Skocz do zawartości

dziś pytani, dziś odpowiedz :)


cicik

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, vrs napisał:

ja mam wersje 2

:]

Michale, a sprawdzałeś może kiedyś, jakiej mocy masz fabrycznie zamontowane żarniki :hmm:
Typ drugi "poziomowania" mógłby wskazywać na ksenony 25 W, jeśli jednak są 35 W, to myślę, że producent uprościł sobie temat.

Z drugiej strony, nawet Mercedes też poszedł tą drogą i np. nie montuje już spryskiwaczy, choćby w szeregu E, który jakby nie patrzeć, jednak jest klasą premium. Oczywiście żarniki są tam 25 watowe, podobnie jak w Citroenach C4 i wielu, wielu innych. Po "downszajsingu" silników i łatwopalnym czynniku w układach klimatyzacji, jest to chyba kolejny znak "naszych czasów" :pad: Ciekawe czym producenci uraczą nas w kolejnych latach. Słyszałem gdzieś o nadwoziach ze specjalnie spreparowanego "papieru" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kristofer napisał:

Michale, a sprawdzałeś może kiedyś, jakiej mocy masz fabrycznie zamontowane żarniki :hmm:
Typ drugi "poziomowania" mógłby wskazywać na ksenony 25 W, jeśli jednak są 35 W, to myślę, że producent uprościł sobie temat.

Żadne biedne 25w czy nawet 35w ;)

Wg instrukcji jest 55w, żarnik D2S, jest MOOOC :]

CD862C35-32D0-44CF-9170-94228BA1C20A.thumb.jpeg.564aeebf05faa4533328d116a11c9111.jpeg

 

I takie mam założone bo wymieniałem ze 2 lata temu te zarniki 

EDIT2

jednak teraz mam założone 35w, nie doczytałem poprzednio... może zmienię na 55w?

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę już zmienić poprzedniego posta... 

EDIT3

zostają 35w, z tego co widzę to obecnie żadna rozsądna firma nie produkuje takich żarówek z mocą 55w. Pewnie to jakaś pozostałość po nowoczesnej technologii sprzed 15lat. Lub błąd drukarski.

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, vrs napisał:

jednak teraz mam założone 35w, nie doczytałem poprzednio... może zmienię na 55w?

Wszystko rozbija się o homologację, jesli lampa była homologowana na 35W to po zmianie czegokolwiek na inne niż przewidziane traci ona ważność. poza tym zmienić trzeba by przetwornicę , bez tego to nie przejdzie. I panowie i panie jedna kwestia Palnik a nie żarnik. 

d2ss.jpg

tam sie pali łuk a nie żarzy włókno wolframowe tak jak w żarówce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, PolariS napisał:

Wszystko rozbija się o homologację, jesli lampa była homologowana na 35W to po zmianie czegokolwiek na inne niż przewidziane traci ona ważność. poza tym zmienić trzeba by przetwornicę , bez tego to nie przejdzie. I panowie i panie jedna kwestia Palnik a nie żarnik. 

OK, palnik :)

Dla mnie to żarówka jest :]

Ale gdzie ta homologacja jest napisana? W instrukcji mam 55w, włożone jest 35w ale to ja wkładałem.

Mam gdzieś na lampie szukać ?

 

EDIT: i czy to rzeczywiście bedzie lepiej świecić ? Bo te palniki tanie nie są

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przetwornica jest na 55w? Jak oryginalnie tyle bylo...  tylko czy aby na pewno?  Zobacz co jest napisane na przetwornicy. To  co na pisane w tej instrukcji to mówi też że "wszystkie żarówki muszą być na 12V" co jest oczywiście mijanie się z prawdą, palnik albo też inaczej jarznik ksenonowy jest na 85V, takich co świecą na 12V to nie widziałem,  ale może się i mylę bo przecież człowiek wszystkiego w życiu nie widział....  12V zasila przetwornicę a ta podaje na żródło światła od 25 kV do 85V finalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, PolariS napisał:

To  co na pisane w tej instrukcji to mówi też że "wszystkie żarówki muszą być na 12V

Nie, nie. Obok D2S masz napisane 55w ale to może tak sobie tylko napisali. Mam stare palniki, sprawdzę co było ale tez nie ma pewności że one były od nowości. Gdzie jest ta przetwornica? W lampie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w lampie, lub na lampie albo pod lampą, gdzieś w okolicy. Po przewodzie zasilającym palnik dojdziesz do puszki - to będzie przetwornica.  

Obok w instrukcji napisali, ale może chodzi o całkowity pobór energii a nie o moc palnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PolariS napisał:

I panowie i panie jedna kwestia Palnik a nie żarnik. 

d2ss.jpg

tam sie pali łuk a nie żarzy włókno wolframowe tak jak w żarówce. 

Co do zasady działania, to się zgadza i raczej wszyscy wiedzą, czym się różni żarówka od lampy wyładowczej, jednak w kwestii nazewnictwa nie zawsze jest ono zgodne poprzez analogię, z budową danej rzeczy, a już zwłaszcza wtedy, gdy mówi się o czymś potocznie. To wyłącznie czysta semantyka. Z tego powodu, "żarnik ksenonowy" pozostanie dla większości osób żarówką ksenonową i nie będzie w tym żadnej trudności, aby rozpoznać, o jaki element chodzi. Podobnie jest z wieloma innymi produktami, choćby z żarówkami LED, które w sposobie działania mają z żarówką tylko tyle wspólnego, że również świecą. Jeśli chodzi o "żarnik", to przyjęto tak nazywać cały element źródła światła czyli cały zespół owej "żarówki"  (bańkę, cokół oraz wewnętrzne elektrody) dodając dla odróżnienia jeszcze słowo "ksenonowy". Gdyby potraktować sprawę poprzez analogię słów (podobnie do słowa "żarnik"), to z palnikiem owy przedmiot również nie ma zbyt wiele wspólnego, chociaż osobiście dopuszczam i takie określenie, ponieważ rzadko, ale bywa przez niektórych używane, a przodują w tym redaktorzy "Auto Świat" oraz blogerzy :]  Gdyby wpisać poszczególne zwroty w Google (żarnik ksenonowy, palnik ksenonowy, jarznik ksenonowy), to samemu można się przekonać, że "żarnik" ma jednak miażdżącą przewagę i z pewnością jest określeniem ogólnie rozumianym. Myślę, że uznani producenci reflektorów nie mylą się w prawidłowym nazewnictwie, gdy używają jednak określeń "żarnik". Jakby o tym nie pisać, to i tak czytając temat, wszyscy wiedzą, o jaką "żarówkę" chodzi  ;)

PS

Bardzo mi się podoba, że zwracasz uwagę na tego typu sprawy.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.