Skocz do zawartości

Stasiu1971 - poszukiwania przyczepy


stasiu1971

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to silikon, to by trzeba pomacać. Ale mam wrażenie, że jest to łatanie czegoś, co zaczęło ciec, a właściciel nie bardzo wiedział co z tym zrobić. Na zdjęciach z wnętrza (przy pierwszym zalinkowaniu) widoczna jest chyba ściana tylna - za miejscem do siedzenia. Po prawej stronie widać, że odlazła tapeta, a w narożniku jest jakieś zażółcenie. Jak na mój gust - kolejne miejsce, gdzie ktoś porzeźbił. Przypuszczam, że ta ściana może być miękka. Ale to by trzeba na miejscu pomacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Silikon czy nie - trudno powiedzieć podobnie może wyglądać również bardzo dobry uszczelniacz butylowy np. Terostat 2759 (tu o tym pisałem) - rozpoznasz  silikon twardnieje całkowicie, uszczelniacze butylowe po wierzchu a w środku pozostają lepkie, miękkie. Zrobione niechlujnie to fakt, ponadto wygląda to na uszczelnianie z zewnątrz a nie pod listwę, podobnie luk kasety wc, takie uszczelnianie praktycznie nie ma sensu, wcześniej czy później go szlag trafi, często ludzie nie mający pojęcia o uszczelnianiu  przyczep tak właśnie to robią.  Jest też możliwe że ktoś tylko nie miał wprawy i dał za dużo uszczelniacza pod listwę i z wierzchu obrównał palcem. 

Listwa na tylnym narożniku też raczej wygląda że coś tam było grzebane - pytania i tematy do sprawdzenia :  uszczelniane dlaczego, uszczelniane czym i w jaki sposób - czasem maniacy poprawiania tak robią z dobrego lepsze :)

 

Angielki fakt są zwykle fajnie wyposażone, o wystroju nie ma co gadać to jak kol. Piotr pisze rzecz gustu,  pasowałoby żeby praktyk się wypowiedział o plusach i minusach konstrukcji .

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - masz rację czyściutkie jeszcze i wygląda na świeże, jeśli cwaniak to marny, dobry cwaniak dmuchnąłby kurzem na świeży uszczelniać i postarzył, trzeba dobrze sprawdzić tyle że niestety chyba będzie to ciężkie - praktycznie jak do wewn. nie wylazła wilgoć to bez demontażu poszycia nie sprawdzi u sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czy miał by ktoś ochotę wybrać się ze mną (oczywiście podjadę pod wskazany adres) w piątek miedzy 9 -17 albo w sobotę do 12 luknąć na cepki z Katowic na ul Miedzianą 10 , zobaczyłem dzisiaj 2 i wyglądają całkiem normalnie ,podotykałem przy rogach suficie podłodze w łazience i było twardo w środku zapach  hmmmm , suchego drewna ? , w zyciu nie byłem w środku żadnej cepki to nie mam porównania co do zapachów jakie powinny być

 

dokładnie chodzi o te dwie:

1.  http://allegro.pl/buerstner-city-1987-rok-i4066776715.html

2.  http://allegro.pl/buerstner-city-1985-i4061549190.html

Edytowane przez stasiu1971 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do klejenia to nie wiem czym to jest zrobione może tak jak piszesz że to ten środek , świeżo raczej nie jestklejone bo fotki widać robione były latem (zielone drzewa) więc co najmniej w tamtym roku , na razie nikt telefonu nie odbiera więc nic się nie można dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dobrze kombinujesz z tymi Burstnerami - na miejscu, z tego co wiem to przyczepy te mają  niezłą opinię, typowa, dość "twarda" konstrukcja nie tak łatwo zabić, sam ją rozważałem jak moją kupowałem wręcz na ten model było u mnie wskazanie, nie puściła mnie homolka mojej ówczesnej Cordoby bo max mogłem DMC 800 budę ciągnąć.  Ja osobiście mierzyłbym w tę bez piętrówki i ze stabilizatorem, 2 lata nie ma znaczenia jeśli obie stan ok., kumpela ma z piętrówką, średnie to rozwiązanie choć zaoszczędza trochę miejsca, fajne natomiast dla dzieciaków mają kupę radochy :)  a i stabilizator też bardzo dobra rzecz, trzeba by luknąć w jakim jest stanie, za porządną używkę stabilizator trzeba te 300-400zł dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem luknąć te przyczepy z synem (tym młodszym 11 lat) już mi głowę suszy że chce tą z łóżkiem piętrowym ;) ogólnie cepki obie wyglądąją  przyzwoicie ta z łózkiem piętrowym ma przenośną toaletę i podobno była sprowadzona zimą i panowie z tej firmy nocowali w niej zimą i wszystko było sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj widzę Stasiu że Was wzięło :)   No toś sobie teraz chłopie dorobił, teraz Młody nie odpuści :) normalka nie znam dzieciaka co by nie chciał piętrówki, wiesz co w sumie radość dzieciaka to wartość bezcenna to może warto oblukac ją porządnie i wziąć :)

Pisząc w poprzednim poście - może za bardzo pokierowałem się moimi kryteriami, moje dzieciaki już są dorosłe syn 26 a córcia dziś ma18-tkę :) Stabilizator też pomału  można poszukać i dołożyć później - u mnie bunty żeby nie jeździć z dawno urodzonymi to tak ok. 16-17  się zaczynały to pewnie ze 4-5 lat Młody by pospał na piętrówce :)

Toaletką absolutnie bym się nie sugerował to jest zawsze do dostawienia ok 250 kupi już sensowną nówkę Thedforda.

