Renegatt Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Witam serdecznie! Jestem nowy na tym forum Mam na imię Radek i obecnie mieszkam w UK. Planuję zakup przyczepy bo w UK jest masa ciekawych miejsc do obejrzenia i karawaning jest bardzo popularny, więc jest duży wybór przyczep, myślę nad czymś przestronnym tak by starczyło miejsca dla 4 dzieci mnie żony i psa :-) . Jako holownika chcę używać ford galaxy 1,9 tdi 150km z porządnym hakiem. Myślę o Fend Platin 700 albo 650. Pytanie czy mój galaxy da radę z taką budą? Bo to jest jednak spory klamot. Jako opcję zapasową widzę auto szwagra tj. bmw x5 3.0 diesiel. Pracuję jako kierowca ciężarówek więc mam i uprawnienia jak i doświadczenie z dużymi składami. pozdrowienia R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Mówią że dobry "KOŃ" to i po błocie pójdzie Ale tak na poważnie da radę bez problemu choć szału nie będzie. Ta przyczepa to "hotel" na kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jubi-tom Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Witam ja mam 650 fendta i jest w sam raz na moją rodzinkę 2+2 (4i 8 lat) na początku ciągnąłem ją galaxy ale benzynką 2300 cm3 i szału nie było bo mało mocy ( dieslem byłoby lepiej), ale zestaw był bardzo stabilny nawet przy większej predkosci, bo są dwie osie , Moja druga 650 platin ciągnę busem ponad 200 kucy i daje rade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Dzięki. Spróbuję więc tym co mam. Galaxy ma 7 miejsc i dużą puszkę na dachu także mamy gdzie się zapakować :-). Autko miało na starcie 115 koni ale chipowałem do 150 koni i moment obrotowy wynosi ok 400 nm. (profesjonalny warsztat, testowali na hamowni). Wracając do przyczepy, warto zaufać tej marce ? Jestem "zielony" także, opinie mile widziane o "fendtach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Przyczepy z tej firmy uważam za jedne z lepiej wykonanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jubi-tom Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 To jest mój drugi Fendt i jak dla mnie to tylko fendt lub kabe , kolega kupił hobby 2010 r i już jest rozszczelniona. I mój tata ma fendta z 87r ,i powiem szczerze nawet przykrego zapachu nie ma, tyle że te starsze wydają sie bardziej solidne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 No to do roboty zaczynam szukać przyczepę. Znalazłem kilkadziesiąt km od domu komis mają same budki i parę kamperów w tym te interesujące mnie modele, trzeba pojechać i obejrzeć i na coś się zdecydować. pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Obejrzałem i zdecydowałem się na Fendta platin 700, spełnia wszystko co mogę chcieć a nawet więcej bo nie wyobrażałem sobie, że tak można wyposażyć przyczepę kampingową. Dodatkowym argumentem na plus jest to co napisał powyżej kolega jubi-tom, że dwuosiowe budki są dużo stabilniejsze. Kupię to wkleję zdjęcia zestawu. W lipcu chcę jechać, ze znajomymi zwiedzać Szkocję a miedzy czasie jakiś wypad nad morze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wydra Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Nikt jeszcze koledze nie napisał, że trzeba sprawdzić wagę przyczepy i to co ma na haku? Fendt to joja pierwsza miłość. teraz mam innego ale źlego słowa na Fenda nie powiem. Wręcz polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) W dowodzie mam zapisane, że z tym hakiem mogę do 2 ton ciągnąć, nie wystarczy ? Z tego co widziałem w papierach to ta przyczepa ma całkowitą maksymalną i dopuszczalną wagę z pełnym załadunkiem wagę coś pod 1850. Edit: Widziałem dziś jak Fendta 650 ciągnął Ford S-Max, może, się mylę ale cięższy i większy Galaxy też da radę. Edytowane 5 Maja 2014 przez Renegatt (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miodzio Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Pamiętaj, że oprócz tego co masz w pozycji O1 w dowodzie rejestracyjnym. musisz zachować jeszcze stosunek mas DMC holownika i przyczepy minimum 1,33 - to warunek dla hamulca najazdowego w Polsce. To kto co i czym ciągnie nie zwalnia nas z konstruowania poprawnego w myśl przepisów i bezpiecznego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Pracuję jako kierowca ciężarówek więc mam i uprawnienia jak i doświadczenie z dużymi składami. pozdrowienia R. Jako zawodowy kierowca to powinieneś się znać na tym co i czym możesz holować P.S Ja już na Twoim miejscu szukałbym innego auta do tej przyczepy. Edytowane 5 Maja 2014 przez TOM3653 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Dzięki Miodzio, właśnie sprawdziłem. Spełniając te warunki to mogę kupić Fendta 650 . 700-setka przekracza ten stosunek mas 1,33 i tu musiałbym pomyśleć o zmianie auta na mocnego suv-a (szagrowe X5 tutaj by zdało egzamin). Galaxy ma DMC 2510, a więc może wedle polskiego prawa ciągnąć do 1887 kg. Co prawda to nie obowiązuje w UK, ale zdrowy rozsądek zawsze mile widziany. 650-ka to też super budka, wybrałem 700 tylko dlatego, że odrobinę większa a ma praktycznie tą samą cenę. Na co powinienem zwracać uwagę przy kupnie? TOM3653: Masz rację, jednak nie mam doświadczenia w holowaniu autami osobowymi, nie znam ich realnych możliwości, to nie to samo co duża ciężarówka i przyczepa.Dlatego wolę zapytać praktyków zanim popełnię jakiś błąd, być może bardzo kosztowny. Edytowane 5 Maja 2014 przez Renegatt (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 TOM3653: Masz rację, jednak nie mam doświadczenia w holowaniu autami osobowymi, nie znam ich realnych możliwości, to nie to samo co duża ciężarówka i przyczepa.Dlatego wolę zapytać praktyków zanim popełnię jakiś błąd, być może bardzo kosztowny. Bo to jest troszkę przekombinowane, nie mniej jednak zmiana holownika wskazana do tej przyczepy, BMW 3.0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Dziś oglądałem miedzy innymi tą przyczepę: http://caravans.autotrader.co.uk/used-caravans/fendt/platin/2012-fendt-platin-650-tmf-uk-special-2011-reg-2012-leeds-cfpa-8aa3134645986e1f0145ae0a7660549a/makemodel/make/fendt?associatedVehicle=true . Jak pisałem mieszkam w UK stąd link do autotradera, fajny komis, mają masę wypasionych przyczep głowa boli jak się tam to obejrzy tam. TOM3653: Nie kuś mojej żony ha ha bo ona od dawna marzy o Audi Q7 a tutaj najlepiej 4,2 TDI i tu zapomnę o jakichkolwiek limitach :-) A na poważnie to wole przyhamować z wyborem przyczepy i dostosować coś do możliwości auta jakie mam teraz. Bo jak mam zmieniać i auto i kupować przyczepę to już wolę od razu kupić dużego kampera. Edytowane 5 Maja 2014 przez Renegatt (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.