Skocz do zawartości

Stosowanie filtrów FILTRON


atego815

Rekomendowane odpowiedzi

Współczuję. Sam nie wiem co bym zrobił w takiej sytuacji, bo jestem z tych, którzy lubią dopiąć swego. Chyba jednak bym zaczął od pozwu sądowego. Jeśli masz filtr i opinię to próbuj. Ja Ci kibicuję szczerze, bo jeśli ktoś spartaczył swoją robotę to powinien ponieść konsekwencje. Nic więcej, nie chodzi o szafot tylko o uczciwą rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję. Sam nie wiem co bym zrobił w takiej sytuacji, bo jestem z tych, którzy lubią dopiąć swego. Chyba jednak bym zaczął od pozwu sądowego. Jeśli masz filtr i opinię to próbuj. Ja Ci kibicuję szczerze, bo jeśli ktoś spartaczył swoją robotę to powinien ponieść konsekwencje. Nic więcej, nie chodzi o szafot tylko o uczciwą rację.

 

Coś mi się wydaje że to i tak nic nie da, :niewiem: a kasy można stracić jeszcze więcej

nie mówiąc o czasie i nerwach.

Ale takie kolega atego815 ma prawo.:puk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowaliśmy o pompie paliwa dlatego , ponieważ pierwsza informacja była o takiej właśnie pompie . Trudno wręcz uwierzyć ,że filtr przerdzewiał w ciągu kilku miesięcy. Naprawdę to wg. mnie baaardzo wielki i kosztowny pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dziwne az nieprawdopodobne...

korozja tak szybko postapila pomiedzy wymiana filtra?? czy fitr nie byl zmieniany wieki czy zmieniajacy filtr zbagatelizowal stan obudowy filtra?

 

pompa wysokiego cisnienia nie zdechnie tak szybko z powodu zassania jakiejs tam ilosci powietrza - bo przeciez paliwo tez dostaje i sadze ze cisnienie z paliwa w filtrze raczej wypychaloby paliwo przez dziurawa obudowe niz to ze powietrze wdarlo sie do filtra...

 

we wszystkich autach uzywalem filtrow powietrza, oleju, paliwa czy kabinowych firmy Filtron i slowa zlego nie powiem - no moze poza tym ze w mazdowskim DiTD bardziej dudnila mi obudowa filtra powietrza :)

 

Kolego ... poprosiłbym o fotki tego uszkodzonego filtra , jego numer seryjny , informację kiedy i gdzie był kupiony , założony i kiedy doszło do uszkodzenia pompy ...to tak na początek jeśli można :mikolaj:

 

slusznie kolega zauwazyl ze poki co to narazie bezpodstawne zarzuty wobec Filtrona....

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dziwne az nieprawdopodobne...

korozja tak szybko postapila pomiedzy wymiana filtra?? czy fitr nie byl zmieniany wieki czy zmieniajacy filtr zbagatelizowal stan obudowy filtra?

 

pompa wysokiego cisnienia nie zdechnie tak szybko z powodu zassania jakiejs tam ilosci powietrza - bo przeciez paliwo tez dostaje i sadze ze cisnienie z paliwa w filtrze raczej wypychaloby paliwo przez dziurawa obudowe niz to ze powietrze wdarlo sie do filtra...

 

we wszystkich autach uzywalem filtrow powietrza, oleju, paliwa czy kabinowych firmy Filtron i slowa zlego nie powiem - no moze poza tym ze w mazdowskim DiTD bardziej dudnila mi obudowa filtra powietrza :)

 

 

 

slusznie kolega zauwazyl ze poki co to narazie bezpodstawne zarzuty wobec Filtrona....

