Skocz do zawartości

Przyczepka do holownika o DMC max 1100


rabacik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem jeszcze zielony w sprawach przyczep kempingowych :przyczepa: , poczytałem formum i powem, że soporo się dowiedziałem.

Ponieważ moje autko może ciagnąć cepki max 1100kg poszukiwania zawęziłem znacznie, dodatkowe założenia to:

 

3-4 osoby, łazienka z WC, w miarę możliwości ciepła woda, przedsionek.

 

Cepka w zasadzie na początek będzie głównie użytkowana na działce, ale wraz z jedzeniem apetyt rośnie więc może też w jakąś większą podróż bym się z nią wybrał.

 

W necie wynalazłem dwie cepki, które mnie zainteresowały:

HOBBY:

http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,10,produkt,621.html

 

oraz LUNAR QUEEN 495:

 

http://www.matcamp.pl/przyczepy.php

 

w związku z powyższym mam prośbę, o zerknięcie na zamieszczone fotki w ofertach i ich ocenę, czy warto?

 

Z góry dziękuję serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jakoś nie mogę uwierzyć że te przyczepki mają DMC 1100kg, szczególnie ta angielka. A nawet jeśli tak to chyba już zero ładowności... Ciężko będzie w tej masie coś w miarę nowego dla 4 osób. Może jakieś starsze hobby classic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ten Lunart ma napewno większe DMC,jeśli już to byłbym bardziej za Hobby,jest napewno lżejsza,bo to nowa konstrukcja i można liczyć,że zmieścisz się w limicie.Co to za holownik??.Pzdr.Artur.:drive: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hobby podobno ma możliwość rejestracji na DMC 1300 lub DMC 1100, tak mi powiedział sprzedający, w dowodzie holendreskim są podobno wpisane dwie masy.

 

 

 

 

Holownik to Mitsu ASX 1.6 117 KM benzyna, lub ostatecznie T3 1.6 TD, ale za daleko to bym nie chciał jechać nim z przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hobby podobno ma możliwość rejestracji na DMC 1300 lub DMC 1100, tak mi powiedział sprzedający, w dowodzie holendreskim są podobno wpisane dwie masy.

 

 

 

 

Holownik to Mitsu ASX 1.6 117 KM benzyna, lub ostatecznie T3 1.6 TD, ale za daleko to bym nie chciał jechać nim z przyczepą.

 

Nie chce mi się wierzyć że ta Hobby ma DMC 1100 kg.

Ta Hobby ma MW jakieś 980 - 1000 kg a DMC 1340 - 1350 kg.

W dowodzie holendreskim są wpisane 3 masy : MW , DMC i maksymalny nacisk na oś.

DMC może być 5% większa od maksymalnego nacisku na oś.

Podczas przeglądu diagnostę wcale nie interesuje dowód rejestracyjny tylko to co pisze na tabliczce znamionowej a tam będą pewnie w/w masy i te masy wpisze do zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hobby podobno ma możliwość rejestracji na DMC 1300 lub DMC 1100, tak mi powiedział sprzedający, w dowodzie holendreskim są podobno wpisane dwie masy.

Holownik to Mitsu ASX 1.6 117 KM benzyna, lub ostatecznie T3 1.6 TD, ale za daleko to bym nie chciał jechać nim z przyczepą.

 

popatrz na masę własną, bo ta hobby to pewnie będzie miała koło 900kg albo więcej, więc zostaje bardzo mała ładowność

a do auta tez wiele nie załadujesz :hmm: i holowanie takiego zestawu nie będzie komfortowe

 

chyba że ma być to stacjonarka bardziej i nie będziesz wiele jeździł

 

Nie chce mi się wierzyć że ta Hobby ma DMC 1100 kg.

Ta Hobby ma MW jakieś 980 - 1000 kg a DMC 1340 - 1350 kg.

W dowodzie holendreskim są wpisane 3 masy : MW , DMC i maksymalny nacisk na oś.

DMC może być 5% większa od maksymalnego nacisku na oś.

Podczas przeglądu diagnostę wcale nie interesuje dowód rejestracyjny tylko to co pisze na tabliczce znamionowej a tam będą pewnie w/w masy i te masy wpisze do zaświadczenia.

 

kiedyś była tu dyskusja że da się legalnie obniżyć DMC więc te 1100kg jest realne "w papierach"

w rzeczywistości cieżko będzie sie zmieścić w tych 1100kg po zapakowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa to Hobby o oznaczeniu SF

 

masa własna 974 kg a seryjne DMC to 1200kg ,istnieje (istniała) możliwość do podwyższenia jej DMC do 1350kg -za dopłatą ,oraz obniżenia jej DMC kosztem ładowności do 1100kg - wszystko legalnie.

