Skocz do zawartości

BMW X5 sprowadzony z USA


lech_p

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłewm samochów BMW X5 4,8i (rocznik 2009) zarejerstrowany w Polsce, który został przez poprzedniego właściciela sprowadzony z USA. Samochód był fabrycznie bez haka holowniczego. Ponadto w dowodzie rejestracyjnym miał wpis, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem do DMC 1800 kg. Mogę podzielić się z forumowiczami perypetiami związanymi z montowaniem haka w Polsce i zmianą wpisu w dowodzie rejestracyjnym DMC (zależało mi na tym gdyż moja przyczepa ma DMC 1880 kg). Niestety wiadomości w przydatności tego samochodu do karawaningu są bardzo skąpe i uzyskanie ich nawet u dilera BMW prawie niemożliwe. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w użytkowaniu tego samochodu jako holownika przyczepy?. Ciekawi mnie jak sprawdza się skrzynia biegówe i systemy kontroli trakcji. Zachęcam do wymiany informacji? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w kilku wątkach pytałeś o to auto i jak by ktos je użytkował to już dawno udzieliłby odpowiedzi :-] ale widać nie ma posiadacza tego modelu na Naszym forum :niewiem: A co do pytania jak sie sprawdza to napewno dobrze Duże mocne auto więc z przyczepa napewno sobie będzie radził bez problemów :ok: nawet bym sie o to nie martwił ani głowy sobie nie zawracał tylko zapinał budke i gnał przed siebie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Lechu śmiało zapinaj na hak budkę i do przodu . Jedynym Twoim problemem i to bardzo poważnym będą KOSZTY PALIWA.( ?)

 

W każdym bądź razie na benzynę lub gaz trzeba będzie trochę kasy wydać przy silniku 4,8i. :ok::banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przyczepę 1880 to po co kupowałeś auto , które może ciągnąć (legalnie) 1800 kg ? Tego nie kumam . Chcesz teraz na siłę po polsku poprawić fabrykę .... pytam grzecznie dlaczego ?

 

Nie zauważyłem ,że DMC budki o 80kg większe od dopuszczalnego uciągu. Pozostaje zmienić budkę na lżejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście samochód miał przez diagnostę wpisane DMC 1800. Jednak po badaniu przez rzeczoznawcę samochodowego PZMot. okazało się że samochód może ciągnąć przyczepę o DMC 2700 kg. Aby wyjaśnić tą sprawę i sporostować zapis w dowodzie rejestracyjnym potrzebna była opinia rzeczoznawcy oraz orzeczenie stacji diagnowstycznej, a także dochodzenie przeprowadzone przez Wydział Komunikacji kto strzelił "babola". Warto zwracać uwagę na wpisy DMC samochodów z USA bowiem one nigdzie nie mają takiej informacji. Nawet na tabliczkach znamionowych nie pojawiła się DMC. W Stanach samochód może ciągnąć przyczepę do DMC jaki sam posiada i wszystko jest jasne. Na marginesie powiem tylko, że prostowałem polską bylejakość i kosztowało mnie to sporo zachodu. Z przyczepą samochód pali ok. 18/100 km przy szybkości 90-100/h. Pozdrawiam. L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie widać, że kolega już trochę temat ugryzł. Odnośnie jazdy - pewnie będzie przyjemna i nie tania (pamiętaj jeszcze o Viatoll-u). Widzę, że jesteś z Łodzi - więc gdzie się nie ruszyć to albo płatna autostrada albo zaraz bramki viatola...

 

odnośnie auta - forum bmw nic nie pomogło - takie auto to pewnie niezły holownik i ktoś nim już ciągał ?

 

z ciekawości - można podzwonić do właścicieli takiego bmw wystawionych na sprzedaż i zarejestrowanych w PL i popytać jakie mają DMC na haku w papierach.

 

szerokiej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z ciekawości - można podzwonić do właścicieli takiego bmw wystawionych na sprzedaż i zarejestrowanych w PL i popytać jakie mają DMC na haku w papierach.

 

szerokiej drogi

 

Tu jest najbardziej znana BMW X5 http://www.joemonste...er_auto_BMW_X5M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostowania DMC poza wnikliwym badaniem technicznym polegało właśnie na zasięgnięciu wiadomości o samochodach produkowanych na rynek Europejski. W przedstawicielstwie BMW Polska nie ma co liczyć na pomoc bo są wściekli na samochody sprowadzane z USA gdzie można je tam nabyć ok. 30% taniej. Poprzednio podróżowałem 5 lat Jeepem GC 5,7 hemi. Viatol mam więc opanowany. W sumie nie jest to znaczący wydatek. W ubiegłym roku podróżując umiarkowanie po Polsce wydałem ok. 120 zł na Viatol. To prawie tyle co opłata za dwukrotną wyprawę do Węgierskich term. Temat prostowania wpisu DMC mam opanowany i służę radą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem ,że DMC budki o 80kg większe od dopuszczalnego uciągu. Pozostaje zmienić budkę na lżejszą.

