Skocz do zawartości

Montaż 13 pinów w cepce- pytania


chiccoo

Rekomendowane odpowiedzi

a sprawdzałeś czy masz w ogóle podpięte zasilanie pinów 9 i 10 ?...

aleś chłopie wykrakał  :blagac: , moja prywatna ocena fachowców w ASO znowu spadła o kilka punktów

sprawdziłem i faktycznie nie miałem prądu na pinach 9 i 10  :pad: , ale po kilku godzinach walki udało się Panom załatwić napięcie na pinie 9 (czyli stałe) a na 10 (po zapłonie) się nie da, bo przez auto pociągnięty jest tylko 1 przewód);

żeby zrobić zgodnie ze sztuką muszę im autko zostawić jeszcze na raz na kilka godzin, więc osłabłem i zrezygnowałem (na razie)

 

z dobrym wiadomości, to wiem którym przewodem jest pociągnięty plus z akumulatora (2,5mm) i gdzie jest bezpiecznik (20A)

teraz na własną rękę wpinam przekaźnik, żeby prąd był tylko po zapłonie a po stronie przyczepy wszystko do pinu 9 i na tym na razie kończę

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

aleś chłopie wykrakał  :blagac: , moja prywatna ocena fachowców w ASO znowu spadła o kilka punktów

sprawdziłem i faktycznie nie miałem prądu na pinach 9 i 10  :pad: , ale po kilku godzinach walki udało się Panom załatwić napięcie na pinie 9 (czyli stałe) a na 10 (po zapłonie) się nie da, bo przez auto pociągnięty jest tylko 1 przewód);

żeby zrobić zgodnie ze sztuką muszę im autko zostawić jeszcze na raz na kilka godzin, więc osłabłem i zrezygnowałem (na razie)

 

z dobrym wiadomości, to wiem którym przewodem jest pociągnięty plus z akumulatora (2,5mm) i gdzie jest bezpiecznik (20A)

teraz na własną rękę wpinam przekaźnik, żeby prąd był tylko po zapłonie a po stronie przyczepy wszystko do pinu 9 i na tym na razie kończę

 

pozdr

 

Też tak miałem (nadal mam). Wyczytałem w dokumentacji Thule, że jedno z tych stałych zasilań jest opcjonalne. W ASO oczywiście nic mi na ten temat nie powiedzieli :( Sam sobie w bagażniku przełączyłem tak żeby zasilanie było na pinie do lodówki. Oświetlenie wnętrza przez te wszystkie lata nie było mi potrzebne bo mam w przyczepie akumulator.

 

U mnie z komory silnika tak naprawdę idą dwa przewody natomiast jeden z nich służy to zasilania świateł stopu i p. mgielnych chyba, z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aleś chłopie wykrakał  :blagac: , moja prywatna ocena fachowców w ASO znowu spadła o kilka punktów

sprawdziłem i faktycznie nie miałem prądu na pinach 9 i 10  :pad: , ale po kilku godzinach walki udało się Panom załatwić napięcie na pinie 9 (czyli stałe) a na 10 (po zapłonie) się nie da, bo przez auto pociągnięty jest tylko 1 przewód);

 

przepraszam że wykrakałem.

to widzę ze do 2006 roku jak sam zakładałem w ASO GM/DAEWOO/OPEL w Częstochowie to nic się nie zmieniło w innych ASO. tak samo nie było u mnie nic poza światłami i kablami wpiętymi w instalacje na szybkozłączki :blagac: brak zabezpieczenia antykorozyjnego otworów i od tamtej pory aso i "profesjonalnych"warsztatów unikam jak ognia przynajmniej u mnie w okolicy.

 

a tak teraz coś mi przyszło do głowy

piszesz ze 2.5 mm2  nie wiem czy to nie za mało na lodówkę. lodówka potrafi brać 10-15A + ładowanie aku. u mnie leży na pin 10 i 13 6mm2 i w cepce i samochodzie. wiem że zalecane przez producenta jest 2.5  ale to trochę mało przynajmniej ja tak uważam.

Edytowane przez BeKa87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś skończony montaż 13 pinów w budce- według Waszych rad i wskazuwek

Jutro zrobię test co i jak działa.

Jednego nie mogę tylko zrozumieć:

Na przewodzie do stałego i po zapłonie 12V jest przewód 2,5mm, a w przyczepie wszędzie 1mm ( oryginał ) więc po co aż 2,5mm jest skoro w mniejszy schodzi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończony montaż 13 pinów w budce- według Waszych rad i wskazuwek

Jutro zrobię test co i jak działa.

Jednego nie mogę tylko zrozumieć:

Na przewodzie do stałego i po zapłonie 12V jest przewód 2,5mm, a w przyczepie wszędzie 1mm ( oryginał ) więc po co aż 2,5mm jest skoro w mniejszy schodzi?

 

Pozdrawiam

 

Zaraz dostaniesz porady żeby wymienić do lodówki i ten drugi na 6mm2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Dziś skończony montaż 13 pinów w budce- według Waszych rad i wskazuwek

Jutro zrobię test co i jak działa.

Jednego nie mogę tylko zrozumieć:

Na przewodzie do stałego i po zapłonie 12V jest przewód 2,5mm, a w przyczepie wszędzie 1mm ( oryginał ) więc po co aż 2,5mm jest skoro w mniejszy schodzi?

 

Pozdrawiam

 

Sprawdz napięcie na końcówce kabli przy lodówce i napisz ile jest. Oczywiście auto ma mieć włączony silnik. U mnie na kablach 2,5, które były poprowadzone w aucie było 11,5 V, a to za mało do sensownego zasilania lodówki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu masz racje 11, 5 V to "mało" do działania choć z alternatora powinno wychodzić 13, 6-14, 4V.