Bodzioklb, Kolego...Nie gniewaj się, ale jeżeli chcesz tak bardzo bronić Filtrona, głaskać go po marce, a mnie zarzucać wszystko co złe, to proszę zdobądź przynajmniej minimum wiedzy o układach zasilania olejem napędowym, a wtedy będziemy unikać niepotrzebnego bicia piany... Nie pisz proszę że zarzuty wobec Filtrona są bezpodstawne, bo Ty sądzisz że pompa się nie zatrze.... ( jesteś w całkowitym błędzie)

Akurat ten typ pomp wtryskowych jest bardzo wrażliwy na braki paliwa. Słaby mechanik bardzo łatwo może uszkodzić taką pompę, nawet podczas odpowietrzania...

Przeczytaj też proszę moje wcześniejsze wypowiedzi. Chyba nie ma sensu ponownie wyjaśniać wszystkiego...

 

 

"slusznie kolega zauwazyl ze poki co to narazie bezpodstawne zarzuty wobec Filtrona...."

Akurat Kolega poprosił o te dane, ponieważ widzi szansę pomocy mnie, a nie, jak Ty szuka zarzuca mnie kłamstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym postawił na "wodę z mułem i octem" czyli kiepskiej jakości paliwo, bo jest przyczyną 99% przypadków uszkodzeń pomp wtryskowych a CR w szczególności. Koszt regeneracji pompy plus wtryskiwaczy waha się od 4 do 8 tys PLN w zależności od modelu pompy, uszkodzeń i jakości (ceny) części zamiennych. Filtr "załapał się" niejako przy okazji. Jak ostatnio wymieniałem bebechy pompy w carnivalu to wałek był tak skorodowany/przeżarty jak by leżał w wiadrze z kwasem kilka dni ... oczywiście do kompletu wtryski, płukanie zbiornika, płukanie reszty układu paliwowego, ustawianie rozrządu itd :-)

 

Oczywiście od lat tankuję tylko na "markowych" stacjach ............ ale to jak się okazuje nie uchroni :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieku, jeżeli maiłeś tak skorodowane bebechy w pompie wtryskowej, to chyba używałeś filtrów kiepskiej jakości (może Filtron hehe%281%29.gif ). Bo jak wiemy, i jak pisze Filtron, to dobry filtr właśnie ma zatrzymywać w sobie wodę, nie dopuszczać, aby przedostawała sie dalej, nie niszczyła pompy, wtryskiwaczy...

Myślę też że mylisz się twierdząc że 99% uszkodzeń pomp jest spowodowanych wodą w paliwie. Zatem z wyliczenia wynika że tylko 1% uszkodzeń, to naturalne awarie, tak skomplikowanego urządzenia! To super wynik.

Po drugie, po świecie jeździ sporo pomp Zexel, i jak twierdzą specjalistyczne zakłady pomp wtryskowych , to typowe uszkodzenie, powodowane brakiem ropy, zapowietrzaniem się.

I powiem Ci że nie bardzo wierzę że filtr jak piszesz "załapal się niejako przy okazji" Czyli taki zbieg okoliczności? Równocześnie dziura w filtrze i padnięta pompa??:oslabiony:

A co do jakości paliw, to oczywiście masz pełna rację...Aż dziw że te nasze auta jeszcze chcą jechać na tym....hehe%281%29.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zabrać głos ponieważ coś mi się tutaj nie zgadza...

 

Nie jeden filtr paliwa już wymieniłem... ogólnie moja praca często polega na wymianach filtrów (szczególnie kabinowych) w samochodach i zawsze polecam wszystkim Filtron bo nigdy się nie naciąłem

Skoro obudowa filtra przegniła (zakładam że tak było) to wydaje mi się ze bardzo szybko byś zauważył ubytek paliwa. Pompa w zbiorniku daje takie ciśnienie ze wypompowała by bardzo szybko, bardzo dużą ilość paliwa i dopiero gdy paliwa by zabrakło zapowietrzyło by pompe. Gdzie kolego masz zamontowany ten filtr? pod maską? to nie mozliwe żeby zgnił od wymiany do wymiany... chyba ze przez ostatnie 10 lat auto stało?

Musiałeś czuć ze auto nie idzie, że ropa leje się pod maską.... i dalej jechałeś... Pompa nie zatrze sie w jednej sekundzie.

