Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie tylko awarayjnie, bo nje jeździłem tym ale jakoś nie wyobrażam sobie latania z budą 2200 taką alhambrą

2200 i Alhambra....może założymy wątek z fajnymi dowcipami.

Pierwszy już jest :]  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciebie może to dowcip, dla innych poważny temat. Jeśli producent daje homologację to coś w tym jest. Nikt nie mówi o silniku 1,6 benzyna, a o jednostce w on. Jedzdzilem Alhambra z 2000 kg laweta i nie mam uwag..

 

 

Rafał Wosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, tylko weź po uwagę opory powietrza. Mój sharan z zawrotnymi 110KM z cepą mr 1200 radził sobie bardzo dobrze. Ale wbrew pozorom z lawetą 2t nawet lepiej.

Gdyby do alhambry czy sharana montowali 3.0tdi to jeszcze. Ale naprawdę przy 2.0 nie wyobrażam sobie ciągania cepy 2200. Do takiej budy co najmniej navara, land cruiser czy q7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Tak przy okazji chciałem zapytać o holownik, bo chcę X traila wymienić .... a szukajka nic nie podpowiada :/

 

Czy ktoś użytkuje/użytkował Rextona 2gen 2.7 diesel z manualem do jazdy codziennej i ciągnięcia przyczepy ? Auto ma silnik zabudowany podłużnie, więc przy napędzie na 4 łapy, nie występuje przekładnia kątowa, która może ulec uszkodzeniu przy dużym obciążeniu (Freelander czy XC jest tego przykładem).

 

I drugie pytanie. Waszym zdaniem, do ciągnięcia przyczepy 1000+ na jednej lub 2 osiach, bardziej nadaje się auto z przednim czy tylnym napędem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1350kg ciągałem passatem w przedniej osi.

Pytanie co rozumiesz przez 1000+ ;) i jakie auto masz na myśli.

 

O Rextonie bylo gdzieś juz pisane na forum.

Ktoś nim ciąga budę ale za "chiny" nie odnajdę przez telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie przyczepa ma masę 960kg z załadunkiem, ale chyba każdy wie jak to jest z tym załadunkiem :)

 

Więc obecnie przyczepa ma minimum tonę, ale pewnie też ją kiedyś wymienię na większą i cięższą.

 

Poza tym mam jeszcze przyczepę towarową i czasem parę kilo na niej jest, a jak wykazała trasa wakacyjna w zeszłym roku, to X trail, mimo że ogólnie fajne auto, to jednak trochę się pod moje górki męczy, a to przecież nie Alpy jeszcze. Moc 136KM na płaskim daje redę, ale pod górki to często redukcja na 4 a nawet na 3 bieg. Poza tym silnik ma poprzecznie i szlag może trafić przekładnię kątową o której wspominałem wcześniej (w pozycji przełącznika napędu AUTO, część mocy jest rozdzielana na tył, a w pozycji 2WD, przy uślizgu przednich kół, moc może zostać przydzielona na tył automatycznie).

 

Tak więc po przejrzeniu różnych rozwiązań, jestem dość mocno zdecydowany na zakup koreańsko-niemiecko-amerykańskiego Rextona 2.7XDi 163KM 402Nm w 5-cio biegowym manualu + zewnętrznego power boxa, który przy odrobinie powodzenia (dobranie właściwego) powinien podciągnąć moc do 200KM, jednocześnie obniżając lekko apetyt na ON. Tylko że on ma zasadniczy napęd na tył (i dołączany przód) i zastanawiam się, jak jedzie z przyczepą.

Z drugiej jednak strony, wszystkie pojazdy ciężarowe z przyczepami czy ciągniki siodłowe z naczepami, którymi jeździłem, też miały napęd na tylną oś holownika i jakiegoś dyskomfortu nie zauważyłem czy też pogorszenia trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w pozycji przełącznika napędu AUTO, część mocy jest rozdzielana na tył, a w pozycji 2WD, przy uślizgu przednich kół, moc może zostać przydzielona na tył automatycznie).

 

nie do konca tak jest... z tego co pamietam swojego X'a to było tak...

 

Auto - to masz napęd zawsze na przód i dołączany jest tył w momencie jak przód łapie uślizg przy ruszaniu lub hamowaniu.

2WD - zawsze i tylko idzie przód...

LOCK - zawsze idą 4 koła, ale powyzej (chyba?) 40km/h tył jest rozłączany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam na forum piszą że jest jak Malko pisze ale tez tego nie zaobserwowałem i mam przawie jak Bartek pisze.

