Skocz do zawartości

Poszukuje holownika


comsio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

O silnikach SDI my mechanicy mówimy , że jest to silnik "idiotoodporny" (bez podtekstów oczywiście). Ale to prawie taki sam silnik jak TDI tylko , że bez Turbo.

I nie zapominajcie, że silnik 1,9 TDI Volkswagena został okrzyknięty najlepszym silnikiem .  Zywotność każdego zalezy od uzytkownika. 

To tez jak dbasz to przejeżdżasz 500 - 600 tys. jak nie dbasz to po 200 tys. masz problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silnikach SDI my mechanicy mówimy , że jest to silnik "idiotoodporny" (bez podtekstów oczywiście). Ale to prawie taki sam silnik jak TDI tylko , że bez Turbo.

I nie zapominajcie, że silnik 1,9 TDI Volkswagena został okrzyknięty najlepszym silnikiem .  Zywotność każdego zalezy od uzytkownika. 

To tez jak dbasz to przejeżdżasz 500 - 600 tys. jak nie dbasz to po 200 tys. masz problemy.

Witam.

No nie zaraz zwariuję... SDI to prawie TDI wg mechaników...

Może wyjaśnie choć z bycia mechanikiem nie żyję

Najpierw było D, potem TD a następnie TDI (czyli wtrysk bezpośredni róznie nazywany) 

SDI to zwykły D z komorą wstępną z wymontowaną turbiną. Dziurę po niej zaślepiono blaszką. Jak ktoś chce to z odrobiną zachodu turbinę dołozy i wycisnie pod 80 KM. Ale choćby sie posr...ł to TDI nawet McGywer nie zrobi.

Kwestii osiągów nie będę już komentował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No nie zaraz zwariuję... SDI to prawie TDI wg mechaników...

Może wyjaśnie choć z bycia mechanikiem nie żyję

Najpierw było D, potem TD a następnie TDI (czyli wtrysk bezpośredni róznie nazywany) 

SDI to zwykły D z komorą wstępną z wymontowaną turbiną. Dziurę po niej zaślepiono blaszką. Jak ktoś chce to z odrobiną zachodu turbinę dołozy i wycisnie pod 80 KM. Ale choćby sie posr...ł to TDI nawet McGywer nie zrobi.

Kwestii osiągów nie będę już komentował.

Pozdrawiam

 

 

Nie chciałem się zagłębiac w dokladne wyjaśnianie budowy silników ale chciałem podkreślić , że sa bardzo zblizone do siebie a tego nie można zakwestionować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No nie zaraz zwariuję... SDI to prawie TDI wg mechaników...

Może wyjaśnie choć z bycia mechanikiem nie żyję

Najpierw było D, potem TD a następnie TDI (czyli wtrysk bezpośredni róznie nazywany) 

SDI to zwykły D z komorą wstępną z wymontowaną turbiną. Dziurę po niej zaślepiono blaszką. Jak ktoś chce to z odrobiną zachodu turbinę dołozy i wycisnie pod 80 KM. Ale choćby sie posr...ł to TDI nawet McGywer nie zrobi.

Kwestii osiągów nie będę już komentował.

Pozdrawiam

I tu się nie zgodzę, jest kilka odmian "SDI", równocześnie z wprowadzeniem bezpośredniego wtrysku w TDI wprowadzono wtrysk bezpośredni w SDI. Np. w Skodzie Felicji był montowany silnik D bez doładowania z komorą wstępną, natomiast już w Fabii SDI z bezpośrednim wtryskiem. Oznaczenie 1.9 D to wtrysk pośredni, SDI - bezpośredni. I tak w całej grupie VW.

Edytowane przez terrino (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że różnie je tylko:

 

- pompowtryski

- turbina o stałej lub zmiennej geometrii

- dwumasa

- rozbudowana jednostka sterująca

- różne warianty mocy przy czym 90 KM to min.

