Skocz do zawartości

Pogadajmy o jakości akumulatorów i okablowaniu do nich


Socale

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak się natrudziłem by filmiki porobić , o wrzuceniu na forum już nie wspomnę przy moim wolnym necie :( a tu żadnego odzewu choćby krytyki  :krzykacz:  , chyba nikt nie czyta co piszę  :pad: . Wiem jest wiele ciekawszych tematów.

Pozdrawiam serdecznie.

 

Witam !

Masz rację, mnie Twój opis umknął :skromny:

Co się odwlecze, to nie uciecze, więc jestem, czytam i podziwiam :bravo:

Z takim pietyzmem podszedłeś do zagadnienia, że jestem pełen podziwu dla tego, co zrobiłeś :ok:

Filmiki z pomiarów zachowania się akumulatorów pod obciążeniem itd., to już "wisienka na torcie" :rolleyes:

Ode mnie, słowa uznania :ok:

 

PS

Ja pochwalę się małym wycinkiem instalacji ze swojej przyczepki, ale bardziej w celach edukacyjnych.

Razem z Twoim opisem, stanowi to chyba dobry materiał poglądowy, jak należy zabezpieczać obwody wysoko prądowe przy akumulatorze.

:hmm:

 

post-8228-0-30317400-1425779524_thumb.jpg

 

post-8228-0-13152800-1425779538_thumb.jpg

 

post-8228-0-09601000-1425779537_thumb.jpg

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

witam, Krzysiu wybacz że zmusiłem cię do nocnego oglądania i pisania na forum , tak jak wspomniałeś będzie to niezła lektura dla tych co są lub będą na etapie modernizacji instalacji elektrycznej, mają wzór do naśladowania i spokojnego snu na wyjazdach. Słowa uznania jakie wyraziłeś jest dla mnie również budujące do dalszych eksperymentów i ich ukazania dla potomnych. Obecnie jestem na etapie reanimacji napędu mover enduro I , i już się rodzi myśl utworzenia postów/tematu z przeprowadzonych prac i uruchomieniu mechanizmów.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gdzie można zakupić takie klemy z bezpiecznikami?

 

Witam Danielu jeśli chodzi o zabezpieczenia w mojej przyczepce widniejące na foto to zakupiłem w punkcie demontażu pojazdów ( recykling) od pojazdu marki IVECO Daily, klema (+) i (-) . W okolicy Poznania na pewno znajdziesz takiego na rozbiórkę, będzie taniej niż w sklepie, ja zapłaciłem 50zł za komplet. Jedynie musiałem jeszcze dokupić mniejsze bezpieczniki by dopasować do instalacji w przyczepie.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Kolego California, GRATULACJE.    Dobra pożyteczna ROBOTA.

 

 Z wielką przyjemnością obejrzałem efekty Twojej pracy przedstawione na tych filmikach.

 

 Twoje doświadczenia zachęcają wręcz do montażu napędu w przyczepie, bo udowadniają ,że dobry akumulator bez problemu obsłuży MOVERA.

 

Ps.  Przy okazji proszę o opinie, czy akumulator typu VRLA , AGM  12V, 70Ah, 760 A  (wcześniej używany przeze mnie w aucie 5 lat) zamontowany aktualnie w przyczepie obsłuży MOVERA i jaki byłby potencjalny koszt takiego montażu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy fachowcy - elektrycy, kempingowcy. W dyskusji przewija się cały czas jaki to akumulator, jakiej marki byłby / jest najlepszy ..........do "holownika". To też problem, ale łatwiej go rozwiazać. Natomiast, jaki akumulator jest wg Was, fachowców najlepszy, dedykowany do przyczep kempingowych i to głownie tam, gdzie ktoś chciałby dłuzej skorzystac tylko z akumulatora. Siarkowy, żelowy, AGM (do głebokiego rozładowania) - i jak to chyba we fragmencie dyskusji, słusznie zauwaza Kristofer (szacun dla niego i jego wiedzy) : jaki akumulator do jakiego zasilacza zabudowanego w przyczepie. Sam mam przyczepę "angielkę" z 1993 roku, wiec ma juz swoje lata, ma konstrukcyjnie przygotowane miejsce na akumulator poza budką, zasilacz tez zapewne do aku zasiarcaonych (żeli i AGM jeszcze wowczas nie stosowali powszechnie). Teraz co do takich przyczepek (zasilaczy) byłoby wskazane (do głebokiego rozładowania). Zauwazam że nowy akumulator, ktory radzi sobie z rozruchem diesla (2400ccm) bez problemu, po postoju tydzien czasu w przyczepce (zdjete klemy) traci pojemność, ledwo co uruchamia pompki wody, radio i oswietlenie LED. Wiec koledzy, co - jaki akumulator do (tylko) przyczepki ?