A może Młody ma nosa jak moje dziewczyny kiedyś :)   

Auta zmieniałeś to wiesz jak jest - znajomy mechanik, kanał, szarpaki i inne  sprawy też nie wszystko się sprawdzi choć na pewno ma to sens i minimalizuje możliwość wtopy, czasem po prostu trzeba właśnie tej kapki fartu żeby dobrze kupić.

Firma jest już trochę na rynku próbowałem znaleźć opinie, piszą że raczej pozytywnie ale tutaj negatywnie  poczytaj informacyjnie ale to za mało żeby przyjąć jako pewnik.

 

O suchości, ścianach, zaciekach itp. to Ci już nakładliśmy do głowy - dołożę to co mi się jeszcze nasuwa:

Zewnątrz:

Lampy, listwy narożne,  boczne listwy, składania poszycia zewnętrznego - czy jakiś paprackich uszczelnień nie ma.

Lekkie wgniecenia poszycia bez przerwań takie "na okrągło" dopuszczalne to normalne kempingowe uszkodzenia.

Bakista przednia - klapa  uszkodzenia pęknięcia siateczka "pajęczynka" i zamykanie, wnętrze bakisty suchość.

Uszkodzenia i mocne zagniecenia  listwy kedrowej do wciągania przedsionka.

Spód:

Spód podłogi, rama, oś - zasady kontroli dla ramy i ośki jak dla auta, na spodzie podłogi konserwacja zwykle w starych budkach  wygląda  jakby przyprasowana do sklejki podłogi gruba folia plastikowa, nie powinna się łuszczyć i mieć wybuleń  - jeśli widzisz bitexowatą to raczej była poprawiana.

Stan cięgien hamulca i przewodów gazowych o ile idą pod spodem oraz okolice spustu szarej wody.

Podpory - sprawność i ew. uszkodzenia, podgięcia podłogi w ich okolicy, łączenia ścian z podłogą w okolicy podpór i na całym obwodzie podłogi wkoło, szpary wykluczone.

Dach:

Nie zaszkodziłaby drabinka i zerknięcie na dach - tu ew. zagniecenia/uszkodzenia/łatania poszycia, oraz stan zewnętrznych daszków i kominków.  Końce drabinki przy oparciu o budę owiń kocem bo łatwo można się wgnieść w poszycie.

Wnętrze:

zapach  hmmmm , suchego drewna ?

Na tej podstawie OK - ma pachnieć normalnym  wnętrzem, drewno ok sporo go tam jest i tak pachnie zwłaszcza jak słonko podgrzeje.

Unikać - zapach stęchlizny, wilgoci lub jak są powstawiane różne choinki czy odświeżacze powietrza - mogą być po to aby maskować te pierwsze.

Pooglądaj części metalowe również wewnątrz zwłaszcza te marnie galwanizowane np. zawiaski szafek - ślady korozji mogą świadczyć o wilgoci, która kiedyś mieszkała w budce. 

Brodzik i łazienka - cóż stare przyczepy nie miały super szczelnych plastikowych zabudów łazienek, zwykle była to tapeta winylowa  - tu też trzeba dość czujnie. Sprawdź w również dokładnie brodzik i odprowadzenia szarej wody.

Wszystkie miejsca kominków dachowych, przejście dachowe komina spalinowego, stan rury komina spalinowego.

Lodówka - sprawdź na 230v nie będzie mrozić natychmiast to normalne,  następnie otworzyć niech się ociepli i powtórka na gazie (na gazie może nieco słabiej mrozić), sprawdzić czy iskrownik ładnie odpala, nieźle by było jeszcze 3-cią powtórkę zrobić  na 12v choć rzadko się 12v używa

Kuchenka - sprawdzić odpalanie z iskrownika, równomierny niebieskawy kolor płomieni , Sprawdzić  zabezp. przeciw wypływowe po zgaszeniu płomienia (nie kurkiem - zdmuchnij powinno odciąć gaz), wentylator okapu.

Truma z grubsza tak samo jak kuchenka + grzanie, jeśli ma wentylator i kanały rozprowadzające to sprawdź ja to działa.

Sprawdź zgodność ciśnienia na tabl. reduktora z danymi na tabl. lodówki, kuchenki i Trumy.

