Skocz do zawartości

Stosowanie filtrów FILTRON


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do auta kupiłem taki właśnie filtr. Jestem wściekły na producenta za to że wyprodukowali bubel, a na siebie że chciałem wspierać rodzimy przemysł. Filtr paliwa przegnił po paru miesiącach. W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła. FILTRON nie uznał reklamacji. Poleciałem na koszty na około 5 tyś. Wnioski wyciągnijcie sami....Ja na pewno nigdy już nie kupię żadnego filtra tego producenta... icon_evil.gif

Opublikowano (edytowane)

ja też stosowałem filtry Filtrona i problemów nie było, może przeciwpyłkowy średnio pasował ...

do forda kupuje oryginały bo są w przyzwoitej cenie ;)

 

współczuję bo przez taką pierdołę a koszty masakryczne :(

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Atego815 trochę dziwne jest Twoje stwierdzenie,że z powodu filtra paliwa zatarła się pompa paliwa. Filtr paliwa znajduje się w każdym aucie przed silnikiem i jest prawie niemożliwe aby filtr paliwa był przyczyną zatarcia pompy paliwa . Główną przyczyną zacierania się pomp paliwowych jest przede wszystkim za niski stan paliwa w zbiorniku , który nie zapewnia właściwego"smarowania" pompy. Jeżdżenie autem po zapaleniu się kontrolki paliwa jest potencjalnie niebezpieczne dla pompy paliwa. Drugą przyczyną może być brudne paliwo lub awaria samej pompy. Ja również wysoko oceniam produkty FILTRONA i nigdy nie słyszałem o nich złej opinii. Przypominam również ,że we współczesnych autach pompy paliwa montowane są w zbiornikach paliwa i w Twoim aucie" pompa nie dostała paliwa z powodu filtra " jak napisałeś, a dlatego, że w zbiorniku było go za mało. Pozdrawiam Lucek26.

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

No tak ale 5 tyś za pompę paliwa, niemożliwe. :niewiem:

A zresztą napisał że filtr przegnił i pompa nie dostawała ropy, a pompa paliwa jest przed filtrem a wtryskowa za

ale nie wiem mogę się mylić:puk:

Opublikowano

W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła.

 

coś mi tu nie pasuje ale może jakiś czeski błąd sie wkradł...napewno chodzi o pompe paliwa ?

 

Filtron używam we wszystkich autach jakie posiadam i nigdy jeszcze nie miałem żadnego problemu.

Opublikowano

Pompa w Pajero umieszczona jest chyba w komorze silnika, ale 5 tyś :hmm:

Opublikowano

Do auta kupiłem taki właśnie filtr. Jestem wściekły na producenta za to że wyprodukowali bubel, a na siebie że chciałem wspierać rodzimy przemysł. Filtr paliwa przegnił po paru miesiącach. W efekcie pompa paliwa nie dostała dostatecznej ilości ropy i się zatarła. FILTRON nie uznał reklamacji. Poleciałem na koszty na około 5 tyś. Wnioski wyciągnijcie sami....Ja na pewno nigdy już nie kupię żadnego filtra tego producenta... icon_evil.gif

 

A - jeśli można - te 5 tyś. z jakich kosztów się wzięło ?

Do tej pory nigdy nie zawiodłem się na wyrobach filtrona.... i może to nie filtr był przyczyną awarii ?

Opublikowano

Jeśli filtr "przegnił" i puszczał bańki powietrza to pompa wtryskowa (czyli w sumie pompa paliwa wysokiego ciśnienia) mogła się uszkodzić. A cena 5 tys zł jest możliwa. Dla przykładu układy wtryskowe Denso są bardzo mało awaryjne, ale wtryskiwacze przktycznie nierozbieralne i koszt 1 szt. nówki to ok. 2 tys zł, a pompa Denso też potrafi kosztować kilka tysięcy. Różnie to niestety z układami CR bywa. A pamiętacie pompy Lucasa w W210 na początku? W Pezalu jak ktoś dzwoni i pyta o pompę Lucas i jej regenerację, to odpowiadaja, że "regenerują pompy do Morcedesa". Koszt też jest pioruńsko wysoki.

Opublikowano

1) Filtron jeszcze nigdy mnie nie zawiódł

 

2) Filtr ma problem ? objaw ? strata mocy , gaśnięcie silnika .....czy takich objawów nie było ?

