Skocz do zawartości

Terrano II / X-trail


Gitner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś ujeżdża Terrano II lub X-trail? Interesuje mnie tylko krótka buda, najchętniej w LPG. Szukam wyższej alternatywy dla kombi, auto dla 2 osób na dojazdy do pracy, po drzewko, wczasy, ryby etc. Drugie jakie mnie interesuje to X-trail, ale narazie nie mam na niego budżetu. Obowiązkowa klimatyzacja, a jakby była regulacja wysokości fotela kierowcy to już bajka. Nie mam E więc docelowo będę ciągać max 3,5 DMC. Jakie są Wasze opinie o tych autach, spostrzeżenia?

 

Gitner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wiem co nie co o Terrano II w obu wersjach...

Przy obecnych cenach opłaca się bardziej LPG od diesla. Silnik w miarę ok. (jedyna wada to łańcuch, który czasem się wyciąga i trzeba go wymienić $$$) ale martwi mnie najbardziej skrzynia. Często pada bo ma wadę. Trzeba to dobrze sprawdzić przed kupnem. Problem jest taki że nie wolno ani grama jechac na 4X4 po asfalcie i nawet jak to wyłączysz to sie zawsze nie wyłączy... Trzeba 1-2 metrów cofnąć po wyłączeniu napędu.

Wersja krótka jest jakaś taka poręczniejsza. W długiej tłucze z tyłu jak w pickupie na pace. Spalanie miasto trasa 50/50 to 16 litrów LPG max w longu.

Acha jak wariuje elektryka (a się to zdarza) to 99% szans, że rozszczelniła się tylna lampa i okresowo robi zwarcie (jak leje).

 

Bardzo awaryjne zestawy wskaźników !!! Dot. wersji poliftowej czyli elektroniczne.

 

 

Jak coś to pytaj. Jakieś ceny części jeszcze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma x-trail i tak:

plusy:

- autko zwinne

- wygodne

- w miarę oszczędne

- dobre silniki 2.2 dci - podobno nie jest to jednostka francuska ale prawdziwie japońska. tylko oznaczeni dci odstrasza.

- ogólnie kumpel twierdzi, że wydaje na autko mniej niż jego brat na toyotę rav4

 

minusy:

- korozja zaczyna się od tylny nadkoli i chętnie się w nim zadamawia,

- złej jakości plastiki we wnętrzu auta. szybko pękają, rysują się, a gumowe elementy wycierają. kumpel ma autko do nowości i po 8 latach wygląda jak mój jeep cherokee po 20

- w terenie średnio sobie radzi, ale to autko trzeba rozpatrywać w kategorii suv a nie terenowe.

 

ogólnie zależy do czego chcesz auto. jak dojazd do pracy + cepka na dalekie wyjazdy to ja bym wybrał x-trail'a a jak krótkie dystanse i ostrzej w terenie to terrano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Drugie jakie mnie interesuje to X-trail, ale narazie nie mam na niego budżetu."

Myślę że kolega ma na myśli wersję T30 czyli pierwszą. Wszystko co napisał Stef jest prawdą a stan wnętrza auta zależy jak jest ono użytkowane. Mój X-Trail jest z 2005r i ma przebieg 153tys km, ale wnętrze nie jest jakoś szczególnie zniszczone. Jest tam dużo plastiku i nie jest on najwyższych lotów ale bez przesady (zwłaszcza w zestawieniu z amerykanami - wcześniej miałem Chevy S-10 Blazer).

Co do układu 4x4 myślę że jest on lepszy niż chociażby w Rav4 czy Crv. W Nissanie możesz sam decydować jakiego napędu używasz, jest też możliwość spięcia obu osi w proporcji 50/50 (do 40km/h).

Jeśli chodzi o holowanie to moim zdaniem jest całkiem dobrze mocy wystarcza (136km i 320Nm) nawet na dużych podjazdach, zawieszenie jest dość sztywne więc autem nie buja, a dzięki 4x4 ustawisz przyczepę nawet w bardziej niedostępnym miejscu. Przy prędkości 100km/h masz trochę ponad 2000obr/min na VI biegu więc jest w miarę cicho i komfortowo. Nie bez znaczenia jest też DMC auta wynosząca 2050kg zostaje jeszcze trochę do viatolla i kat E.