Z tym że przy auto jest zawsze min 5% na tylnej oście a przy Lock pow. 40km/h przechodzi na auto (lock nie mozna używać na asfalcie).

 

Pytałem tez goscia z klinikijapończyka i jak to powiedział.

Jak się dba i oleje wymienia to będzie jeździł a jak nie to się czyta fora ;).

 

Swoja drogą zobacz na youtube haslo "x-trai offroad" i jak tam nie rozwalaja przekładni katowych to my z buda tez nie damy rady.

Redukcja do "4" no cóż, szukaj holownika z 300KM i ze 400Mn min. Bo przy innych to watpię abys z ogonem nie musiał redukować.

Nawet Rezton nie da rady bez redukcji.

Ale to tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, szukaj holownika z 300KM i ze 400Mn min. Bo przy innych to watpię abys z ogonem nie musiał redukować.

 

Miałem cos takiego w S80 - 320 koni, 400Nm w benzynie i jak juz wrzuciła sie "trójka" to tak jechał w przedziale predkosci 40-100km/h i nie myslał aby zmieniać bieg... czasem powyzej 90 km/h wrzucal 4 ale musialo być płasko i bez wiatru...

 

Jak komus mowilem ze jechałem z przyczepa tylko na 3 biegu od Legnicy do Kołobrzegu to miny mieli nie tęgie bo mysleli ze cos sie popsuło ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem gdzieś, że w sytuacji znacznej różnicy prędkości kół przednich i tylnych, system może zdecydować o przydzieleniu napędu na tył bez względu na ustawienie przełącznika napędów. Ma to wspomagać pracę systemu ESP i wyrównanie toru jazdy. Ale nie w tym rzecz, bowiem Nissan idzie na sprzedaż i tu już "klamka zapadła".

 

Brałem pod uwagę inne suv-y, m.in.:

 

- RAV 4 3 gen z silnikiem 2.2 d4d d-cat 177KM 400Nm, bez RunFlat, niestety z FAP-em, z którym potrafią być problemy. Napęd 2WD/4WD Lock działa do 40km/h i rozdziela w stosunku 70:30. Niestety silnik R4 poprzecznie, skrzynia mechaniczna 6.

 

- Outlander 2 gen z silnikiem 2.2did (silnik z PSA) 156KM 380Nm. Napęd 2WD/4WD/LOCK, gdzie w ustawieniu LOCK jest stały przydział 50:50 do 60km/h, natomiast 4WD jest odpowiednikiem nastawu AUTO z Nissana (brakuje tej pozycji w RAV4). Silnik poprzecznie ze skrzynią 6.

 

- Touareg 1 gen z silnikiem 2.5R5 TDI na pompowtryskach, 174KM i 400Nm i silnikiem ustawionym podłużnie i mechaniczną skrzynką 6. Niestety dość sporo negatywnych opinii nt silnika oraz innych usterek, które potrafią unieruchomić auto.

 

- oraz wspomniany Rexton 2 gen z silnikiem na licencji Mercedesa (znany z modelu ML 270), 165KM i 340Nm (wyżej podałem moment 402Nm dla silnika 186KM). Do wyboru skrzynia mechaniczna  lub automatyczna T-tronik -obie 5 biegów (licencja MB) oraz napęd w 2 opcjach: TOD czyli 2H/4H/4L z przydziałem 40:60 w przypadku napędu na 4 łapy ... auto jest wyposażone w reduktor i w zależności od wersji exportowej, również w blokadę tylnego mostu. Silnik ustawiony podłużnie jak w ML 270, dmc na haku 3T5. Do wyboru był również stały napęd Part Time (znany z Jeep-a), ale w układzie 4x4 dochodziło do uszkodzeń wyspręglików pias przy jeździe po asfalcie.

 

Jestem mocno przekonany co do zakupu tego auta ze względu na niską awaryjność i dobre własności jezdne. Niestety większość źródeł podaje, że mocniejsza wersja silnika czyli 186KM i 402Nm była spięta jedynie z automatem a ta opcja nie wchodzi w grę. Pozostaje zatem słabsza jednostka + power box (w tańszej opcji) lub przeprogramowanie sterownika silnika (w droższej opcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem gdzieś, że w sytuacji znacznej różnicy prędkości kół przednich i tylnych, system może zdecydować o przydzieleniu napędu na tył bez względu na ustawienie przełącznika napędów. Ma to wspomagać pracę systemu ESP i wyrównanie toru jazdy. Ale nie w tym rzecz, bowiem Nissan idzie na sprzedaż i tu już "klamka zapadła".

