Skocz do zawartości

Poszukuje holownika


comsio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co do paska to opowiem o moim 1,9 TDI oczywiście warto poszukać powyżej 90KM ten nadaje się tylko na TAXI, chodzi o koszty co dokładnie zabiera przyjemność z jego użytkowania to mianowicie zawieszenie przednie a także pasek rozrządu. To są największe wydatki po zakupie VW. I tak komplet wahaczy to wydatek od ok 600zł do powyżej 3000zł przeszło 5 tyś w ASO, do tego koszty robocizny wydatek od 50zł za element czyli 8 wachaczy + 2 gałki + 2 drążki + 2 łączniki + 2 gumy stabilizatora zestaw najlepiej wymieniać w całości bo jak nie to zanim zdążymy ustawić geometrię to następny już stuka. Nawiasem mówiąc zestaw za 1500zł wytrzymał u mnie ok 18 tyś km więc z przyczepą nie wróżę więcej. Acha geometria koszt 250zł wyważam na osiach koła to koszt ok 200zł,to tyle zawieszenie. Drugim kosztownym wydatkiem jest wymiana rozrządu musowo po zakupie wydatek od ok 900zł ja zapłaciłem w serwisie Bosch 1800zł z gwarancją na 80tyś km w ASO ok 2,5tyś zł do 2,8tyś zł. Mam teraz 280 tyś km i do niczego nie mogęsię więcej dopiep....

Zawieszenie można bez kanału wymienić samemu zajmuje to całą sobotę jeśli już to robiliśmy, pierwszy raz jedna strona cały dzień. Przy silnikach diesel z większą mocą będzie sprzęgło dwumasowe wytrzymyje od 100 do 200 tyś km ale czasami pada po 50-70tyś. Benzyna tego problemy nie ma. Audi A4 ma te same problemy co pasek.

 

 

Ogólny podział silników wysokoprężnych VW

 

1)KLassyczna POMPA ROTACYJNA oleje 505.00/507.00

 

SDI to silnik bez turbosprężarki koła dwumasowego, mało wrażliwy na jakość paliwa i obojętny na złe traktowanie MIZERNA dynamika i ogromna długowieczność SILNIK zajedzie osprzęt i nadwozie

 

TDI 90 KM silnik z turbosprężarka bez zmiennej geometrii łopatek turbiny bez koła dwumasowego wystarczające osiagi mało wrażliwy na jakość paliwa - długowieczny ciężki do zajechania

 

TDI 110 KM silnik to rozwinięcie 90 ale turbina ze zmienną geometrią łopatek z dwumasowym kołem zamachowym dobre osiągi mało wrażliwy na jakość paliwa - długowieczność zależna od sposobu eksploatacji nie tak długowieczny ciężki do zajechania

 

 

2)POMPOWTRYSKIWACZE oleje 505.01/507.01!!!

 

TDI PD 101 KM silnik z turbina ze zmienną geometrią łopatek z dwumasowym kołem zamachowym dobre osiągi wrażliwy na jakość paliwa oleje 505.01- długowieczność zależna od sposobu eksploatacji-

 

TDI PD 115 KM silnik z turbina ze zmienną geometrią łopatek z dwumasowym kołem zamachowym bardzo dobre osiągi wrażliwy na jakość paliwa oleje 505.01- długowieczność zależna od sposobu eksploatacji - 6 biegowa skrzynia

 

TDI PD 130 KM silnik z turbina ze zmienną geometrią łopatek z dwumasowym kołem zamachowym bardzo bardzo dobre osiągi wrażliwy na jakość paliwa oleje 505.01- długowieczność zależna od sposobu eksploatacji - 6 biegowa skrzynia

 

TDI PD 150 KM silnik z turbina ze zmienną geometrią łopatek z dwumasowym kołem zamachowym super osiągi wrażliwy na jakość paliwa oleje 505.01- zupełnie nieodporny na złą eksploatację - 6 biegowa skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety w utrzymaniu jest stosunkowo drogi, porównując z Astrą II i mimo wyższego zużycia paliwa to koszty przejechania 1 km wynosiły dla Astry 0,37zł a Passata 0,42zł na dystansie ok 100tyś km wliczając wszystkie wydane pieniądze na utrzymanie pojazdu oczywiście bez kosztów zakupu które pogrążyłyby VW. Pomimo niższego zużycia ropy to inne wydatki stanowią o kosztach utrzymania. Może rzeczywiście benzynowy z instalacją LPG byłby lepszym rozwiązaniem, ale nie dla zawieszenia przedniego które jak pisałem są totalnym niewypałem trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

SDI to silnik bez turbosprężarki koła dwumasowego, mało wrażliwy na jakość paliwa i obojętny na złe traktowanie MIZERNA dynamika i ogromna długowieczność SILNIK zajedzie osprzęt i nadwozie

 

 