post-1811-0-20330700-1431433605_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy fachowcy - elektrycy, kempingowcy. W dyskusji przewija się cały czas jaki to akumulator, jakiej marki byłby / jest najlepszy ..........do "holownika". To też problem, ale łatwiej go rozwiazać. Natomiast, jaki akumulator jest wg Was, fachowców najlepszy, dedykowany do przyczep kempingowych i to głownie tam, gdzie ktoś chciałby dłuzej skorzystac tylko z akumulatora. Siarkowy, żelowy, AGM (do głebokiego rozładowania) - i jak to chyba we fragmencie dyskusji, słusznie zauwaza Kristofer (szacun dla niego i jego wiedzy) : jaki akumulator do jakiego zasilacza zabudowanego w przyczepie. Sam mam przyczepę "angielkę" z 1993 roku, wiec ma juz swoje lata, ma konstrukcyjnie przygotowane miejsce na akumulator poza budką, zasilacz tez zapewne do aku zasiarcaonych (żeli i AGM jeszcze wowczas nie stosowali powszechnie). Teraz co do takich przyczepek (zasilaczy) byłoby wskazane (do głebokiego rozładowania). [...] Wiec koledzy, co - jaki akumulator do (tylko) przyczepki ?

 

Mówiąc ogólnie, to oczywiście najlepszym wyborem jest accu żelowy, a w następnej kolejności: AGM w wer. VRLA, oraz kolejno akumulatory przeznaczone do pracy cyklicznej, oznaczone jako "Deep Cycle" - AGM i SLA, ale już z uwzględnieniem kwestii bezpiecznego montażu (gazowanie). Najłatwiej będzie w przyczepach, które posiadają hermetyczny i dedykowany dla akumulatora schowek.

Inną kwestią jest posiadanie w instalacji przyczepy, zamontowanej przez producenta ładowarki akumulatora (mowa o przyczepach starszych, ponieważ nowsze powinny wszystko już uwzględniać). Takie ładowarki są na ogół mało skomplikowane i umożliwiają ładowanie akumulatorów jednego typu, czyli standardowych z płynnym elektrolitem, ew. w wer. SLA.

Jeżeli nie chcemy przeprowadzać znaczących zmian instalacji, to wyjściem jest stosowanie takich akumulatorów, do jakich jest przystosowane ładowanie. Pocieszające jest to, że technologia produkcji akumulatorów poszła znacząco naprzód i nawet wśród standardowych, są całkiem udane oraz długowieczne modele.  Trzeba koniecznie szukać akumulatora w wersji do pracy cyklicznej oraz z wyraźnym oznaczeniem "deep cycle", którego producent nie obawiał się umieścić na obudowie, co na szczęście, obecnie nie jest takie trudne.

Myślę, że w pewnych sytuacjach można by pokusić się nawet o zastosowanie akumulatora AGM, który powinien w miarę bezproblemowo znosić standardowe ładowanie. W każdym bądź razie, w samochodach spisują się dzielnie :hmm:

Zauwazam że nowy akumulator, ktory radzi sobie z rozruchem diesla (2400ccm) bez problemu, po postoju tydzien czasu w przyczepce (zdjete klemy) traci pojemność, ledwo co uruchamia pompki wody, radio i oswietlenie LED.

 

Tego chyba nie rozumiem.

Akumulator jest nowy w samochodzie i przekładasz go chwilami do przyczepy, czy już jakiś czas go używałeś w samochodzie i teraz dopiero zawędrował na stałe do przyczepy?

Przyczyną opisanego przez Ciebie zachowania akumulatora, jest najprawdopodobniej jego słaba kondycja, a jeśli jest nowy, to może być słabej jakości lub uszkodzony (nie można tego wykluczyć nawet w nowym akumulatorze). Obniżona pojemność, zwiększone samorozładowanie, wewnętrzne zwarcia itd., mogą dawać takie objawy. Gdy accu jest zamontowany w użytkowanym codziennie samochodzie i jego rozładowanie podczas rozruchu jest kompensowane natychmiast podczas jazdy przez alternator i za każdym razem, to można nawet nie zauważyć jego osłabionej wydajności.

Inaczej się stanie, gdy przez wspomniany tydzień w ogóle nie będziesz jeździł samochodem, spróbuj wtedy uruchomić silnik, a jestem przekonany, że po tym, co opisałeś, nawet nie stęknie. W tej sytuacji, powinieneś oddać accu do sprawdzenia lub reklamować (jeśli jest nowy), chyba że zdajesz sobie sprawę z tego, że mogłeś go sam uszkodzić. Wcale dużo nie trzeba, zwłaszcza przy dieslu i np. niezbyt markowym akumulatorze. Wystarczy podczas rozruchu, zbyt długo pokręcić rozrusznikiem i możemy mieć w niedalekiej przyszłości problem, podobny do opisanego przez Ciebie. Ekspertyza Twojego akumulatora, powinna wiele wyjaśnić.

IMHO

Ps.  Przy okazji proszę o opinie, czy akumulator typu VRLA , AGM  12V, 70Ah, 760 A  (wcześniej używany przeze mnie w aucie 5 lat) zamontowany aktualnie w przyczepie obsłuży MOVERA i jaki byłby potencjalny koszt takiego montażu.  

 

Lucek, jeśli jest jeszcze w dobrym stanie, to obsłuży, chyba że stawiałbyś przed napędem trudne i długotrwałe zadania, to wtedy sam się zorientujesz, ile czasu accu daje radę (centralki napędów posiadają na ogół ustawiony próg wyłączający przy zbyt niskim napieciu accu).

Co do kosztu montażu, to postaraj się sprecyzować pytanie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.