- itd. (nie mylić z TDI)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi tylko o serie TDI to z grubsza tak jest. Jednak nalezy pamietac ze nie wszystkie mialy PD - czyli pompowtryski. 90 i 110 KM sa na pompach rotacyjnych. Ponadto te najmocniejsze TDI maja troche inny uklad korbowy i caly osprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to kombinacje w TDI są najprzeróżniejsze.

Mój znajomy ma i pompę i pompowtryski w 1,9 100 KM. Z VW generalnie można zwariować.

Ostatnio kumplowi w Passacie 1,6 Pb padło sprzęgło. Niby nic bo ma 280 000 ale po zdjęciu skrzyni okazało się, że to dwumasa. Na szczęście jest inne niż do gruźlika i oczywiści tańsze. Jaja co. Kurczę, jak tak można ludziom życie komplikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego powoli wygryza go Opel... taniej i mniej wynalazków pod maską. Dzkoda tylko, że zrezygnowali z 2,2 DTI. To był dobry motor.

Opel przy obecnej polityce nie zagrozi. Robi zbyt... przeciętne samochody. Ani nie najprzestronniejsze, ani nie najładniejsze, ani nie najlepiej prowadzoce się, ani nie mają jakichś wybitnie świetnych jednostek... Robią po prostu poprawne auta, ale bez "tego czegoś" co by miało podbierać większą liczbę klientów.

Jako używane nadrabiają, bo są rozsądne pod kątem kosztów eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel przy obecnej polityce nie zagrozi. Robi zbyt... przeciętne samochody. Ani nie najprzestronniejsze, ani nie najładniejsze, ani nie najlepiej prowadzoce się, ani nie mają jakichś wybitnie świetnych jednostek... Robią po prostu poprawne auta, ale bez "tego czegoś" co by miało podbierać większą liczbę klientów.

Jako używane nadrabiają, bo są rozsądne pod kątem kosztów eksploatacji.

Chłopie, no co ty...

 

Insignia - biturbo 2.0 CDTI - 195 KM, 2,0 Turbo 220 KM, 1,6 turbo 180 KM. Do tego w opcji 4x4. Jeden raz widzialem OPC. Miazga, półmetrowe tarcze Bremb itd.

Do tego  Nowa Zafira, Mokka, Adam...

Następca Insigni która bije rekordy sprzedaży zgodnie z planami firmy ma wejść do premium i zagrozić sprzedażą A4.

 

Konkrety proszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Chłopie", i co z tego?

 

Pierwszy z brzegu ranking z Polski:

http://motofocus.pl/wiadomosci-rynkowe/10029/sprzedaz-nowych-samochodow-w-marcu-2013-r

 

Europa:

http://www.auto-swiat.pl/1-sprzedaz-nowych-aut-europie-dobry-sierpien-nadzieja-ostatni-kwartal

 

 

Źle nie jest, ale obecną ofertą rewolucji nie zrobią. W testach - porównaniach również za wiele nie wygrywają. Jedynie trzymają dobrą średnią.

 

 

Konkrety proszę :ee:  ;)

 

Wymienione przez Ciebie auta są ciekawe, ale nie oferuja nic pionierskiego, nad to co oferuje konkurencja  :niewiem: Po prostu starają się utrzymać konkurencyjność. Dla mnie osobiście to za mało bym zainteresował się kupnem opla.

Ale ogólnie życzę Oplowi powodzenia, bo przydałaby się jakaś roszada w rankingu i na ulicach  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Szary.

Ale zobacz drogi kolego kto w Polsce kszałtuje rynek... firmy lizingowe. A te nie zwracają uwagi na walory użytkowe, dizajn, czy ciekawość dla oka.

Tu liczy sie cena i moziwość serwisoania samochodów poza siecią dilerska bez utraty gwarancji. Nieoficjalnie nie wszyscy się na to z producentów godzą. Wiem coś o tym. Zobacz raczej na udział Opla w tynku europejskim biorąc pod uwagę, że są takie kraje ja Francja gdzie (i słusznie) społeczeństwo kupuje tylko miejscowe produkty. Szanuje twoje zdanie bo kazdy do niego ma prawo ale będę bronił swego uważają że np. VW jest do bólu nudny. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.