Kuna przepraszam ale nie powiedziałbym,że ma taką mizerną dynamikę ten silnik jak to zaznaczyłeś :P-bo na pusto do 1ookm/h rozpędza się lepiej jak TDI-90KM-nie wspominając już o jeździe z cepką,kiedy w TDI żeby 5bieg załączyć musisz mieć dobry kawał drogi,a ja swoim SDI lecę z cepką tak samo jak na pusto-te mizerne osiągi (owszem w trasie na pusto widać,ale do poruszania się na krótkich odcinkach jak i po mieście wg mnie są wystarczające) wychodzą na plus kiedy patrzymy na ten silnik z perspektywy holownika (do110km/h nawet nie wiem kiedy mój zestaw się rozpędza-więcej nie dam rady bo cepkę mi podnosić zaczyna:p),a z takim nastawieniem powstał prawdopodobnie ten wątek:)

pozdraVWiam:)

Edytowane przez PIOTRzWARMIIiMAZUR (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, chyba jeździłeś TDI z uszkodzonym T lub jeszcze czymś... Mieliśmy ibizę SDI a znajomi cordobę TDI. Dwie inne bajki na korzyść TDI... A jedno co je łączyło to Trzęsie Drażni Irytuje ;) Poza tym były OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz Rover 75 tourer 2,0 po 2003 ( face lifting ale i sporo poprawek ) DMC 2090 + 1600 na haku a sedan ma 1500 na haku 

 

Silnik i sporo podzespołów z BMW ( ja mam 136 kucyków ), rozrząd na łańcuszku 

 

Cepe mam 1300 DMC i daje rade, jedynie czego mi brakuje to ASB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, chyba jeździłeś TDI z uszkodzonym T lub jeszcze czymś... Mieliśmy ibizę SDI a znajomi cordobę TDI. Dwie inne bajki na korzyść TDI... A jedno co je łączyło to Trzęsie Drażni Irytuje ;) Poza tym były OK :)

właśnie chodzi o to,że nie-mój tata ma TDI-90KM w Audi 80 bardzo zadbanego (mechanik/pedancik),i wiem co napisałem:)

żebym blado nie wyglądał przy Twoich porównaniach silnik-samochód-to do roboty dojeżdżamy z chłopakami na zmianę autami i kumpel ma też Golfa tylko,że w TDI-90KM i to samo mówi co ja,że SDI jest zwinniejszy do 100km/h- później już TDI rządzi,ale gdzie z cepką ponad 100kmkm/h będzie się śmigać;p

co do trzęsień-to w moim to samo co u kumpla w TDI-diesel to diesel i tutaj chyba nawet najtęższe głowy nie poradzą:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem i podzielę się z Tobą ową wiedzą :P -szukają ponieważ nie wystarcza im obowiązująca prędkość poruszania się po naszych drogach ;p, a SDI jedzie dobrze tylko do jej osiągnięcia-później oddaje pola TDI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDI - ilość ofert dla golfa 394szt.

http://allegro.pl/volkswagen-golf-12706?string=tdi

 

 

SDI - ilość dla golfa 110szt.

http://allegro.pl/volkswagen-golf-12706?string=sdi

 

 

Przewaga ofert jak i porządania dla TDI. Prawie 4 krotna...

Ale fakt, że bezpieczniej pod kątem przyszłych wydatków kupić sdi. Mimo mizernej dynamiki ;) Jak kojarzę z danych technicznych dla golfa III SDI do setki ma ok.17sek. a 90KM TDI ok. 13. To jest spora różnica...

 

Ale fakt... do spokojnej jazdy wystarcza :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 do 400-toś mnie zaskoczył-zobacz nikt nie chce sprzedawać SDI a ile TDI chce się ludzi pozbyć ;P :)



 

"Ale fakt... do spokojnej jazdy wystarcza :ok:" -i niech na tym zdaniu zakończy się nasza rozprawka-popieram je w 100%,a jeżeli chodzi o jazdę z cepką to w 200% :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, każdy będzie trwał przy swoim.

Wersja  SDI mniejsza bezawaryjność brak problemów z turbinką.
Jeżeli potrzebujesz więcej mocy do jazdy z przyczepą to lepszy jest TDI
 SDI pali "deko" mniej niż TDI

Pozdrawiam,

Zapas mocy przy kilometrowych podjazdach z przyczepą to dar niebios.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

100 do 400-toś mnie zaskoczył-zobacz nikt nie chce sprzedawać SDI a ile TDI chce się ludzi pozbyć ;P :)

  :P

 

Umie się kolega pocieszać ;) A jak z nowymi było? Jak myślisz? Pewnie sdi więcej się sprzedało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak napisał ired - temat rzeka i każdy przy swoim obstawać będzie-pora zakończyć te dysputę i polać :P:)
ired- jeszcze moja prośba do Ciebie żebyś podał moc tego TDI o którym piszesz bo z pewnością nie o 90KM co nie?

Edytowane przez PIOTRzWARMIIiMAZUR (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie prawisz Piotrze :ok::piwo:

 

Interesu nie mam w przekonaniu Ciebie do swoich racji bo sentymentów wyzbyłem sie do tych jednostek, ale zaskoczyło mnie Twoje zdanie. To praktycznie dowód, że 2<1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.