Ja mam w lodowce wlepke że pobiera 110 W 9, 2A na 12V.

Zmierze i dam info ile jest na przekroju 2, 5mm -> 1, 5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz dostaniesz porady żeby wymienić do lodówki i ten drugi na 6mm2 :)

Witam. I tak powinno być  :yes:,żeby działało poprwanie i bez dużego spadku napięcia. 

Pozdrawiam

MagZyg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I tak powinno być :yes:,żeby działało poprwanie i bez dużego spadku napięcia.

Pozdrawiam

MagZyg

Wiem tylko nie widziałem jeszcze takiej instalacji. Nawet już w jednej przyczepie wymieniałem instalacje z 7 -> 13 i w oryginalnym kablu interesujące nas przewody miały max 2,5 kwadrat.

 

Mimo wszystko u mnie działa, ale ja mam krótki samochód. Zawsze lepiej to sprawdzić bo lodówka ważna rzecz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie to kształtuje się tak podczas przeróbki dobierałem doświadczalnie przekrój nominalne napięcie na klemie akumulatora 14.6V

mierzone tuż przy przełączniku lodówki

 2.5 mm2 - 11.9 V

4.0 mm2 - 12.8 V

6 mm2 - 13.9 V

takt o wyglądało u mnie, a  przewód 6 mm2 2x 17m kosztował mnie 93 zł samochód 4.51m cepka 7.7m od wtyczki do lodówki

Edytowane przez BeKa87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witus mnie sprowokował, a MagZyg potwierdził to co już na temat przekroi kabli szczególnie tych do lodówki zrobiłem i praktycznie pomierzyłem - przed i po wymianie. Ja w swojej instalacji w samochodzie i przyczepie poprowadziłem przewody 6 mm2 od akumulatora aż do złączki przy lodówce. i dopiero to dało oczekiwane rezultaty- na akumulatorze 14,4 na lodówce 14,1V. Moc grzałki w lodówce spada z kwadratem prądu  ( P=I2*R   ) I ta instalacja zrobiona jest z przekaźnikiem sterowanym napięciem po stacyjce. Natomiast zasilanie pompek i oświetlenia przyczepy jest pociągnięte przewodem 2,5 mm2 . Należy też pamiętać o sporym przekroju przewodu masy (ja wykorzystuję masę od zasilania lodówki) nim wraca suma wszystkich prądów do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja także oryginalnej nie widziałem, ale na pewno kolega ed takową ma, ja także przymierzam się do przeróbki w niedługim czasie. Według mnie, w starszych autach te instalacje były z grubszych przewodów, teraz pełno elektroniki i te kabelki są jak włosy.

Pozdrawiam

MagZyg


Witam, u mnie to kształtuje się tak podczas przeróbki dobierałem doświadczalnie przekrój nominalne napięcie na klemie akumulatora 14.6V

mierzone tuż przy przełączniku lodówki

 2.5 mm2 - 11.9 V

4.0 mm2 - 12.8 V

6 mm2 - 13.9 V

takt o wyglądało u mnie, a  przewód 6 mm2 2x 17m kosztował mnie 93 zł samochód 4.51m cepka 7.7m od wtyczki do lodówki

Witam.  I jest pan zadowolony :skromny: >

Pozdrawiam

MagZyg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witus mnie sprowokował, a MagZyg potwierdził to co już na temat przekroi kabli szczególnie tych do lodówki zrobiłem i praktycznie pomierzyłem - przed i po wymianie. Ja w swojej instalacji w samochodzie i przyczepie poprowadziłem przewody 6 mm2 od akumulatora aż do złączki przy lodówce. i dopiero to dało oczekiwane rezultaty- na akumulatorze 14,4 na lodówce 14,1V. Moc grzałki w lodówce spada z kwadratem prądu ( P=I2*R) I ta instalacja zrobiona jest z przekaźnikiem sterowanym napięciem po stacyjce. Natomiast zasilanie pompek i oświetlenia przyczepy jest pociągnięte przewodem 2,5 mm2 . Należy też pamiętać o sporym przekroju przewodu masy (ja wykorzystuję masę od zasilania lodówki) nim wraca suma wszystkich prądów do akumulatora.

Tak to wszystko prawda tylko wymaga to najprawdopodobniej drugiego gniazda. Ja w starej przyczepie miałem z 12,5 V. To nie był jakiś wielki problem. Lodówka chłodziła. Wieczorem i tak przełączałem ma gaz. Muszę zmierzyć w obecnej przyczepie, ale w zeszłym roku zmieniałem pobyt z 5 razy, spożywka przetrwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow i zwracam się o prosbę otóż skleroza nie boli ale wyciąga kasę  i na tą chwilę poszukuję dekodera do cyfrówki ale zasilanie 12v gdyz takie posiadam z panela  obdzwoniłem ,ale wszędzie- bezkutecznie więc liczę na pomoc kolegow moze ktos podesle linka z firmą ktora posiada takie cacko lub cos na PW-serdeczne dzięki za zainteresowanie  się moją sprawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekoder cyfrowego polsatu do ich Muxa 4 - odbiera cale dvb-t plus ich mux, cena 49pln, pracuje na 12V, podaje 5V do wzmacniacza anteny, zadnej umowy, mialem i używałem - jest OK  a i Ipla śmigała ;-)

 

A co do kabli - u mnie w samochodzie na wyjściu do lodówki jest 14,2V (na aku 14,4V) przy lodowce (5,5 metra dalej) 13,5V - wszędzie mam 2,5mm.kw. wiec nie wiem dlaczego sa u Was takie duze spadki? - moja lodowka na wlepce ma 180W

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.