 

http://www.hobby-car...bb3361473741241

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa to Hobby o oznaczeniu SF

 

masa własna 974 kg a seryjne DMC to 1200kg ,istnieje (istniała) możliwość do podwyższenia jej DMC do 1350kg -za dopłatą ,oraz obniżenia jej DMC kosztem ładowności do 1100kg - wszystko legalnie.

 

http://www.hobby-car...bb3361473741241

 

 

 

Dzięki wielkie za potwierdzenie.

 

 

Generalnie przyczepa miała być zaciągnięta na początku wakacji na działkę:biwak: i przyciągnięta do domu na koniec wakacji, ale może się bym gdzieś z nią wybrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Rabacik, nie wiem jak Twoje podejście ale zastanów się bo jeśli głownie chodzi Ci o zaciągnięcie przyczepy na działkę to możesz śmiało kupić większą ale i starszą ( tańszą ! ) i jakiś znajomy Ci ją tam zatarga. Osobiście nie wyobrażam sobie przyczepy za 20 tysia "marnującą" się na działce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Rabacik, nie wiem jak Twoje podejście ale zastanów się bo jeśli głownie chodzi Ci o zaciągnięcie przyczepy na działkę to możesz śmiało kupić większą ale i starszą ( tańszą ! ) i jakiś znajomy Ci ją tam zatarga. Osobiście nie wyobrażam sobie przyczepy za 20 tysia "marnującą" się na działce ;)

 

 

W zasadzie masz rację, ale lubię być niezależny od nikogo, chę jechać to jadę chcę wracać to wracam, no i Włochy są moim doś ulubionym miescem na wakacje, dotychczas jeździłem do stacjonranych domków ale ceny już przeszły moje możliwości (w sezonie oczywiście) no i może tam bym się wybrał z nabytkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie masz rację, ale lubię być niezależny od nikogo, chę jechać to jadę chcę wracać to wracam, no i Włochy są moim doś ulubionym miescem na wakacje, dotychczas jeździłem do stacjonranych domków ale ceny już przeszły moje możliwości (w sezonie oczywiście) no i może tam bym się wybrał z nabytkiem.

 

 

W takim razie myślę, że przyczepka im mniejsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Czarku - tak jak Ci mówiłem przez tel - poszukaj czegos porzadniejszego, nie bedzie porsto przy tym holowniku, ale cos za cos. Dziwe za ASX ma tak malo uciagu cepki z hamulcem no.gif ale tego nie przeskoczyc - mozesz zawsze haka zalozyc do Dukacika - nie wiem, jak u CIebie w dowodzie, ale moj Transit ma 2000 kg na haku, a Masterek nawet chyba 3000 kg, tylko ze wtedy koniecznie B+E.

 

Czekam jak sie rozwinie temat - pojedz na Płochocińska, przejedz sie do Grodziska, pogadaj, niech Ci doradzą czego masz szukac, w ostatecznosci, zeby nie jechac az na Śląsk, pojech do Kutna - tam masz 2 naprawde duze komisy.

 

No a jak sie dobrze rozpedzisz z zakupem, to moze sie zalapiesz na wspolny wypad do CRO lub GR :)

 

Pzdr, Marcin.

Edytowane przez mafik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Czarku - tak jak Ci mówiłem przez tel - poszukaj czegos porzadniejszego, nie bedzie porsto przy tym holowniku, ale cos za cos. Dziwe za ASX ma tak malo uciagu cepki z hamulcem no.gif ale tego nie przeskoczyc - mozesz zawsze haka zalozyc do Dukacika - nie wiem, jak u CIebie w dowodzie, ale moj Transit ma 2000 kg na haku, a Masterek nawet chyba 3000 kg, tylko ze wtedy koniecznie B+E.

 

Czekam jak sie rozwinie temat - pojedz na Płochocińska, przejedz sie do Grodziska, pogadaj, niech Ci doradzą czego masz szukac, w ostatecznosci, zeby nie jechac az na Śląsk, pojech do Kutna - tam masz 2 naprawde duze komisy.

 

No a jak sie dobrze rozpedzisz z zakupem, to moze sie zalapiesz na wspolny wypad do CRO lub GR :)

 

Pzdr, Marcin.

 

 

Dukat ma więcej chyba 1800 ale nie mam "E" no i chyba ciężarówką na wakacje to niekoniecznie aczkolwiek jest Dukacik OK.

 

CRO lub GR :hmm: jeśli już to na początek chyba Włochy by były a tak zupełnie na początek to Bałtyk :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bałtyk tylko w ostatecznosci i to w sierpniu jezeli juz - u mnie na poczatek jeden z tych 2 kierunkow o ktorych wspomnialem na 3 tygodnie od konca czerwca...

Poza tym w pierwszej kolejnosci musze zrobic troche hydrauliki i zalatac dziurke w boku cepku (moze ma ktos jakis namiar w okolicy mojej).

 

Pzdr, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.