Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja polecam autka z silnikiem diesla o pojemności ok 1.6 i mocy do 110 KM

... pytanie ile to pociagnie

 

 

a teraz z innej beczki - ford galaxy mk2 - silnik 1,9 - czy ktos ma modele po "czipowaniu"... bo jak widac w ogloszeniach to nawet modele 150 KM sa :niewiem:

 

i czy espace 2.2 diesel tez mozna czipowac??

 

musze sie rozeznac z wszystkimi opcjami w/w aut bo... mam metlik w glowie - koreanskie sa tanie, francuskie maja jak dla mnie deske rozdzielcza w niezrozumialym miejscu :) japonczyk odpadl ze wzgledu na brak mozliwosci instalacji lpg, mercedesy maja wsio gut oprocz blachy, a z trojaczkow tylko galaxy mk2 mi jakos podchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Co do chipowania silników to odpowiem, że jeśli chodzi o ciągnięcie przyczepy to nie ma większego sensu, no chyba, że ktoś lubi diesla kręcić cały czas pow 2500 obr/min. To są moje obserwacje. Mam auto, które posiada nominalnie 140 km, a moment obrotowy 310 Nm od 1850 obr/min, masa DMC auta to ok. 2100 kg, DMC przyczepy to 1500 kg. Realne masy podczas jazdy to odpowiednio - auto ok. 1900 kg, przyczepy ok 1400 kg. Ta moc jest wystarczająca, ale nie powiem, że za duża !!! Po zachipowaniu moc mi wzrosła do 167 km, a moment ok 365 Nm, ale powyżej 2500 obr/min i jest użyteczne podczas jazdy solo i szybkiego przyspieszenia podczas wyprzedzania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że każdy swoje będzie chwalił :niewiem: ja polecam ESPACE masz 100% pewności że ci nie zardzewieje :) na moim 10 letnim autobusie lakier jak nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz z innej beczki - ford galaxy mk2 - silnik 1,9 - czy ktos ma modele po "czipowaniu"... bo jak widac w ogloszeniach to nawet modele 150 KM sa :hmm:

 

ten sam silnik ?

bo 1.9 był w przeróżnych konfiguracjach

tata ma ten najprostszy, bez PD (pompowtryskiwaczy) i ma właśnie 110KM seryjnie

na PD miały 130KM i właśnie 150KM :hmm:

więc 1.9 może mieć od 90KM (słabsze chyba nie występowały w trojaczkach), do 150KM, (180KM ?)

różnice to nie tylko soft, ale przede wszystkim osprzęt (IC, turbina, czy nawet korbowody?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 dCi w Espace bym raczej nie chipował - głównym powodem jest nie najtrwalszy silnik jak i układ przeniesienia napędu...

Z podstawowej jednostki 150KM i 320Nm można wyciągnąć około 175KM i 380Nm...

Jeżeli Diesla ktoś tak zchipował ze ma na wysokich obrotach tylko przyrost mocy to znaczy że jest to zły wirusik... Siedziałem w Menagce 1,9dCi 120KM@145KM idzie ostro od dołu...rzeczywiście czuć mocniejszy przyrost powyżej 2500 (ale przyrost mocy jest zauważalny już przy 1000-1500), ponad to ten przyrost mocy powyżej 2500 przydaje się właśnie podczas wyprzedzania (szczególnie dociążonym pojazdem) - te silniki kręcą się spokojnie do 4500 co daje wystarczający zakres przy wykonaniu tego manewru.

Jednak właśnie jednym z największych problemów jest to żeby potężny moment nie poukręcał sprzęgła, skrzyni, półosi...szczególnie jak o mocno dociążymy (np przyczepą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

2,2 dCi w Espace bym raczej nie chipował - głównym powodem jest nie najtrwalszy silnik jak i układ przeniesienia napędu...

Z podstawowej jednostki 150KM i 320Nm można wyciągnąć około 175KM i 380Nm...