 

 

3) Filtron nie uznał reklamacji

 

4) od 24 lat siedzę w mechanice samochodowej

 

5) pompa padła bo : miała uszkodzenie mechaniczne( nie wiemy co w niej uległo uszkodzeniu) lub z baku dostawała syfiaste paliwo co by też tłumaczyło zgniliznę w filtrze czyli wodę , która zaczyna żyć swoim życiem , szczególnie w upały ...

 

6) rozważamy oczywiście pompę wtryskową bo ta zatopiona w baku pompuje paliwo , które dopiero wpada do filtra a jeśli ten już jest zatkany to otwiera się zawór bezpieczeństwa (ciśnieniowy) i nic złego dla tej elektrycznej pompy się nie dzieje ale warunek jeden .... paliwo w baku musi być i ją chłodzić , jazda na oparach zaciera pompę w zbiorniku... ( częsta usterka w autach na gaz) ...

Opublikowano

Pierwszy raz w życiu słyszę coś takiego. Taka usterka z powodu filtra - wątpię.

Krótko: siedem lat handluję tymi filtrami ( i nie tylko tymi ) i jeszcze nie miałem reklamacji.

Opublikowano

Taaaa... Więc tak Panowie...Może na początek jedna istotna uwaga. Tu nie aż tak bardzo chodzi o dosłownie ten filtr. Bo i najlepszy może paść. Zdarza się... Głownie chodzi mi o to że Filtron uważa że to nie on nawalił. Że ogólnie mówiąc -staje okoniem.

Przykre jest to że opisałem im szczegółowo cała awarię,( noc, daleko...) jej przebieg, próbę ratowania sytuacji, zdjęcia, sam filtr, a Oni mi delikatnie sugerują że to ja celowo zrobiłem....To, jako klienta bardzo mnie dotknęło i dla tego tylko chciałem zwrócić Waszą uwagę na problem, który może spotkać każdego z nas.

Odnośnie samej mechaniki....Oczywiście że padła pompa wtryskowa.Dokładnie Zexel. Filtr znajdujący się bezpośrednio przed nią przegnił, przerdzewiał na styku pion\poziom na samym dole. W miejscu ubytku warstwy ochronnej (ocynk?) powstała dziurka jak igłą od strzykawki.W efekcie pompa, która jest smarowana właśnie przepływającą przez nią ropą, dostawała jej za mało, i uległa zatarciu. Po prostu zamiast paliwa zaciągnęła powietrze.Uszkodzenie pompy następuję bardzo szybko. Jedzie się normalnie, nagle auto słabnie, dławi się, prycha, szarpie, biały dym z rury... zjazd na pobocze, auto gaśnie i koniec...Już nie odpala...

Zakład który naprawiał auto, wystawił mi dokument stwierdzający powód uszkodzenia pompy.Jednoznaczny...To auto zawsze jest tankowane tylko na stacjach jednej sieci. Dobrej sieci... Nigdy nie jeżdżę na rezerwie, bo wiem że to szkodliwe. Tankuję tylko do pełna.

Wiem że w paliwie jest woda. W każdym paliwie. Nawet tym najlepszym. Wiemy też że metal i woda to złe połączenie. Dla tego przy produkcji filtrów , blachę z których są wykonane pokrywa się jakąś warstwą ochronną. Po to żeby drobiny wody które filtr zatrzymuje w sobie, nie powodowały korozji. Niestety w moim filtrze, nawet na zewnątrz widać brak tej osłony, widać goły metal na powierzchni ok 05cm2.W tym właśnie miejscu powstała malutka dziurka. Domyślam się że w środku wygląda to gorzej. I uważam że to jest cała przyczyna powstałej awarii i mojego problemu. Koledzy, nie ulegajmy jakimś opinią że syf w paliwie, że trzeba zbiorniki czyścić, że tuzin filtrów dokładać.... Zasada jest prosta. Filtr jest obliczony na pewien przebieg. Ma spełniać swoje zadanie przez określony czas i koniec. Jak podkreśliłem to auto nie widziało żadnego przygodnego paliwa. A co do kosztów? Taaa, to bardzo boli. Koszt naprawy takiej pompy może dochodzić do 9tyś zł. Wymiana na regenerowaną 5-7 tyś. Wiecie ile można by świata zwiedzić? :sciana:

Jeszcze jedno...Koledzy... Nie chodzi teraz o to żeby pisać że Filtron jest dobry, że komuś nic się nie stało... JA przejechałem 2-3 mln km. Na różnych filtrach Na rodzimych, też. I nigdy nic mi się takiego nie przytrafiło. Aż przyszedł ten pierwszy raz... Czego nikomu nie życzę!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.