 

Brałem pod uwagę inne suv-y, m.in.:

 

- RAV 4 3 gen z silnikiem 2.2 d4d d-cat 177KM 400Nm, bez RunFlat, niestety z FAP-em, z którym potrafią być problemy. Napęd 2WD/4WD Lock działa do 40km/h i rozdziela w stosunku 70:30. Niestety silnik R4 poprzecznie, skrzynia mechaniczna 6.

 

- Outlander 2 gen z silnikiem 2.2did (silnik z PSA) 156KM 380Nm. Napęd 2WD/4WD/LOCK, gdzie w ustawieniu LOCK jest stały przydział 50:50 do 60km/h, natomiast 4WD jest odpowiednikiem nastawu AUTO z Nissana (brakuje tej pozycji w RAV4). Silnik poprzecznie ze skrzynią 6.

 

- Touareg 1 gen z silnikiem 2.5R5 TDI na pompowtryskach, 174KM i 400Nm i silnikiem ustawionym podłużnie i mechaniczną skrzynką 6. Niestety dość sporo negatywnych opinii nt silnika oraz innych usterek, które potrafią unieruchomić auto.

 

- oraz wspomniany Rexton 2 gen z silnikiem na licencji Mercedesa (znany z modelu ML 270), 165KM i 340Nm (wyżej podałem moment 402Nm dla silnika 186KM). Do wyboru skrzynia mechaniczna  lub automatyczna T-tronik -obie 5 biegów (licencja MB) oraz napęd w 2 opcjach: TOD czyli 2H/4H/4L z przydziałem 40:60 w przypadku napędu na 4 łapy ... auto jest wyposażone w reduktor i w zależności od wersji exportowej, również w blokadę tylnego mostu. Silnik ustawiony podłużnie jak w ML 270, dmc na haku 3T5. Do wyboru był również stały napęd Part Time (znany z Jeep-a), ale w układzie 4x4 dochodziło do uszkodzeń wyspręglików pias przy jeździe po asfalcie.

 

Jestem mocno przekonany co do zakupu tego auta ze względu na niską awaryjność i dobre własności jezdne. Niestety większość źródeł podaje, że mocniejsza wersja silnika czyli 186KM i 402Nm była spięta jedynie z automatem a ta opcja nie wchodzi w grę. Pozostaje zatem słabsza jednostka + power box (w tańszej opcji) lub przeprogramowanie sterownika silnika (w droższej opcji).

Co masz przeciwko automatowi ?

Rex będzie najlepszą opcją.

 

Ja zmieniłem O2 z silnikiem z wołowiny 2,o na TLC. No ale TLC to.... No Limit./450 niutków /

Ppa 1,7 DMC.

 

Jak ciężki kamp planujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie żona się nie czuje z automatem a poza tym w Rextonach występowały częste i dość kosztowne usterki tych skrzynek. Przechodziły w stan awaryjny i jeździły na jednym biegu tylko.

 

Poza tym jeździłem ciągnikiem siodłowym Mercedesa, Renault Magnum i MAN-em ze skrzynią zrobotyzowaną (czyli rozbudowaną wersją automatu opartą na sprzęgle wielotarczowym) jak również MAN-em i Renault Premium ze skrzynią półautomatyczną z preselekcją biegów. 

 

Miałem możliwość pojeździć Audi i Fordem wyposażonym w 4 biegowe automaty oraz malutkim Mercedesem serii A.

 

Kiedyś zastanawiałem się nawet nad zakupem Audi z Tiptronikiem ale ostatecznie z uwagi na to że wraz z małżonką zamieniamy się samochodami (w ramach aktualnych potrzeb), to zdecydowanie oba auta w domu pozostaną w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie żona się nie czuje z automatem a poza tym w Rextonach występowały częste i dość kosztowne usterki tych skrzynek. Przechodziły w stan awaryjny i jeździły na jednym biegu tylko.

 

Poza tym jeździłem ciągnikiem siodłowym Mercedesa, Renault Magnum i MAN-em ze skrzynią zrobotyzowaną (czyli rozbudowaną wersją automatu opartą na sprzęgle wielotarczowym) jak również MAN-em i Renault Premium ze skrzynią półautomatyczną z preselekcją biegów. 

 

Miałem możliwość pojeździć Audi i Fordem wyposażonym w 4 biegowe automaty oraz malutkim Mercedesem serii A.

 

Kiedyś zastanawiałem się nawet nad zakupem Audi z Tiptronikiem ale ostatecznie z uwagi na to że wraz z małżonką zamieniamy się samochodami (w ramach aktualnych potrzeb), to zdecydowanie oba auta w domu pozostaną w manualu.

Jak żona to muss :-)

 

Bierz Rexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.