Skocz do zawartości

Moc i spalanie z przyczepą a żywotność silnika


Binek77

Rekomendowane odpowiedzi

akurat na moim "drugim" forum mamy temat o żywotności silników w jeepach.

poniżej fotka licznika jeepa z sprzed paru dni jednego z kolegów   ... trzeba tylko dodać do tego  1mln km :)

(moj ma "dopiero" 300tyś a chrysler oficjalnie określił żywotność silnika (4,7v8) do remontu na 500tyś (skrzynie na 700tyś :) )

Nie chodzi przypadkiem o gwarancję do 500tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co do przebiegów to juz pisałem gdzieś ale sie powtórze :]  mówi sie że tylko stare diesle robiły duże przebiegi a teraz to na 300 strach patrzeć ... a ja niedawno oddałem 2.2 CDI ASB z przebiegiem 820000km ;) Niewysilone amerykańce spokojnie też miliony dobiją :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mowicie to jest dobrze a nawet lepiej. Czyli mozna wierzyc, że wszystkie nowe "bryczki" spokojnie bezawaryjnie powinny :stuknac" 500 tys. km  :look:

Czy mozna rowniez rozumiec, że zwiekszone zuzycie oleju, wypalone zawory EGR, przeplywomierze powietrza, "zasyfione" lub zatarte turbiny, zawory elektromagnetyczne sterowania podcisnieniem itp., itd nie maja wiekszego znaczenia na zuzycie paliwa i utrate mocy? zanim osiagna deklarowane przebiegi przez was posiadaczy i uzytkownikow ???

Chyba, ze zapomnieliscie po prostu dopisac, ze podczas eksploatacji swoich holownikow wymieniliscie w miedzyczasie juz 70% osprzetu silnika?- zanim te magiczne setki tys. km czy miliony stuknelo na waszym tacho ? Mowimy naturalnie o autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba, ze zapomnieliscie po prostu dopisac, ze podczas eksploatacji swoich holownikow wymieniliscie w miedzyczasie juz 70% osprzetu silnika?- zanim te magiczne setki tys. km czy miliony stuknelo na waszym tacho ? Mowimy naturalnie o autach.

Ale silnik cały :] . Dla tego właśnie cenie sobię "benzynę", jest trochę mniej do elementów "okołosilnikowych" do zepsucia. I w moim przekonaniu ma przyjemniejszy smród :ee:

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mowicie to jest dobrze a nawet lepiej. Czyli mozna wierzyc, że wszystkie nowe "bryczki" spokojnie bezawaryjnie powinny :stuknac" 500 tys. km  :look:

Czy mozna rowniez rozumiec, że zwiekszone zuzycie oleju, wypalone zawory EGR, przeplywomierze powietrza, "zasyfione" lub zatarte turbiny, zawory elektromagnetyczne sterowania podcisnieniem itp., itd nie maja wiekszego znaczenia na zuzycie paliwa i utrate mocy? zanim osiagna deklarowane przebiegi przez was posiadaczy i uzytkownikow ???

Chyba, ze zapomnieliscie po prostu dopisac, ze podczas eksploatacji swoich holownikow wymieniliscie w miedzyczasie juz 70% osprzetu silnika?- zanim te magiczne setki tys. km czy miliony stuknelo na waszym tacho ? Mowimy naturalnie o autach.

 

Ze swojego skromnego doświadczenia pozwole sie nie zgodzić ...

 

Wcześniejsze TDI poszło do ludzi przy 540tyś km przebiegu ... choć pewnie po zabiegach komisanta miał 190 :hehe:  a co do kręcenia liczników to sami jestesmy sobie winni :bzik: potem wydaje się że silniki sypią się między 200 a 300 tyś a w rzeczywistości ma dwa razy tyle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach 80-tych najgorszą firmą motoryzacyjną uważano markę Ranault - gdzie Aż 28 na 1000 wyprodukowanych pojazdów posiadało usterki  nie do naprawy !  :no:  :no:  :no:

Po 30 latach rozwoju motoryzacji najlepszą fimą motoryzacyjną dzisiaj uważa się Volvo - gdzie Tylko 56 na 1000 wyprodukowanych pojazdów posiadało usterki nie do usunięcia !  :yes:  :yes:  :yes:

 

Jest dobrze. Bedzie jeszcze lepiej. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helmut może tak trafiam sam nie wiem ale w moich autach PB z racji przebiegu to wymieniałem następująco:

 

-passat 2,8V6 398tyskm  pompa paliwa 130zł  (brak szczotek) alternator 350zł (padły łożyska i szczotki) czujnik położenia wałka rozrządu 50zł,sterownik abs 300zł,czujnik położenia xenonów 100zł 

-tempra 327tys km wymiana alternatora,uszkodzenie sterownika położenia wycieraczek,padła pompa wspomagania (od nowości u nas)

-Mazda Xedos 2,0 V6 w rodzinie od 10lat  przebieg teraz około 280tys km wymienione sondy lambda 2szt i chłodnica cieczy chłodzącej poza tym zero problemów do dzisiaj

-dla przykładu auto z małym przebiegiem bmw e39 2,0 r6 prawdziwy przebieg 180tys km miałem go przez 1 rok tylko i wymieniłem ,termostat,wiscoze,czujnik położenia wałka rozrządu ssącego,sterownik abs,hałasujacy vanos na zimnym(tak sprzedałem),problem z lampką poduszki powietrznej (winna mata zajętości w siedzeniu pasażera).

To taki rekonesans z uzytkowania aut przeze mnie oczywiście nie wszystkich bo były jeszcze głównie japońskie,mazdy,hondy z mniejszymi przebiegami z którymi nic się nie działo więc nawet nie opisuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W latach 80-tych najgorszą firmą motoryzacyjną uważano markę Ranault - gdzie Aż 28 na 1000 wyprodukowanych pojazdów posiadało usterki  nie do naprawy !  :no:  :no:  :no:

Po 30 latach rozwoju motoryzacji najlepszą fimą motoryzacyjną dzisiaj uważa się Volvo - gdzie Tylko 56 na 1000 wyprodukowanych pojazdów posiadało usterki nie do usunięcia !  :yes:  :yes:  :yes:

 

Jest dobrze. Bedzie jeszcze lepiej. :]

Tutaj jest parę słów na ten temat:

 

http://moto.onet.pl/aktualnosci/awarie-w-naszych-autach-sa-zaplanowane/3rn7c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moj Galaxy -silnik 2.0 i 140 KM palil z przyczepa jakies 3,5 litra wiecej na 100 km. Normalnie(bez cepki) na trasie 6.5 - 7.5 przy sredniej predkosci 130km/h.

Tydzien temu zakupilem S-maxa 2.0 ze 163KM ktory ponoc generalnie mniej pali niz Galaxy.

stad moje laickie pytanie: czy wieksza moc silnika moze oznaczac ze przyczepa bedzie mniejszym obciazeniem dla auta i wobec tego spalanie tez bedzie mniejsze?

 

S-Max sprawdzony! Na dlugi Weekend wybralismy sie na Gardasee. 650 km na pelnym baku z przyczepa. czyli ok 10 L na 100km. Jest niezle :)

No i konkretne przewyzszenia trzeba podkreslic.

Minimalnie lepsze osiagi niz w Galaxy. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.