 

 

Nie jest tak zle jak piszesz.

Bylo o tym ostatnio na forum: wpis w dowodzie samochodu 1800kg oznacza maksymalna mase calkowita przyczepy a nie dopuszczalna mase calkowita.

Czyli mozesz ciagnac przyczepe o wiekszym DMC niz 1800kg, ale tylko taka ktora zaladowana (masa wlasna + ladunk) nie bedzie ciezsza niz 1800kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak zle jak piszesz.

Bylo o tym ostatnio na forum: wpis w dowodzie samochodu 1800kg oznacza maksymalna mase calkowita przyczepy a nie dopuszczalna mase calkowita.

Czyli mozesz ciagnac przyczepe o wiekszym DMC niz 1800kg, ale tylko taka ktora zaladowana (masa wlasna + ladunk) nie bedzie ciezsza niz 1800kg

 

 

 

 

Nadinterpretowujesz przepisy. Było o tym na forum sporo... I żle rozumujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobnym problemem jest założenie jaka holowniczego. I w tym temacie nie ma co liczyć na serwis dilerski BMW. Diler BMW nie podejmie się żadnej naprawy związanej z programowaniem samochodu. Mnie udało się zamontować Hak holowniczy Westfalia (oryginalny do BMW) w serwisie w Warszawie AutoReduta. Jest to serwis BMW i Porshe. Kompetentny mechanik zamontował hak, zitegrował go z systemem samochodu i wszystko dokładnie sprawdził. Trwało to co prawda 8 godzin, ale nie ma to znaczenia w porównaniu z końcowym sukcesem. Ogólnie rzecz biorąc na swej wyboistej drodze często spotykałem się ze stwierdzeniem, że zapora postawiona przez BMW Polska ma służyć ograniczeniu indywidualnegi importu samochodów. Dziwne to bo serwis Jeepa taki stan rzeczy zaakcetował i uruchomił serwis aut sprowadzanych z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1334685217[/url]' post='265461']

Nie jest tak zle jak piszesz.

Bylo o tym ostatnio na forum: wpis w dowodzie samochodu 1800kg oznacza maksymalna mase calkowita przyczepy a nie dopuszczalna mase calkowita.

Czyli mozesz ciagnac przyczepe o wiekszym DMC niz 1800kg, ale tylko taka ktora zaladowana (masa wlasna + ladunk) nie bedzie ciezsza niz 1800kg

 

 

 

Drogi Macieju. Jedynym wyjściem z sytuacji, jeśli DMC przyczepy jest większe niż oznaczone w dowodzie rejestracyjnym ciągnika w polu O1 jest pewność, że ciągnie się przyczepę, która waży mniej niż DMC w dowodzie rejestracyjnym ciągnika. Masa przyczepy (pole G w DR) nie może jednak przekaraczać DMC w dowodzie rejestracyjnym ciągnika. Prawo o ruchu drogowym nie odnosi się bowiem do DMC, ale do rzeczywistej masy ciągnionej przyczepy. Aby być na wierzchu trzeba jednak wozić ze sobą Kodeks drogowy. Pod takim argumentem policjanci pękają. Mogą jednak uprzykszyć drogę, gdy do sprawdzenia rzeczywistej masy przyczepy wezwią Inspekcję Transportu Drogowego. Może to sporo wydłużyć wyprawę. Na zachodzie jest inaczej. Jeśli sprawdzają zestaw to zawsze mają wagę przyczepową i określają jej masę rzeczywistą. Biada jednak jak jest ona przekroczona. Mandat może przewyższyć wydatki wyprawy. Szcególnie w Austrii i Szwajcarii są na to wyjątkowo czuli, ale i w Czechach solidnie kontrolują. Przeżyłem taką kontrolę wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lech_p jakoś nie mogę uwierzyć w 18l z budką. Miałem Touarega 4.2 benzyna. solo bardzo eco na trasie 16 miasto 20-25l. Potem założyłem lpg palił średnio 20-22 z budą 25. Nawet na auto centrum na raportach widać z jakim spalaniem trzeba sie liczyć.

Ale jeśli Ci tak mało pali to tylko sie cieszyć.

 

 

U mnie wszystkie dane DMC miałem dobre przyczepa 2700kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.