Gdyby były jakieś pytania chętnie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak jak pisałem, do czego ma być autko.

W ciężkim terenie możemy szybko "zgubić" napęd 4x4, bo jednak elektroniki trochę jest w tym skomplikowanym sprzęgle. W terrano jest duuużo prościej wszystko rozwiązane.

A patrzyłeś na jeepy, np Liberty z 3,7 l benzyna +LPG. Spalanie na poziomie 16 l /100km ale LPG, a że cena gazu jest teraz bardzo korzystna to może warto? W dieslu jeepy nie jeżdżą najlepiej ale 3,7 litra to fajnie śmiga, mało a nawet bardzo mało awaryjna jednostka i do tego wszystko mechaniczne, bez zbędnej elektroniki w przekładniach. Wadą jest tylko to, że autko jest ciężkie, coś ponad 2,6 t DMC :(

Miło się tym jedzie po asfalcie a jeszcze lepiej w terenie no i jest czym budę ciągnąc.

Sorry ale jestem zboczony na punkcie tej marki bo ze starego cherokee byłem niesamowicie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukam auta dla fanu pod typowy teren, nie interesuje mnie offroad. Na napędzie zalezy mi bardziej od strony praktycznej, raz na jakiś czas muszę przelecieć z przyczepką przez łąkę, przelecieć lasem na ryby, grzyby, poza tym zimą się przydaje na nieodśnieżone boczne drogi. Do tego codziennie miałby dowozić mnie lub małżonkę do pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to tylko SUV. Komfort, obsługa, przyjemność z jazdy na codzień, mniejsze spalanie... Prawdziwa terenowka to tylko do cięższej pracy lub "fanu". Bez sensu w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to jeśli już w tych Japończykach się rozglądasz, to wybrał bym CRV-kę, do jazdy w takie zwykłe mokre liście da radę, a uważam, że "jakościowo" z Nissanem wygra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z przedmówcami crvII dobry wybór jeżeli ma być z LPG wciskając butle 42l nie stracisz bagażnika. Spalanie z ogonem ok 16lLPG chociaż X ma lepsze rozwiązanie napędu, ale ogólnie bezawaryjność Honda wygrywa. Ja mam crv 2.0 i daję radę z przyczepą, a szukałem również X Traila . Terano odpuść sobie, chyba ze lubisz jeździć czołgiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

O kurcze temat dla mnie.

Jeżeli ktoś ma pytanie jeśli chodzi o terrano to służę pomocą.

 

Ze skrzynią w terrano nie jest tak źle o ile nalewa się odpowiednio dużo oleju i go wymienia.

Jeżeli chodzi o napędy 4x4 to to czy trzeba cofnąć czy nie czy się załącza czy nie to tylko kwestia tego jakiego rodzaju są sprzęgła przy przednich kołach - którymi odłącza się koło od półośki - tylko koła się obracają bez osi i bez wału = mniejsze zużycie paliwa przy wyłączonym napędzie 4x4.

są trzy wersje:

  • automatyczne - z założenia same sie załączają o ile obydwa koła mają trakcje jak już sie ugrzęźnie w błocie i jedno idzie luźno to się niechętnie załączą, napęd 4x4 włączamy przed przeszkodą - po wyłączeniu żeby się rozpięły to trzeba czasem cofnąć.
  • ręczne - pokrętło i to samemu się ustawia czy załączone czy nie i tyle
  • zabieraki - zawsze włączone

Moim zdaniem najlepsze są ręczne.

 

Trudno mówić o jakiejś podziale mocy przód tył - w tym samochodzie po prostu nie ma centralnego dyfra - jest to zaleta jak i wada troche.

Dlatego jak napisał commander nie jeździ 4x4 jak jest trakcja (w zasadzie po co 4x4 na czarnym ?) To nie jest tak że zaraz coś sie rozsypie od jazdy w łączonym napędem 4x4 po asfalcie, ale z założeni anie można. Nie można mieć też różnych opon z przodu i z tyłu.

 

Nie spotkałem sie z jakimiś powtarzalnymi awariami elektrycznymi w terrano, nie mówię tu osobie ale znajomych z klubu nissana w którym jestem od wielu lat.

Edytowane przez hugh_h (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.