Jeżeli Diesla ktoś tak zchipował ze ma na wysokich obrotach tylko przyrost mocy to znaczy że jest to zły wirusik... Siedziałem w Menagce 1,9dCi 120KM@145KM idzie ostro od dołu...rzeczywiście czuć mocniejszy przyrost powyżej 2500 (ale przyrost mocy jest zauważalny już przy 1000-1500), ponad to ten przyrost mocy powyżej 2500 przydaje się właśnie podczas wyprzedzania (szczególnie dociążonym pojazdem) - te silniki kręcą się spokojnie do 4500 co daje wystarczający zakres przy wykonaniu tego manewru.

Jednak właśnie jednym z największych problemów jest to żeby potężny moment nie poukręcał sprzęgła, skrzyni, półosi...szczególnie jak o mocno dociążymy (np przyczepą)

 

Ja się za bardzo nie znam na chipowaniu, ale tak właśnie jest, duży kop jest powyżej 2500 obr/min. To, że od mniejszych obrotów są "delikatne" wzrosty momentu i mocy, może faktycznie coś w tym jest. Czyli mogę domniemywać, że gdybym nie zamówił tego chipowania, to jednak mógłby być bardziej "mułowaty" już od podstawowych obrotów (1000-1500), może niewiele, ale zawsze ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz...ale Diesel to potęga momentu obrotowego który nam przy ciągnięciu przyczepy jest bardzo przyjazny...mogę coś powiedzieć o dCi Renówkowym np silnik pojemności 1,9 przy 1000obrotów ma około 120-140Nm przy 1500 mamy już około 160-180Nm po wirusie te wartości rosną o około 10-20% dodam tyle... że silnik benzynowy 2,0 klasycznej 16zaworowej konstrukcji ma około 200Nm ale przy około 4000-4500 obrotów...przy około 2000 many grubo poniżej 100Nm więc o czym my tutaj mówimy...

Jeżeli ktoś chipował tak dCi żeby były lepsze parametry na wysokich obrotach znaczy zależało komuś na cyferkach a nie na trwałości i przyjemności z jazdy...wówczas z 1,9 dCi można wyciągnąć nawet pod 180KM i 420Nm ale...lepsze będzie go ustawić równiej ale na całej długości obrotowej poprawiając jego parametry i uzyskując gorsze wyniki - na poziomie maxów 150KM/320Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo zgadzam się (wtryski i turbo zostaje - a sprzęgło i tak zaraz się ukręci, zresztą turbina też...półosie też...) a i tak tylko przy danych obrotach będzie tak wysoki max - natomiast z 120KM i 300Nm zawirusić na 140Nm i 320Nm jest całkiem realne, nie przeciążone i dające poprawę w szerokim zakresie obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra teraz na powaznie:

jesli byscie mieli kupic holownik to co wybralibyscie?

bede wdzieczny za spostrzezenia uzytkownikow n/w modeli

 

holownik + 1500kg ogon - wiec pole manewru okrojone

ESPACE III 2.2 ropniak?? bo 2.0 gazownik jako holownik to za kare chyba

GALAXY MK1 2.3 gazownik??

V-klasa 2.3 gazownik??

ceny porownywalne - limit to max 20000 na gotowo - znaczy sie zakup oplaty serwisowka - cos musze kupic :ok: i mam na to powiedzmy 1 miesiac... i powiem szczerze ze chce uniknac pojemnosci 2.8 czy 3.0 ze wzgledu na spalanie ale... nie wykluczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holownik + 1500kg ogon - wiec pole manewru okrojone

ESPACE III 2.2 ropniak?? bo 2.0 gazownik jako holownik to za kare chyba

GALAXY MK1 2.3 gazownik??

V-klasa 2.3 gazownik??

ceny porownywalne - limit to max 20000 na gotowo - znaczy sie zakup oplaty serwisowka - cos musze kupic i mam na to powiedzmy 1 miesiac... i powiem szczerze ze chce uniknac pojemnosci 2.8 czy 3.0 ze wzgledu na spalanie ale... nie wykluczam

galax 2.3 gaz to bajka ........... 1.9 TD chowa się do kanału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.