Skocz do zawartości

Tomiy

Użytkownicy
  • Postów

    687
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

1 obserwujący

O Tomiy

  • Urodziny 25.01.1978

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kielce

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Beyerland
  • Holownik
    Lagunka

Ostatnie wizyty

217 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Tomiy

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Wczoraj ale u nas na mopie, na rajkach dla tirów z 15 miejsc wolnych, a stają na miejscach dla nas, a co gorsza jeden z nich odjechał i zajął całą alejkę dla osobówek
  2. Grecji czy też przejazdu nie ma co się obawiać solo (chociaż znam to uczucie) . Jak masz wątpliwości co do Serbii czy tez Macedonii to jedź na kemping w Kiskunmajsa, wstajesz o 6, 7-dma wyjazd i o 21 jesteś w Grecji, a o 22-23 na kampie na riwierze czy halkidiki
  3. Z tanich zastosowań, transformator od ledów z regulacją napięcia
  4. Jak jednorazowo, to mały ciągnik siodłowy załatwi sprawę.... Jeśli nie zamierzasz jeździć ugadaj się z kimś kto ma odpowiednie auto i uprawnienia
  5. Nie słyszałem aby amarok mógł pociągnąć więcej niz 3,5t, ale przy siodle może jest inaczej. W europie nie projektuje się po prostu aut "cywilnych" do ciągarnia takich ciężarów Oglądam czasami filmy jak i czym ludzie z USA podróżują, i 7,5t. ciągną HD 2500 np sierrą 6,3 diesel, więc 5,5t. tym bardziej. I to nie jest jakieś tam turlanie się 50km/h, tylko normalna jazda autostrada 120-130 km/h. Zresztą gościu z filmu powyżej ma właśnie do takiej przyczepy 250 HD. Z wypowiedzi polaków mieszkających w usa i ciągających wcześniej po europie budy, układ pikap+naczepa+hamulec elektryczny jest znacznie stabilniejszy. Na ostatnich targach w Nadarzynie rozmawiałem z ludźmi importującymi z Usa takie cacka. Przy mniejszej budzie takiej do 3.5t to może i da rade europejczykiem, ale trzeba się liczyć, ze przy wyjazdach - Chorwacja, Grecja, itd skrzynie szybko polecą
  6. Spojrzałem na dane tej przyczepy i nic naszego/europejskiego tego nie łyknie. Wg. tego https://www.jdpower.com/rvs/2008/keystone-rv/m-292-rks/4098311/specs 5,5t DMC i 753 kg nacisku na hak/siodło. Do tego trzeba coś z seri 250/2500 pikapów usa. Coś takiego https://www.cars.com/articles/2024-gmc-sierra-2500-denali-ultimate-review-bigger-better-even-more-expensive-467503/ i wszystko inne tej wielkości. I z tego co się orientuje to większość pikapów usa serii 250/2500 ma już sterowanie elektryczne hamulcami w p-pie
  7. Też tak kiedyś myślałem, ale po obejrzeniu "pełnej" instalacji w RV USA i opisie właściciela, można duże prądy uzyskać. On ma :solary 1000W w szczycie z 70A dadzą+ ładowanie z alternatora 2xorion 30A=60A, a do tego jak to w RV USA agregat i ładowarka 70A. aku 800Ah lifepo4. Wiem to instalacja nie do Twojego Transitam ale Hiob w Transicie USA ma niewiele mniej
  8. Mnie technik do takiej przetwornicy dobrał bezpiecznik 150A/32V i nawet pikowo 175A nie spala go.
  9. To chyba nie jest hermetyczna - na zdj3 brak uszczelniaczy na kabel prędzej cos takiego https://allegro.pl/oferta/gniazdo-wtyczka-nato-wysoko-pradowe-2-pin-10462575111?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_workshop_car-acc-chem_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=20986706548&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwupGyBhBBEiwA0UcqaDC_mro_jYB9-_D2TcrUIR9j9iVlWtiTaF3TV_Vh1azOd_-MeRI9XRoC-xsQAvD_BwE lub w tym stylu https://allegro.pl/oferta/wodoodporne-4-pin-zlacze-gniazdo-wtykowe-lotnicze-kabel-zlacze-liniowe-45a-14934015985?fromVariant=14933662665 https://allegro.pl/oferta/gniazdo-elektryczne-komplet-wtyczka-gniazdo-3-pin-11816593340?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwupGyBhBBEiwA0UcqaEFsPNxG2WUkeikKLfnWhaAmgtaCUZx9m0LABshp4-6MLb8_7mFaiRoCIF0QAvD_BwE
  10. Butyl taki ma być bo to przecież uszczelniacz trwale elastyczny. Wiadomo po roku od uv i powietrza trochę zrobi się twardego naskórka.
  11. Tylko nie wiem czy są złącza andersona hermetyczne - po złączeniu już, bo osobno to tak. Ja bym szukał połączenia skręcanego - coś jak ale wtyczka 13 pin, aby w czasie jazdy w deszczu nie było bum w skrzynce bezpieczników. Gdzieś wiedziałem takie.
  12. Zdaje się, że mowili tez o lifepo4, ale jeśli jest jak mówisz i kwasiaka max 50% rozładowujesz i do naładowania jest potrzebny panel 200Wp to lad lifepo4 trzeba 400W, bo ten można doić do 0
  13. Wszystkie parametry dla Oriona ustalasz w apce. Napięcia załączania, wyłączania, rozpoznawania pracującego silnia (chociaż ja bym zrealizował to poprzez prosty przekaźnik typu napięcie po stacyjce) Jeśli chciałbyś pójść w zasilanie z auta zadzwoń do nich, albo napisz - bo tu problemem może być auto
  14. Moje zdanie na temat zasilania: Na chwile obecna patrząc na moje wyjazdy zrobiłbym life 300Ah + przetwornica + ładowarka (albo victronowy multiplus). Taki aku starczy na spokojnie tydzień bytowania, a w ostatni dzień ładowarka 70A z multiplusa naładuje go w pare h. Zalety: - niezależnie czy zima czy lato masz mase prądu. - Najmniej skomplikowana instancja - Nawet klime na dziko pociągnie. Dla osób nie lubiących kampów i jeżdżących na dziko trzeba dołożyć sola, ew zasilanie z auta, lub oba jak jeździsz cały rok ale... Masz auto noweeeee, i tu może być problem. Dla kamperów powyżej 2018 r jest problem z podkradaniem prądu. Nawet jak pobierasz z aku to sterownik rozpoznaje to i wywala "udaj się do serwisu". Możesz pooglądać yutubera kapitan przyczepa, lub jego pracownika od eletryki, omawia tematy dość dokładnie. W autach z temp6a trzeba podkradać z różnych urządzeń - 5A stąd 8 stamtąd itd. Ja mam auto z 2015 roku, a inteligentnym alternatorem, ale bez tryliona czujników badających pobór prądu. Z auta realizowałbym ładowanie poprzez DC/DC na kablu 8-10mm2 od aku do ładowarki DC/DC (przez hermetyczne łącze - czyli dodatkową wtyczkę) w przyczepie i prądzie 18A. Dla mocniejszych nie liczyłem bo nie wiem czy standardowy alternator auta wytrzymałby stałe podbieranie 30-50A - nie był do tego zaprojektowany (jest na youtube parę testów jak zachowują się alternatory pod dużym obciążeniem). Amerykanie jak chcą pobrać 50A często montują kita z dodatkowym alternatorem. A solary - dobiera się pod aku. Jeśli dobrze pamietam dla 100Ah powinien być 200W. Zapewnia to w miarę szybką jego regenerację.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.