Lesza1973 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Hejka! Lodóweczka na 220 V chodzi żleta. Na gazie nie sprawdzałem. Problem pojawia się po załączeniu 12 V. Mianowicie chłodzi beznadziejnie. Nie ma mowy o szronie na rurkach zamrażalnika. Nawet schłodzona przez 230 V przez 2 dni po przełączeniu na 12 po 2-3 godzinach nie ma śladu po szronie . Pobór prądy na 12 V niecałe 7 A, czyli moc około 84 W. Kratka zewnętrzna (plastikowa) ciepła ledwo wyczuwalnie - przy 220V jest zdecydowanie ciepła. Nie znam typu lodówki ale to Electrolux. Jak ktoś coś wie to poproszę o info. Z góry dzięki. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Kolego, przeczytaj watek http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=282 a dowiesz sie, ze lodowki na 12V chlodza o wiele slabiej niz na 230V lub gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesza1973 Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Hej! Czytałem przed napisaniem maila. No i coś jest na rzeczy. Że działa słabiej to OK. Ale powinna działać niewiele słabiej jeśli przy 220 V ma 125 W a przy 12 V 100 W to różnica winna być niewielka. W poprzedniej przyczepie działała słabiej, ale ta działa prawie wcale. Może jeszcze postawię inne pytanie: czy przy 12 V macie szron na rurce skraplacza w zamrażalniku? POzdrófka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaimar Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Przy mocy 100W grzałki 12V lodówka pobiera prąd ponad 8 amper. Jest to stosunkowo duży prąd, przy którym mają znaczenie spadki napięcia na przewodzie (średnica) czy też połączeniach czyli konektorkach , kostkach, wyłączniku i gnieździe haka. A im starsza przyczepa i auto tym gorzej. Jest to podobny problem jak z reflektorami w starszych maluchach- świeciły jak świeczki na skutek spadku napięcia na bezpiecznikach i przełączniku świateł ( nie miały przekaźników). Droga z akumulatora samochodu do lodówki w przyczepie dłuuuga. Podejrzewam że tu jest problem - na zaciskach grzałki lodówki jest dużo niższe napięcie niż 12V nie mówiąc już o ponad 14 voltach podawanych przez alternator samochodu. Proponuję sprawdzić napięcie na grzałce w lodówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesza1973 Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Cze Mariusz! Konkretna odpowiedź. Dzięki. Odpowiadając na pytania: - auto 2007 rok więc nie za stare - kabel z aku przez bezpiecznik 10 A 1,5 mm*mm do gniazda przyczepy - od gniazda nie sprawdzałem Jaki przekrój kabla byś sugerował? Pzdrw! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁYSY YETI Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 mam u siebie 2.5 mm ,a przyczepka juz dorosła ale lodówka na 12 v pracuje w czasie jazdy jak ta lala ,podobnie jak u ciebie akumulator-bezpiecznik-wyłącznik-gniazdo-lodówka,jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaimar Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 1,5 mm wydaje mi się trochę mało. Sprawdź też jak jest doprowadzona masa - nią też płynie prąd a często jest zaniedbywana. Powyższe uwagi są oparte na "walce" z ładowaniem akumulatora w przyczepie. Pobór prądu przez lodówkę i związny tym spadek napięcia i na kablu zasilającym i na masie powodowały że akumulator nie ładował się przy właczonej lodówce. Wymiana kabla zasilającego , chyba na 4mm, zmiana podpięcia masy i rozdzielenie łądowania akumulatora od zasilania lodówki we wtyczce 13 pinowej dopiero dała dobre rezultaty. A problemy były przyczepie i aucie około 2 letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesza1973 Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Hi! Ja na razie zmierzyłem napięcie na gnieździe przyczepy i .... 12 V idealnie jak logówka wyłączona. Jak włączę robi się 9,5 V, a prąd na poziomie 6 - 6,5 A. Czyli jak się domyślam na dzień dobry kable w aucie nieco za cienkie. Jutro dalsza cześć grzebania. Jak na kablach nic nie znajdę wydłubię lodówke. Jeszcze raz zapytam wprost: czy przy zasilaniu 12V macie szron na rurce w zamrażalniku. