego smaru. Ja wolę mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry 

Świetna robota z tą regeneracją gumy i samego suwadła. 

Mam następujące pytanie:

Średnica kalamitek? Jaka jest. Mam towotnice ale wszystkie mają większe jakby otwory i druga sprawa - czy te kalamitki wykrecaja się łatwo? Dlaczego pytam? Ponieważ wydaje mi się że kulki w nich tak stoją że blokują wpływ smaru. 

Oczywiście mógłbym zmierzyć średnice ale mam z 200 kilometrów do przyczepy a za jakiś czas chce jej ogarnąć stronę zaczepową między innymi i dobrze jakbym miał jakiś zestaw naprawczy. 

Przyczepka Avondale Avocet 2003 .

Dzięki z góry za pomoc. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, krzall napisał:

Dzień dobry 

Świetna robota z tą regeneracją gumy i samego suwadła. 

Mam następujące pytanie:

Średnica kalamitek? Jaka jest. Mam towotnice ale wszystkie mają większe jakby otwory i druga sprawa - czy te kalamitki wykrecaja się łatwo? Dlaczego pytam? Ponieważ wydaje mi się że kulki w nich tak stoją że blokują wpływ smaru. 

Oczywiście mógłbym zmierzyć średnice ale mam z 200 kilometrów do przyczepy a za jakiś czas chce jej ogarnąć stronę zaczepową między innymi i dobrze jakbym miał jakiś zestaw naprawczy. 

Przyczepka Avondale Avocet 2003 .

Dzięki z góry za pomoc. 

Pozdrawiam

Ktoś mi pisał, że lepiej nie wykręcać tych kalamitem, bo tak jest mało gwintu (cienka ścianka obudowy), i można łatwo uszkodzić.

Po południu podejdę i zmierzę średnicę, ale wydaje mi się że kalamitki są znormalizowane, i wszystkie powinny być podobne. Oczywiście mogą mieć różne średnice gwintu.

U mnie z nową smarownicą, to miałem problem ją ściągnąć z kalamitki. Musiałem szarpnąć oburącz, żeby zeszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ful wypas by był rozebrać całość i w środku też wyczyścić, ale to już dla narwańców.

 

Dlaczego? Całe UN trzyma się na 4 śrubach, więc dużo odkręcania nie ma. Ja u siebie rozbierałem i najwięcej zabawy jest z umyciem tego wewnątrz ze starego smaru, jeśli nie mamy myjki warsztatowej. Ale i tak da się zrobić. Rozbiórka samego UN (przynajmniej AL-KO) jest banalnie prosta. Moim zdaniem warto to zrobić. U mnie smar był w większości czarny a poza tym dało się tam zauważyć co najmniej 4 jego rodzaje, więc była tam mieszanina smarów. Na koniec nowy smar z odpowiednią normą (!) i pewność, że UN podziała kilka kolejnych lat.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krzall napisał:

Mam następujące pytanie:

Średnica kalamitek? Jaka jest. Mam towotnice ale wszystkie mają większe jakby otwory i druga sprawa - czy te kalamitki wykrecaja się łatwo? Dlaczego pytam? Ponieważ wydaje mi się że kulki w nich tak stoją że blokują wpływ smaru. 

Oczywiście mógłbym zmierzyć średnice ale mam z 200 kilometrów do przyczepy a za jakiś czas chce jej ogarnąć stronę zaczepową między innymi i dobrze jakbym miał jakiś zestaw naprawczy. 

 

Jak obiecałem:

Średnica główki kalamitki - 6,3mm

Średnica szyjki kalamitki - 5,2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 21:16, Piotrekm13 napisał:

Jak obiecałem:

Średnica główki kalamitki - 6,3mm

Średnica szyjki kalamitki - 5,2mm

Bardzo dziękuję ?. Bardzo ...

Chyba skończy się na wymianie kalamitek, ale.powalcze jeszcze z inną końcówką smarującą. Nie wiem jaki gwint, wezmę po kilka różnego rozmiaru na zapas. Dzięki bardzo ??

Edytowane przez krzall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.