Skocz do zawartości

Zakup przyczepy Fend 700 lub 650


Renegatt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podczas wakacyjnych wypraw do PL często widziałem czekając na prom miedzy Francją a Anglią większe kampery które holowały małe autka typu smart albo citroen c1 za przeguby jak przyczepkę, jakieś rozwiązanie to jest, co prawda z moją rodzina to nie ma szans - sześciu pancernych i pies :-). Niemniej wedle "stosunku 1,33" Galaxy bez problemu pociągnie Fendta 650. Kolega powyżej holował go sporo słabszą benzynką to mój tdi powinien całkiem sprawnie jechać, wiadomo nie będzie takiej elastyczności jak z  230 koni i ponad 500 nm z bmw 3.0 tdi. Jednak pojedzie.Na mój (laika) rozum budka starzeje się dużo wolniej niż samochód, prędzej zmienię auto niż kupię nowy kamping. Następny holownik to będzie mocny 4x4 SUV. Na co zwracać uwagę przy zakupie przyczepy? Zacieki, korozja ?  Celuję w max 5 letnią przyczepę.

 

TOM3653: Dzięki za komentarze, także krytyczne im więcej tym lepiej. Już mi wybiliście z głowy Fendta 700 i jestem pewien, że jeszcze dużo mogę się od Was nauczyć.

Edytowane przez Renegatt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz troszkę czasu lub Twoja małżonka to zapraszam do lektury, bardzo przydatna przed pierwszymi oględzinami.

:thank:     :thank:     :thank:

http://forum.karawaning.pl/topic/4622-na-co-zwraca%C4%87-uwag%C4%99-przy-kupnie-przyczepy/

http://forum.karawaning.pl/topic/1479-ma%C5%82y-przewodnik-dla-kupuj%C4%85cych/

 

Powodzenia :ok:  :ok:  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gazowe  i jest wystarczające ale warto mieć wkład elektryczny  lub po prostu jakiś grzejnik elektryczny

a tak w ogóle to pomyśl o układzie cepki z łóżkami piętrowymi dla dzieci  z drzwiami przesuwnymi ( ja tak mam i sobie chwale)model 650 ptfk ,nie będziesz musiał chować stołu aby dzieci mogły spać, i do wyposażenia dorzuć klime z funkcją grzania.

Edytowane przez jubi-tom (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gazowe  i jest wystarczające ale warto mieć wkład elektryczny  lub po prostu jakiś grzejnik elektryczny

a tak w ogóle to pomyśl o układzie cepki z łóżkami piętrowymi dla dzieci  z drzwiami przesuwnymi ( ja tak mam i sobie chwale)model 650 ptfk ,nie będziesz musiał chować stołu aby dzieci mogły spać, i do wyposażenia dorzuć klime z funkcją grzania.

