Skocz do zawartości

Nasza pierwsza rodzinna przyczepa


sawicka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a to czemu nasz znajomy ma autko o tych samych parametrach i moze ciagnąć przyczepe do 1400

ciekawa jestem jak inne PITKI z takim samym silnikiem mają wbite :oslabiony:

 

homolgacja jest dobrana dokładnie do tego modelu i wynosi 1400kg,

 

Nawet rodzaj zawieszenia w aucie decyduje o homologacji i masie p-py holowanej.

Może inaczej:

Podczas kontroli na drodze liczą się wpisy w DR - to gwoli mandatowo-uprawnieniowej.

Podczas "próby sił" prawa fizyki są nieubłagane .

Masz dwójkę dzieci... liczby i "kaprysy" zastąp rozsądkiem.

Dowiedz się czy na pewno PiTik nie ma błędu w DR, ale zostaw sobie jakiś zapasik w masach.

Poszperaj na YT i popatrz co przyczepy robią z zestawami na drodze, właśnie dlatego, że coś zostało dobrane "na styk", bo cyferki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

po przeliczeniu masy własnej pojazdu w przeliczniku 1,33 wychodzi 1200kg

a przy masie całkowitej pojazdu przelicznik wychodzi 1450kg

 

Brawo. MW/1.33=1200 . Zatem znajomy ma zrobiony wałek w DR. Przy jakimkolwiek zdarzeniu, nie uchroni go żadna polisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ważne co ma znajmoy :thank:

jego sprawa.....

ale do dowodu to juz on nie wpisuje tylko Panie w wydziela komunikacji

 

to teraz trzeba u Nas tą kwestie wyjaśnić bo to 1000kg z niczym sie nie zgadza....

mąż w obu autkach przegląda dowody i porównuje

i w pitku jest dziwnie wpisane ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ważne co ma znajmoy :thank:

jego sprawa.....

ale do dowodu to juz on nie wpisuje tylko Panie w wydziela komunikacji

 

to teraz trzeba u Nas tą kwestie wyjaśnić bo to 1000kg z niczym sie nie zgadza....

mąż w obu autkach przegląda dowody i porównuje

i w pitku jest dziwnie wpisane ......

 

Możesz podać jaki konkretnie model samochodu macie, jaki silnik, rocznik :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrysler PT Cruiser 2.2 crd

rok 2005

 

Obawiam się jednak, że musicie całkowicie zmienić swoje wymagania dla parametrów poszukiwanej przyczepy :(

jeśli nie, to pozostanie tylko zmiana holownika :o

 

Dane samochodu tej marki, myślę, że mogą dać pewien obraz jeśli chodzi o parametry homologacyjne dla omawianej kwestii:

 

http://www.edenet.pl...oryzacja-3.html

 

 

Trzecia linijka tekstu od dołu:

MASA PRZYCZEPY HAMOWANEJ / NIE HAMOWANEJ (kg) 1000 / 450 :excl:

 

Szokująco mało, ale jednak.

 

Forum "Pitka" , drugi post od dołu:

 

http://ptcruiserclub...yczepy&start=15

 

I wreszcie dane haka holowniczego, aby nie było, że jakiś rodzimy producent i bez odpowiednich badań, dlatego hak jednej z najlepszych firm tym się zajmujących (również na pierwszy montaż) - "Westfalia":

 

http://www.autostach...DIxNTQ2MDAwMDE=

 

Cytat: Maksymalna masa przyczepy-1200 kg.

 

Zaznaczam, że haki mają (bo muszą) wartość uciągu większą od maksymalnej dopuszczalnej dla danego samochodu.

 

To chyba tyle, tymi informacjami bym się posiłkował.

Oczywiście nie zaszkodzi potwierdzić swój wpis w WK.

Jeśli chodzi o Waszego znajomego, to znam podobne przypadki (inne tylko holowniki).

Nie ma to jednak żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla takiego wpisu, jeśli chodzi o własne i innych bezpieczeństwo.

Pozostaje tylko mieć nadzieję, że znajomy ma głowę na karku (jeszcze) i pomyśli 3 razy, nim wykorzysta możliwość, jaką mu ten wpis daje. W tym wypadku, nie chodzi przecież o np. kolor światła.

To tak, jak z początkującym kierowcą. Często na pytanie o najważniejszy podzespół w samochodzie, słyszy się odpowiedź: silnik.

Niestety, hamulce ! Ruszyć zawsze się da, nawet jak podczepimy 3 tony, ale zatrzymać się, to już inna bajka, a jazda z nawet troszkę cięższą przyczepą (niż dozwolona), to igranie z losem oraz życiem własnym i wszystkich dokoła i nie chodzi tu tylko o hamulce :nono:

Nawet nie wspominam o takich sprawach, jak manewrowanie, jazda po śliskim i inne trudne sytuacje - Net jest pełen filmów to pokazujących. Od takich badań jest producent. Jeśli uznał, że max, to 1000 kg., tzn., że tak ma być.

Musicie mocno przemyśleć całą sprawę.

Pozdrawiam,

 

:banan:

 

Wierzę ci że masz tak wpisane , uwierz i mi że błędu tam nie ma. Fabryke i homologacja ustalone zostało 1000 i tak ma być.

Ponadto, przelicznik masy, podziel przez 1,33 bo jest to pierwsze i nieprzekraczalne kryterium do ustalania masy p-py. Potem decyduje o tym konstrukcja auta ze szczegółami włącznie.