 

Jeśli faktycznie powodem był ten filtr, a właściwie jego korozja to pozdrów odemnie mechanika który Tobie te filtry "wymienia" regularnie. :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam....O czym Ty mówisz??? Dobrze że na wstępie mówisz "wydaje mi się"....Jaka pompa paliwa w zbiorniku?? Jakie ciśnienie?? Jaki ubytek paliwa? Skąd takie (mylne) twierdzenie że "Pompa w zbiorniku daje takie ciśnienie ze wypompowała by bardzo szybko, bardzo dużą ilość paliwa i dopiero gdy paliwa by zabrakło zapowietrzyło by pompe." Wybacz Adamie, ale to bzdury. W układach diesla, MIKRO nieszczelność w układzie potrafi "załatwić:" niejednego mechanika na wiele godzin szukania... Drobna nieszczelność np. pod uszczelką miedzianą, taka której nie zobaczysz, nie znajdziesz, potrafi zapowietrzać pompę, że nie odpalisz...Przy szczelnym układzie pompa ssie sobie paliwo ze zbiornika, wężami, przez filtr... Jeżeli gdzieś po drodze jest nieszczelność, to zamiast ropy, pompa zasysa powietrze. Bo tak jej łatwiej. Ma wtedy w duszy ropę. Tylko głupia nie wie, że jak nie dostanie ropy-jedynego smarowidła, to się natychmiast zatrze...:look:

 

"Musiałeś czuć ze auto nie idzie, że ropa leje się pod maską.... i dalej jechałeś... Pompa nie zatrze sie w jednej sekundzie." Nooo tak... Pompa wypompowała wszystko na ulicę, a ja dalej jechałem jechałem i jechałem...hehe%281%29.gif

Poczytaj Adam moje wcześniejsze posty. Będziesz wiedział jak wygląda proces zacierania się pompy...

I proszę nie insynuuj że przez 10 lat nie zmieniam filtra...Bo to nieładnie....:(

Jeszcze jedno...Wymiana filtrów kabinowych, to nie do końca to samo, co układy paliwowe, szczególnie oparte na VRZ Zexel ...

Sorki za ton...:piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

." Nooo tak... Pompa wypompowała wszystko na ulicę, a ja dalej jechałem jechałem i jechałem...hehe%281%29.gif

 

 

No chyba jednak coś tu nie tak.

 

 

Jeśli Ci pompa pompowała na ulicę to już na pewno nie wina filtra bo ten znajduje się przed pompą. A jeśli w filtrze jest dziura to powinno z niego kapać na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie powodem był ten filtr, a właściwie jego korozja to pozdrów odemnie mechanika który Tobie te filtry "wymienia" regularnie. :dzieki:

 

czemu zakładasz że machanik oszukał ? nie słyszałeś o wadach materiałowych ?

kurcze co chwilę słyszy się o różnych akcjach serwisowych ?

jedna z ostatnich w hondzie http://moto.onet.pl/1653866,1,honda-civic-type-r-akcja-serwisowa-w-polsce,artykul.html?node=2

W skrajnej sytuacji może dojść do zwarcia instalacji elektrycznej, czemu towarzyszyć może pojawienie się dymu, a nawet ognia.

 

więc jak widać najlepszym się zdarzają wpadki :niewiem:

 

wracając do filtra - mógł być wżer w blasze, mgło być niedomalowane, a może mechanik przy zakręcaniu uszkodził powłokę itp

zrobiła się mała dziurka którą przez podciśnienie ssało powietrze, ale sama ropa nie wyciekała

 

po co snuć teorie skoro nawet nie widzieliście tego filtra ?

 

 

mnie też przegnił filtr paliwa w benzynie, lało się pod auto jak cholera ... tyle że mój miał 5lat, co ciekawe aluminiowy

poprzedni właściciel myślał że jak jeździ na LPG, to wymiana filtra paliwa jest zbędna :-]

przegnił, czy nawet przetarł się w miejscu opaski trzymającej go do nadwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.