Tu się zdecydowanie zgodzę z jubi-tom, jak chodzi o spanie dla dzieci. Sami szukaliśmy czegoś podobnego, tylko w mniejszym rozmiarze ze względu na mniejszy holownik, którego raczej nie będę zmieniać w najbliższym czasie.  Kupiliśy Hobby 560 KMFe. Tam jest identyczny układ z przodu, jak w tym Fendtcie, który zalinkowałeś, na środku ma salonik z taką podkową ustawioną dłuższym bokiem wzdłuż ściany, a z tyłu zamykane pomieszczenie dla dzieci z przesuwanymi drzwiami i piętrowym łóżkiem ustawionym wzdłuż tylnej ściany. Plusy są takie, że małżeńską sypialnię można zasłonić drzwiami lub harmonijką od saloniku i nie trzeba ścielić łóżka. A sypialnię dzieci też zamykasz i masz przytulny salonik. W przypadku  Platin tfk, wg mnie jest nieco mniej wygodnie, bo sypialnia rmałżeńska jest przechodnią ze sypialni dziecięcej.  Znalazłem układ w Fendtcie który jest identyczny z moim, tylko sypialnia dziecięca jest przestronniejsza i ma dodatkowy salonik dla dzieci w ich sypialni. O tu: http://www.fendt-caravan.com/caravans/saphir/grundrisse-und-details/650-skm.html. Nie wiem, czy ten układ był dostępny w roczniku, w który celujesz, ale warto sprawdzić. Naprawdę się ten układ sprawdza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za te podpowiedzi. Oglądałem też mniejszego Fendta chyba 590 jak dobrze pamiętam i też miał piętrowe dziecięce łóżko. Muszę pozostać przy Fendt 650 dlatego, że jako jedyny z większych przyczep nie przekracza 7 metrów, np Hobby 650 odpada już bo musiałbym holować to autem o masie własnej minimum 3,5 tony w UK... Pomysł jest super, taki piętrus to super sprawa i tylko taki model mnie interesuje. Czytałem tematy z linków, które wkleił TOM3653 i widzę, że naprawdę trzeba spokojnie i z rozwagą podejść do zakupu. Zrobiłem listę co mam sprawdzać, być może przy 3-5 letniej przyczepie może będzie tego mniej, ale na pewno warto zachować rozwagę by po prostu nie stracić pieniędzy. Przeglądałem post o zlocie i dostałem dodatkowej energii i motywacji by dołączyć do grona karawaniarzy :-) . Rozważam, też jednak zmianę holownika, myślałem o Toyota LandCruiser V8. No ale to przyszłość. Na razie umówiłem się na jazdę próbną tj. moje auto i Fendt 650. Sam ocenię jak taki zestaw po prostu jedzie. Zmieniłem też gniazdo przy haku z dwóch starych na nowszą chyba 13-14 pinową , mam też przejściówkę do starszych przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po jeździe próbnej. Powiem tak jak zobaczyłem duży samochód jak Galaxy z podpiętą 650-ką to trochę zwątpiłem czy ruszy :-) wydał się dziwnie mały... Jednak lekkie naciśnięcie pedału gazu i bez problemu po dość wysokiej trawie ruszył (mam automat). Jeździłem po miasteczku, trochę drogami krajowymi i nie było najmniejszych problemów. by sprawdzić ruszanie pod górę zjechałem tyłem (ku przerażeniu faceta z komisu hehe) dość stromym zjazdem do jeziora normalnie służącym do dowożenia żaglówek. Też ruszył i tak samo nie było pełzania skrzyni i trzeba było pedał docisnąć ale w sumie bez dychawki i z normalnymi obrotami. Na trasie przełączyłem na manualne sterowanie (tiptronik) i trzymając silnik w zakresie 2200-2800 samochód radził sobie całkiem sprawnie. Sprawdzałem hamowanie na wiele sposobów, tak samo slalom miedzy samochodami i też nic specjalnego się nie działo. Jedynie powyżej prędkości 100 km/ jednak masa i rozmary  budki dają znać o sobie. Przyspiesza dalej choć wyraźnie wolniej. Widać 150km i 400 nm diesla wystarczy by normalnie jechać, nie jest to ideał jednak da się całkiem sprawnie podróżować. Teraz muszę znaleźć wersję ptfk. Jestem zadowolony z testu, jedynie handlowiec z komisu był wyraźnie zirytowany bo woziłem go dobre pół godziny i nie kupiłem :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się to przyda. Sprawdziłem ile dokładnie mogę legalnie ciągnąć moim Fordem w Wielkiej Brytanii. Dzwoniłem do DVLA (urząd komunikacji w UK) i jest tak jak napisane w dowodzie i w instrukcji. Można holować przyczepy do 2 ton z hamulcami i 750 kg bez. Z limitem długości przyczepy do 7 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W UK można. 700 już przekracza te wymiary. Byłem na 1 wyprawie i troche się spocilem na rampie wjazdowej na prom. Padało i pod koniec podjazdu samochody zatrzymały się na parę sekund. Ruszyłem ale jak ferrarka na światłach. Opony z przodu straciły przyczepność. Wjechać wjechalem ale dość opornie.. Następne auto obowiązkowo 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.