Skocz do zawartości

Nasza pierwsza rodzinna przyczepa


sawicka

Rekomendowane odpowiedzi

już było o tym pisane wyżej - hak ma zawsze wyższe parametry od auta do którego jest dedykowany

jednak w razie kontroli liczy się wpis w dowodzie - masa przyczepy z hamulcem najazdowym

i jest porównywany z DMC przyczepy w dowodzie

 

to jest najważniejsze ! i to jest kontrolowane

 

dane samego haka są drugorzędne w razie kontroli, albo nawet nie sprawdzane nigdy - mi się nie zdarzyło

 

pozycja O1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Ad1. Przekłamanie handlarzyny DMC

Ad2. Przekłamanie handlarzyny DMC

Ale... dam mu szansę skubańcowi:

Może załatwi (ł) lewe DMC 1000, ale MW jest w okolicach 900kG. Zatem mozesz w p-pie wozić pościel, butlę z gazem i pastę do zębów. Rozumiesz?

U W A G A !!! Ta 5 osobowa z 750 DMC to już totalna kpina!!!!!!!!

Ten handlarzyna to potencjalny morderca.

Ciekawe kto beknie jak polecisz do rowu.

 

to czemu nam zamontowali hak 1400 a nie mniejszy do 1200 :niewiem:

 

(...)

 

Przyjmijmy, że istnieje PiTik w wersji prezydenckiej/pancernej, który waży 3 tony. Taki już może targać 1400kG budę z tym samym hakiem. Kumasz?

A że do takiego zestawu potrzeba B+E to już inna bajka.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już było o tym pisane wyżej - hak ma zawsze wyższe parametry od auta do którego jest dedykowany

jednak w razie kontroli liczy się wpis w dowodzie - masa przyczepy z hamulcem najazdowym

i jest porównywany z DMC przyczepy w dowodzie

 

to jest najważniejsze ! i to jest kontrolowane

 

dane samego haka są drugorzędne w razie kontroli, albo nawet nie sprawdzane nigdy - mi się nie zdarzyło

 

pozycja O1

 

Dokładnie tak, czyli to, o czym poprzednio napisałem. Hak może mieć dużą wytrzymałość, co nie oznacza, że taką masę może ciągnąć samochód. Liczy się tylko O1. To, co ustalił producent samochodu po wielu żmudnych badaniach jest bezdyskusyjne.

Rozważając teoretycznie: czy można zamontować hak, który uzyskał homologację na 3 tony ?

Oczywiście, jeśli taki jest w ogóle gdzieś do tego samochodu produkowany.

Nie wynika z tego, że automatycznie Pitek może ciągnąć 3 tonową budkę.

Haki muszą zawsze mieć wyższą obciążalność o kilkadziesiąt procent, niż wynika to z homologacji danego samochodu.

Takie są względy bezpieczeństwa i wymagania techniczne dla haków holowniczych, inaczej same nie uzyskałyby homologacji.

 

to mam się posiłkować informacjami na haku czy pozycją O1

O1 :excl:

 

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia PR B+E:

przepisy być może się zmienią do przyszłego roku, sprawa jest w toku i była o niej mowa na forum w kilku miejscach (trzeba poszperać, bo teraz nie pamiętam dokładnie). Pisał o tym "gfizyk" :ok: Prawdopodobnie będzie można na PR B ciągnąć zestaw o DMC do 4250kg.

 

Teraz PR B uprawnia do kierowania zestawem do DMC 3500kg. ewentualnie samochodem do DMC 3500kg. z przyczepą lekką (DMC do 750kg.).

Np. masz auto o DMC 3100kg i chcesz podczepić przyczepę np. DMC 1100 - nie możesz, możesz tylko przyczepę do DMC 750kg.