 

Dokładnie :excl:

 

:ok:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się, nie można tego zmienić, ja u siebie mam tylko też 1000 kg i mase własną auta 1350 kg

kumpel ma auto 200 kg lżejsze a 1200 ma wbite

 

byłem, pytałem, chodziłem czy da się to zmienić

 

odpowiedź: NIE

 

to co wpisane w dowód to świętość

 

pozostaje szukanie typowej 1000-czki - jak ja, wybór spory na Wasze potrzeby looz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę się podłamałam tą masą 1000kg :krzykacz:

już zaczełam przeglądać autka żeby zmienić

ale raczej do tych wakacji sie nie uda wymienic auta,

więc albo wynajmiemy przyczepe 1000kg

albo pożyczymy auto i przyczepe od wujka......a na przyszły rok już się przygotujemy....

 

co nie zmienia faktu ze bardzo chętnie usłyszę opinię o tej przyczepie Bursnera w Grodzisku Mazowieckim.....

 

trochę dziwne to z tymi masami aut

mąż był pewien że mamy do 1400 (skoro taki hak zamontowali) dlatego bez whań ciagnęlismy przyczepe dethleffs 1350kg

i gdybyśmy teraz nei zdecydowali sie na poszukiwania przyczepy do kupienia to znowu bysmy pożyczyli od wujka nie wiedząc że nie wolno nam :oslabiony:

ale wiadomo to nasza taka "głupota" bo nei sprawdziliśmy tego...

i nie wiem czemu ja tego nie sprawdziłam bo bardzo przepisowo podchodzę do takich kwestii i zawsze kontroluje takie wpisy

 

to w takim razie prosze o pomoc w poszukiwaniu przyczepy 1000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orientujecie może czy do tego autka potrzebna dodatkowo kat.E (Oczywiście ciągnac przyczepe 1300-1500)

http://otomoto.pl/bmw-x5-3-0-d-sportpaket-C23942080.html

i jeśli tak to jest to sam kurs czy wraz z egzminem

bo gdzieś mi się kiedyś o uszy obiło że to tylko trzeba przejść kurs ,ale nie wiem czy dobrze zrozumiałam :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej potrzeba bo dmc pewnie około 2700 kg odnośnie b+e to jest cały wątek na forum wyczerpujący ten temat :skromny:

 

http://forum.karawaning.pl/topic/988-egzamin-na-prawo-jazdy-e-do-b/

Edytowane przez mac (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,może to i dziwne ale czytam o tych masach wbitych w dowód,ja mam omege b,silnik 2.0 pb,w dowodzie mam uciąg przyczepy,z hamulcem do 1550kg,i sie zastanawiam,czy to nie za dużo,moja cepka waży 900kg,i juz majta tyłem holownika,z tego co wiem,przy montażu ori haka,jest brane pod uwage sporo czynników np.

Wrazie awari hamulca w przyczepie holownik powinien doholować przyczepe do serwisu,a więc powinien ją wychamować,w moim przypadku jadąc sam z walniętymi hamulcami np,do serwisu masa holownika ma 1590kg,a cepy 1550,hamulce sie zes.....ją ,a niedadzą rady.

No i trakcja, jeżeli jade takim zestawem ,to cepa robi z moim autem co chce,bo nawet jadąc z moją cepka,co chwile zapala mi sie TC,więc chyba ktoś popełnił błąd,

taki sam mam błąd w busie,iveco ,ma w dowodzie dop mase całkowitą nie 3500t ,jak każdy inny,a 3050t,także błędy i w urzędach sie zdażają

 

sawicka

 

jeżeli w innym pitim,jest inna masa to podjedz do urzędu,dowiedz sie jak to wygląda ,może wprowadzą korekte

Edytowane przez dawidknaus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

I wreszcie dane haka holowniczego, aby nie było, że jakiś rodzimy producent i bez odpowiednich badań, dlatego hak jednej z najlepszych firm tym się zajmujących (również na pierwszy montaż) - "Westfalia":

 

http://www.autostach...DIxNTQ2MDAwMDE=

 

Cytat: Maksymalna masa przyczepy-1200 kg.

 

Zaznaczam, że haki mają (bo muszą) wartość uciągu większą od maksymalnej dopuszczalnej dla danego samochodu.

 

To chyba tyle, tymi informacjami bym się posiłkował.

Oczywiście nie zaszkodzi potwierdzić swój wpis w WK.

Jeśli chodzi o Waszego znajomego, to znam podobne przypadki (inne tylko holowniki).

Nie ma to jednak żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla takiego wpisu, jeśli chodzi o własne i innych bezpieczeństwo.

Pozostaje tylko mieć nadzieję, że znajomy ma głowę na karku (jeszcze) i pomyśli 3 razy, nim wykorzysta możliwość, jaką mu ten wpis daje. W tym wypadku, nie chodzi przecież o np. kolor światła.

To tak, jak z początkującym kierowcą. Często na pytanie o najważniejszy podzespół w samochodzie, słyszy się odpowiedź: silnik.

Niestety, hamulce ! Ruszyć zawsze się da, nawet jak podczepimy 3 tony, ale zatrzymać się, to już inna bajka, a jazda z nawet troszkę cięższą przyczepą (niż dozwolona), to igranie z losem oraz życiem własnym i wszystkich dokoła i nie chodzi tu tylko o hamulce :nono:

Nawet nie wspominam o takich sprawach, jak manewrowanie, jazda po śliskim i inne trudne sytuacje - Net jest pełen filmów to pokazujących. Od takich badań jest producent. Jeśli uznał, że max, to 1000 kg., tzn., że tak ma być.

Musicie mocno przemyśleć całą sprawę.

Pozdrawiam,

 

:banan:

 

 

 

Dokładnie :excl:

 

:ok:

to czemu nam zamontowali hak 1400 a nie mniejszy do 1200 :niewiem:

 

jestem mega załamana tymi parametrami :sciana:

 

to mam się posiłkować informacjami na haku czy pozycją O1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.