Skocz do zawartości

lodówka na 12V


Rekomendowane odpowiedzi

Tak powinno być. "+" na pin 10 a "-" na pin 11.

Bezpiecznik powinien być w aucie ale nie wiadomo jak zrobiona instalacja.

Najprościej weź miernik i sprawdź czy po zapłonie masz na 10 i 11 pinie 12V.

 

Jak masz to sprawdź czy lodówka nie ożywa na 12V po włączeniu przeciwmgielnego. Może cepka ma 13pin a podłączenie jak dla 7pin.

Dzięki za podpowiedź, z mierników to mam kontrolkę :) , chyba nada się?

Czytałem w wątku o tym przeciwmgielnym, ale jak to się ma do jazdy? Jeździ się na przeciwmgielnych, żeby działała lodówka, przy ograniczonej widoczności ok, ale co z mandatami (i wkurzaniu innych kierowców) za jazdę w deszczu, czy ładnej pogodzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kontrolka będzie ok.

Co do przeciwmgielnego. No cóż podłączenie nie do końca fortunne ale takie jest.

M.in. jest to jeden z powodów dla którego warto to przełączyć. Kolejny to np nieprawidłowy przekrój przewodów dla lodówki przy takim podłączeniu (czasem grzanie się przewodów, czasem spadek napięcia na tej odległości a czasem przepalanie się bezpiecznika).

Tak czy inaczej warto to zmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem w wątku o tym przeciwmgielnym, ale jak to się ma do jazdy? Jeździ się na przeciwmgielnych, żeby działała lodówka, przy ograniczonej widoczności ok, ale co z mandatami (i wkurzaniu innych kierowców) za jazdę w deszczu, czy ładnej pogodzie? 

 

Nie ma żadnego problemu jeśli np. pod tylną lampą w przyczepie masz wyłącznik światła przeciwmgłowego.  W aucie masz włączone przeciwmgielne tył a w przyczepie wyłączone ( nikogo nie oślepiasz ) i lodówka działa.  Takie rozwiązanie zasilania lodówki mam w swojej Hobby z 92 r. gniazdo 7 pin. 

Ale pomimo tego, że mam możliwość zasilania lodówki z przeciwmgłowego to nigdy z niego nie korzystam. Wystarczają 2 lub 3 wcześniej zamrożone butelki  1,5l wody, żeby dojechać z zimna lodówką ze śląska nad morze. 

 

Sprawdziłem, napięcie na haku jest, więc pozostaje szukać dalej.

Wtyczka, dalej połączenia przewodów, rozumiem, że lodówka ma jakiś transfomator i on może też być walnięty?

 

Lodówka z Twojej przyczepy to nie jest taka typowa lodówka jak z domu gdzie cała robotę odwala sprężarka na 230V . Nie ma, żadnego trafa, które by przetwarzało napięcie z 12v na inne.  To lodówka absorpcyjna. Całą robotę robią grzałki ( 12v , 230v , lub palnik gazowy ). Być może masz uszkodzoną grzałkę 12v  ( sprawdź ją ).

Czy na 230v i gazie lodówka chłodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na gazie i na 230 działa na wtyczce też. to sprawdź czy dochodzi napięcie na lodówkę 12v potem grzałka. No to może być grzałka spalona. I wledy na 220 będzie chodzić i na gazie też A na 12 już nie. Myślę że nie obejdzie się bez wyciągania lodowki

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za podpowiedzi.

 Podoba mi się to "a może..." 

 raczej sam się nie podejmę wyciągania lodówki, więc do tego czasu pozostają zamrożone butelki w trasie.  :]

Może nie może - Struś - powiem szczerze, zęby zjadł na zasilaniu lodówek - więc wie co pisze. :)

Podrzuć na forum - może ci się uda zdjęcie puszki połączeniowej (przeważnie na początku przyczepy zaraz za bakistą) od wiązki haka - może tam na dzień dobry jest odłączona lodówka.

Przepraszam nie doczytałem - wtyczka 13 czy 7 pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;), wiesz jak brak prądu to trzeba sprawdzać instalację. Nie jest to trudne ale wymaga trochę czasu. Może ktoś kiedyś dołożył dodatkowy bezpiecznik na zasilaniu lodówki i bezpiecznik padł, może gdzies kabele się obluzował na łączeniu i jest przerwa. Przyczyn może być wiele ale za to na jednej nitce instalacji. Warto sprawdzić i uruchomić.

Szczerze to wątpię w działanie butelek z wodą na takim dystansie.

Założyłem sobie termometr w lodówce i zanim przerobilem 12V tez tak jeździlem. Co z tego że po 5 godzinach jazdy w lodówce było chłodno. To bylo odczucie subiektywne bo na zewnątrz +37°C a w niej zimno tylko termometr pokazywal już +17°C a to dla żywności dużo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej sam się nie podejmę wyciągania lodówki, więc do tego czasu pozostają zamrożone butelki w trasie.  :]

 

Po co na obecnym etapie miałbyś wyciągać lodówkę  :niewiem: 

Teraz wystarczy zlokalizować w przyczepie tylko same przewody zasilające lodówkę z 12 V, nic więcej.

Mając te przewody, można sprawdzić z dużym prawdopodobieństwem sprawność grzałki bez demontażu lodówki.

Dopiero, gdy pomiar będzie negatywny, należy lodówkę wymontować i sprawdzić, wyłącznik, przewody i ich podłączenie oraz już samą grzałkę.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.