Skocz do zawartości

Masa ramy i przebicie


Tomek_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolego, masz udzielone wszystkie odpowiedzi. Skoro jesteś pewien i nie chce ci się podmienić przedłużacza a i twierdzisz że wtyczka nie ma znaczenia to działaj (szukaj w kolejnych możliwych opcjach). Nic więcej nie wymyślisz poza tym co już tu napisane (z możliwych przyczyn).

 

Wiedzę masz niewielką skoro zadajesz takie pytania, to zrozumiałe nie musisz się znać.

Jednak brak chęci postąpienia zgodnie z logiką eliminacji przyczyn, powoduje że i np mnie nie chce się już dalej udzielać w tym temacie bo dyskusja zaczyna być jałowa.

Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, faktycznie dyskusja nie przynosi rozwiązania.

Pozwolę sobie dodać kilka słów do tego konkretnego tematu, widzę że kolega Teodor2424  ma pojęcie aby użyć miernika więc dziwię się że sprawdza przewód pod napięciem 230V , przestaw kolego miernik na funkcję brzęczyka i sprawdź ciągłość przewodów w kablu zasilającym. 

Jeśli na obudowie/ ramie /bolcu czy uziemieniu ( jak zwał tak zwał) pokazuje się napięcie w granicach 120V AC to winą niezaprzeczalną jest brak poprawnego połączenia lub uszkodzony przewód ochronny PE / uziemienie/ w przewodzie zasilającym lub błąd w instalacji przyczepy/ przerwa w obwodzie ochronnym.

O instalacji w domu tu nie dyskutujemy bo zapewne jest wykonana zgodnie ze sztuką i nie podlega weryfikacji.

Pozdrawiam serdecznie i życzę cierpliwości w poszukiwaniach usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spotkałem się z sytuacjami na kempingach, że pomimo zgodnie z zaleceniami wykonanych robót przy wtyczkach, gniazdach i przewodach części metalowe przyczepy "szczypały" - przy pomiarze woltomierz wskazywał między ziemią i ramą ok 40 V.  Od tego czasu wożę ze sobą przewód 2,5 mm2 zakończony rurką  wbijam ją w ziemię i drugi koniec zapinam pod śrubę od koła manewrowego problem znika. Często właśnie na kempingach są błędy lub uszkodzenia w instalacji i to skutkuje takim "mrowieniem"

Prawidłowe podłączenie gniazda: Patrząc od strony otworów i na górze kołek ochronny, z lewej strony winna bić podłączona t.zw. faza dzisiaj oznaczenia "L", kolor przewodu brązowy, lub czarny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja tam nie chcę się wymądrzać, ale problem u kolegi nie jest w przyczepie ale w przedłurzaczu lub instalacji w domu. Na zdjęciach widać że mierzy sam przedłurzacz i ma połowę napięcia  pomiędzy żyłami roboczymi a ochronną więc czego się spodziewać po podłączeniu przedłurzacza do przyczepy, tam siłą rzeczy pojawi zię na ramie to co jest na przedłurzaczu w PE. Sprawdź miernikiem w gnieździe w którym podłączasz przedłurzacz czy jest tak samo - pomiędzy L-PE masz pełne napięcie, pomiędzy N-PE nie powinno być napięcia. Tak samo na gnieździe przedłurzacza. Zacznij od tego, lub wołaj elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.