Jak masz butlę to weź żeby sprzedawca się nie wyłgał że nie ma - uzgodnij jaka reduktory są inne na 5kg i 11kg, przejściówka koszt kilka zł też załatwia sprawę.

Działanie zaworów odcinających gazu.

Szyby i daszki + ich uszczelki  - uszkodzenia, zdeformowania, sprawność zamknięć.

Cała elektryka, gniazda, wyłączniki, oświetlenie, skrzynki łączeniowe i bezpiecznikowe 230 i 12v

Wszystkie pompki kranów, zamykania szafek itp drobiazki

Przedsionek:

Jakie przedsionki pełne czy daszki mają te budki ?  Widziałeś przedsionki w jakim są stanie ? 

Tu zwróć uwagę na zamki czy grube oryginalne mocne i czy przesuwają się płynnie, czy szyby z folii  czy nie popękane, czy są rozdarcia przedsionka np. w okolicy podparć masztami, przy fartuchu i stan samego fartucha, brak jakiejś gumki, drabinki, śledzia to nie problem.

Układ jezdny, holowniczy i najazd:

Buda do góry i kontrola kół jak w aucie, swobodny obrót, łożyska itp sprawy

Opony (choć to oczywiste) na kołach w jakim stanie i wieku często bywają z wysokim bieznikie ale stare?  Rezerwa czy jest i  jaki stan ?     Dobrze by było jakby rezerwa miała tę samą oponę co oś.

Zaczep ma pracować bez zacięć, suwadło najazdu  płynna praca bez zacięć - nacisnąć ręcznie i wyciągnąć

Sprawdzić hamulec ręczny przetaczając budę lub lekko podciągając autem, zwolnić ręczny sprawdzić czy całkiem puszcza.

Masz hak na aucie, jest tam gdzie spoko rundkę zrobić ?     Pasowałoby po pozytywnych oględzinach  zobaczyć jak to idzie za autem i jak hamuje najazdem i czy coś np. w sprzęgu/najeździe się nie tłucze.

 

Światełka zewn to oczywiste.

 

Inne uwagi i "sprzęt kontrolny" :):

Jak się dobrze zorganizujesz to tak za ok. 2-3 godziny podziałasz full przeglądzik dla dwóch budek wiadomo więcej ale nie x2 tu taki przypadek opisuję - trzymać będzie sprawdzanie lodówki, zapuść od razu na 230v żeby czas zaoszczędzić, w tym czasie rób resztę.

Oprócz szeroko otwartych oczu potrzebne będą:

butla lpg, płachta najlepiej nieprzemakalna jak na mokrym buda stoi, stary koc żeby nerek nie przemrozić leżąc pod spodem, porządna latarka do sprawdzenia zakamarków,  drabinka tak z 1,5-2m do kontroli dachu (ja 85kg po dachu mojej łażę nie wiem czy sprzedawca zezwoli) , lewarek do podniesienia budy dla sprawdzenia kół.

Jeśli buda ma wtyk 13 pin (choć nie sądzę) - przejściówka na 7pin a lepiej by było auto z 13pin bo wszytko sprawdzi.

 

Jak masz pytania - pytaj do bólu - w miarę mojej wiedzy postaram się szczegółowo Ci odpowiedzieć.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co dziękować - proszę bardzo, każdy to kiedyś przerabiał i miewał podobne emocje.

Tu masz jeszcze podobną check listę, choć różnią się trochę, może ktoś to kiedyś skleci do kupy ku pożytkowi ogółu :)  warto i ten wątek poczytać :)

zerknąłem do niego i widzisz przypomniałem sobie - prześtupać całą podłogę - ma być równomiernie twarda, miejscowe zmięknięcia to powód albo imprezy z dużym ciężarem albo podgnicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja tam olbrzymiego doświadczenia nie mam. Ale budki pooglądać czasem lubię. Kilka sztuk widziałem. Ty, jak widzę, check listę tworzysz, to ja już robił nie będę, ale jak masz ochotę, to możemy pokombinować ewentualnie nad piątkiem. Powinienem być w Chorzowie do 16, więc przed 17:00 w Katowicach bym mógł być. Ale czy będziemy mieli czas na to, żeby po 17:00 sobie przy budce posiedzieć i pooglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja tam olbrzymiego doświadczenia nie mam. Ale budki pooglądać czasem lubię. Kilka sztuk widziałem. Ty, jak widzę, check listę tworzysz, to ja już robił nie będę, ale jak masz ochotę, to możemy pokombinować ewentualnie nad piątkiem. Powinienem być w Chorzowie do 16, więc przed 17:00 w Katowicach bym mógł być. Ale czy będziemy mieli czas na to, żeby po 17:00 sobie przy budce posiedzieć i pooglądać?

dzwoniłem i powiedziałem czy możemy przyjechać pooglądać przyczepkę przed samą 17.00 pan powiedział że tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.