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras01 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Jeśli mogę się włączyć do dyskusji, to proponuje pociągnąć kabel zasilający bezpośrednio a akumulatora przez bezpiecznik i dopiero zasilić lodówkę tak jak robi sie to z dodatkowymi wzmacniaczami w samochodach. Z długością kabla rośnie jego oporność a co za tym idzie występują spore spadki napięcia. Kabel moim zdaniem powinien być dosyć poważny , jakies 4 mm2. Podam link do stronki, może Ci to troche pomoże http://www.sychut.com/ruina/el/index.html Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesza1973 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Dzięki za kolejne uwagi. Strzelałem, że ze 2,5 mm będzie musiało być. Ale żeby 4 ... no ale tak wychodzi. Po niedzieli ruszam do boju. Na razie na delegację. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 W instrukcji do lodówki Elektrolux RM 4230 pisze: jeżeli przewody do lodówki maja do 9 m długości to ich przekrój musi być 2,5 mm kw, a jeżeli są dłuższe to co najmniej 4 mm kw Długość liczona od akumulatora do lodówki. W Niewiadówkach grzałka ma 80W, a Elektroluxach 100W. Lodówka przy włączonym silniku bierze ok 10 A więc przewody muszą mieć duży przekrój. Słusznie pisze Kaimar o przewodzie masy, nikt nie zwraca na ten przewód uwagi a on też powinien mieć odpowiedni przekrój myślę, że co najmniej 4mm kwadratowe. Najlepiej zrobić instalację z przekaźnikiem, który włączyć można tylko przy uruchomionym silniku. Oczywiście zabezpieczyć lodówkę i przekaźnik bezpiecznikami lodówka 16 A a przekaźnik 2A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Hejka! Lodóweczka na 220 V chodzi żleta. Na gazie nie sprawdzałem. Problem pojawia się po załączeniu 12 V. Mianowicie chłodzi beznadziejnie. Nie ma mowy o szronie na rurkach zamrażalnika. Nawet schłodzona przez 230 V przez 2 dni po przełączeniu na 12 po 2-3 godzinach nie ma śladu po szronie . Pobór prądy na 12 V niecałe 7 A, czyli moc około 84 W. Kratka zewnętrzna (plastikowa) ciepła ledwo wyczuwalnie - przy 220V jest zdecydowanie ciepła. Nie znam typu lodówki ale to Electrolux. Jak ktoś coś wie to poproszę o info. Z góry dzięki. Pozdro! Masz za małe przekroje przewodów do lodówki. Ostatnio dostałem trochę papierów do przyczep i w instrukcji do lodówki Elektrolux RM 4230 pisze gdy przewody do lodówki mają do 9 m długości ich przekrój ma mieć 2,5 mm kw. gdy dłuższe niż 9 m to ich przekrój musi mieć 4 mm kw. Ponad to przewód masy też musi mieć odpowiedni przekrój w nim sumują się wszystkie prądy, więc co najmniej 4 mm kw.( w wielu przyczepach tak jest, pozostaje tylko instalacja w samochodzie) Ja swoim samochodzie zrobiłem instalację jak w załączniku. Nie boję się o akumulator gdy wyłączę silnik. Przekaźnik musi mieć rozdzielone styki od cewki . schemat lodowka.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnie Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 jeżeli przewody do lodówki maja do 4 m długości to ich przekrój musi być 2,5 mm kw, a jeżeli są dłuższe to co najmniej 4 mm kw Długość liczona od akumulatora do lodówki. Ja mam właśnie pociągniętą masę i + bezpośrednio od akumulatora do samej lodówki przewodem 4mm2 i lodówka pracuje rewelacyjnie na 12V Przewód 2,5mm jest zbyt cienki przy tak dużej odległości od źródła zasilania. Niestety seryjnie chyba nigdzie nie jest montowany kabel o przekroju 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 jeżeli przewody do lodówki maja do 4 m długości to ich przekrój musi być 2,5 mm kw, a jeżeli są dłuższe to co najmniej 4 mm kw Długość liczona od akumulatora do lodówki. Ja mam właśnie pociągniętą masę i + bezpośrednio od akumulatora do samej lodówki przewodem 4mm2 i lodówka pracuje rewelacyjnie na 12V Przewód 2,5mm jest zbyt cienki przy tak dużej odległości od źródła zasilania. Niestety seryjnie chyba nigdzie nie jest montowany kabel o przekroju 4mm Sorry pomyłka w długościach przewodów juz poprawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesza1973 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Witajcie! Dzięki za rady. Ed - THX (((: Jak na wiosnę wytaszczę przyczepę to przetestuję. Leo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.