 

Po zmianach przepisów, prawdopodobnie będzie już to możliwe. Np. samochód DMC 2550 i przyczepa np. DMC 1500

Obecnie dla takiego zestawu tylko B+E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia PR B+E:

przepisy być może się zmienią do przyszłego roku, sprawa jest w toku i była o niej mowa na forum w kilku miejscach (trzeba poszperać, bo teraz nie pamiętam dokładnie). Pisał o tym "gfizyk" :ok: Prawdopodobnie będzie można na PR B ciągnąć zestaw o DMC do 4250kg.

 

Teraz PR B uprawnia do kierowania zestawem do DMC 3500kg. ewentualnie samochodem do DMC 3500kg. z przyczepą lekką (DMC do 750kg.).

Np. masz auto o DMC 3100kg i chcesz podczepić przyczepę np. DMC 1100 - nie możesz, możesz tylko przyczepę do DMC 750kg.

 

Po zmianach przepisów, prawdopodobnie będzie już to możliwe. Np. samochód DMC 2550 i przyczepa np. DMC 1500

Obecnie dla takiego zestawu tylko B+E

 

Kodeks Drogowy

[Art. 88.]

[kategorii B:]

 

1. [pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,]

2. [pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,]

3. [ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;]

 

A więc w nawiązaniu do art 88 / 2

może być np DMC(holownik)+ DMC(przyczepa)= nie moze przekroczyc 3.5 t

 

Przy czym DMC przyczepy nie moze być wieksze niż DMC holownika podzielone przez 1,33

Edytowane przez ljanowski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym DMC przyczepy nie moze być wieksze niż MW holownika podzielone przez 1,33

 

... a no właśnie :ok:

Widzę Wojtek, że ostatni wyjazd nowym kamperkiem wcale nie osłabił Twojej czujności :bravo:

Ja po takiej wyprawie, byłbym chyba trochę rozleniwiony :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam na innym wątku:-)

Nawiązując do szykujących się zmian w KD w przyszłym roku,chciałam podzielić się informacją,którą Zbyszek przyniósł z kursu B+E.

(Musieliśmy zrobić uprawnienia bo zestaw przekroczył 3,5T:-( więc jesteśmy w trakcie... mimo że wahaliśmy się czy nie poczekać do zmian przyszłorocznych.

Instruktor jazdy powiedział że owszem w przyszłym roku na prawo jazdy będzie można ciągnąć zestaw do 4250DMC ale przyczepa nie może w tym zestawie przekraczać 700kg, wiec każdy posiadacz przyczepy cięższej niż 700kg będzie musiał zrobić E...

ponoć ma to być ujednolicenie z Unią Europejską

 

Ktoś wie jak jest w innych krajach europejskich?

 

Czy też słyszeliście taką wersję jak podał instruktor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bravo:

 

Proponuje lekturę do poduszki szanownym kolegom. Tu nie chodzi o MW pojazdu a o DMC. I tyle w temacie. Pojęcie MW występuje tylko przy przyczepach bez hamulca bezwładnościowego tzw. najazdowego.

 

Ale to nie logiczne Domino. Auto nie zawsze jest załadowane na maxa, a MW jest minimalną możliwą masą zawsze. Może jest jakieś nieporozumienie w tym temacie, ale upieram się że chodzi o MW holownika i DMC p-py.

 

to które opisy dmc przyczepy nie są przekłamane?

czym mam się kierowac wybierając przyczepę o masie 1000kg

 

(...)

 

Hm... te nie sprowadzane masowo z UK z umowami bez nazwiska pośredników/importerów/handlarzyn .

Omijać takich jak wyżej, inaczej masz 90% szans że zrobią was w butelkę z DMC o 200kG i o rocznik o kilka lat. Zaufaj mi, nam.

 

.

Rozumiem Twoje rozgoryczenie, czar pryska, poznajesz wredną polską chciwość, rzeczywistość w tej materii.

Sorry, nie będę Cię otumaniał że zakup p-py to bajecznie prosta zachcianka.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.